BMW K 1600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mede forumgenoten,

Wat mij betreft openen we een nieuw topic waarin ieder zijn (natte)dromen over de Rt's, GS'en boxers en wat dies meer zij, kan optekenen. Gelukkig kunnen we kiezen en een aantal van ons kiest voor de K 1600 GT. Eerlijk gezegd :ik ga echt nooit meer over op een boxer, watergekoeld, 5 cylinders, zelfs met flux capacitor nog niet. Vind het echt helemaal niets en al kreeg ik 'm gratis!

Beetje lullig als ik als niet echt boxer adept een topic moet openen over de GS. Dus geef u over en start vandaag nog het topic: er gaat niets boven de boxer.....

Nu weer on topic. vrijdag weer even het geluid mogen bewonderen van de 1600. Dat geeft echt kippevel, heerlijk.

Freude am fahren

Peter 8-)
 
Beetje lullig als ik als niet echt boxer adept een topic moet openen over de GS. Dus geef u over en start vandaag nog het topic: er gaat niets boven de boxer.....
Peter 8-)
Mwoah Peter, valt toch best mee? Zolang er niet gezeverd wordt en zaken (of personen) worden afgekat zie ik hier een best interessante discussie over voor- en nadelen maar vooral ervaringen m.b.t. de diverse machines.
Zelf heb ik ook ervaring op R's en K's en volg dit draadje met interesse.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van de vernieuwing ook een proefrit gemaakt op de VFR 1200 automaat. Ik zou zeggen doen!. Wat een geweldig blok is dat!. Een automaat is niet lullig, maar schakelt juist met de flippers aan het stuur als een mes door de botrer.

Echt een conurrent wat mij betreft voor de 1600 Gt.

Ook de soepelheid van het blok scheelt haast niets met een 6 cylinder.....

En het scheelt dik 7000 euro's...

Dus mijn lijstje voor volgend jaar, de 1600, VFR of toch weer een nieuwe Duc....
 
[plaagmodus aan]
En niet te vergeten de alternatieven die je dan ineens erbij hebt. DN-01, Burgman 650, Silverwing 600, TMAX.

Scootertjes hebben wel wat, ook al is het verpakt in een VFR1200.
[/plaagmodus uit]




*O* :+ *O*
 
In het kader van de vernieuwing ook een proefrit gemaakt op de VFR 1200 automaat. Ik zou zeggen doen!. Wat een geweldig blok is dat!. Een automaat is niet lullig, maar schakelt juist met de flippers aan het stuur als een mes door de botrer.

Echt een conurrent wat mij betreft voor de 1600 Gt.

Ook de soepelheid van het blok scheelt haast niets met een 6 cylinder.....

En het scheelt dik 7000 euro's...

Dus mijn lijstje voor volgend jaar, de 1600, VFR of toch weer een nieuwe Duc....

Heb daar ook mee gereden en was verbaasd over de manier waarop dat gaat bij die vfr, heerlijk!!
de 1600GT lijkt mij een geweldig machien maar een nieuwe Pan met het double clutch blok....

ik wacht nog even met aanschaf van iets nieuwes (nou ja, als ik nu een nieuwe 1600GT zou bestellen, krijg ik hem pas in, geloof ik, maart 2015 of zoiets
})
 
[plaagmodus aan]
En niet te vergeten de alternatieven die je dan ineens erbij hebt. DN-01, Burgman 650, Silverwing 600, TMAX.

Scootertjes hebben wel wat, ook al is het verpakt in een VFR1200.
[/plaagmodus uit]




*O* :+ *O*


je moet er maar een keer mee gaan rijden, dan stel je je mening gelijk bij. In Ferrari zitten ook flippers, en zelf scahkelen doe je eg niet beter. Ik vind het super rijden.
Een voorbeeld, je draait het gas open tot 10.000 toeren en schakelt zonder gas terug te nemen door naar de volgende versnelling....Echt super, en ik denk de toekomst. Honda

komt volgend jaar 5 modellen uit met dat systeem, dus je kan je hart ophalen...
 
Heb daar ook mee gereden en was verbaasd over de manier waarop dat gaat bij die vfr, heerlijk!!
de 1600GT lijkt mij een geweldig machien maar een nieuwe Pan met het double clutch blok....

ik wacht nog even met aanschaf van iets nieuwes (nou ja, als ik nu een nieuwe 1600GT zou bestellen, krijg ik hem pas in, geloof ik, maart 2015 of zoiets
})


er waren er vijf die er proefrit op maakten en niemand vond het systeem niet goed werken. Je kan er heerlijk sportief mee rijden door met je duim en vinger te schakelen...
voor mij een dikke 10. :}
 
je moet er maar een keer mee gaan rijden, dan stel je je mening gelijk bij. In Ferrari zitten ook flippers, en zelf scahkelen doe je eg niet beter. Ik vind het super..

Mijn mening behoeft geen bijstelling. Ik ben het nu al met je eens. Alleen sluit het niet aan bij mijn gevoel met motorrijden. Over een jaartje of 9 schaf ik graag een Porsche aan met PDK (Porsche Doppel Koepplung), met ook een keuze tussen flipperkast of volautomaat. In een auto zie ik dit weer heel graag.

Praktisch zie ik geen nut van een VFR, is noch een sportmachine als toerbuffel.

Tot slot heb ik ernstige problemen met het uiterlijk van vrijwel alle Japanse producten. Ik houd meer van "BMW lelijk". 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mwoah Peter, valt toch best mee? Zolang er niet gezeverd wordt en zaken (of personen) worden afgekat zie ik hier een best interessante discussie over voor- en nadelen maar vooral ervaringen m.b.t. de diverse machines.
Zelf heb ik ook ervaring op R's en K's en volg dit draadje met interesse.

Ik ben het volledig met je eens...

Ik heb dan ook het beetje de indruk dat Peter en al degenen die reeds hun handtekening hebben gezet onder een K1600GT- bestelbon van tegen de 30.000 euri met een benepen
hartje al die kritische opmerkingen over hun toekomstige troetel lezen... Waarop ze bovendien nog ettelijke maanden moeten wachten.

Begrijpelijk, maar daarom moeten de Boxerliefhebbers toch niet meteen naar een andere topic verkassen ...

Als ex-bezitter van een desastreuze K1200S, ben ik opnieuw gevallen voor een teleurstellende K1300GT, maar hoop ik oprecht dat de K1600GT een succes wordt...

Dan ik hem misschien kopen als ik écht oud word :+ (gràpje, Peter , gràpjeuh !)

Grtz,

Marc
 
Laatst bewerkt:
Oeffff, wat zijn dan jouw slechte ervaringen met de K....serie?
 
gizmo88 vernieuwsdrang...:

In het kader van de vernieuwing ook een proefrit gemaakt op de VFR 1200 automaat.
Ik zou zeggen doen !

...jawel ; het zal best wel leuk rijden (kep tenslotte ook een automaat in de automobiel, en vind het heerlijk), maar bij een motor speelt toch ook nog een beetje emotie mee...


...en inderdaad krijg ik emotionele gevoelens bij de VFR1.2 van Honda...
...want gevoelens van triestigheid...

...want hoe in vredesnaam kunnen ze bedenken dat wij als steeds ouder wordende motorrijder het uiterlijk van die ongetwijfeld best leuk rijdende sport-toerfiets mooi vinden...

...mag ik het zeggen...?
...ja ?

...komt tie : ik vind het een onooglijk apparaat... :/

...samen met die nieuwe VFR800-soort-van-tussen-of-the-road slaan ze de plank naar mijn er niet toe doende mening compleet mis...

...maar goed ; wie ben ik eigenlijk...
...toen de 1200RT in 2005 uitkwam, dacht ik daar net zo over... :$

...en inmiddels ben ik (zijn wij...) voor de 2e keer gevallen voor een 1200RT...

...dus misschien wen ik (wennen wij...) ook nog wel een keer aan de VFR1200 ; maar dan moet het ding wel akelig goed rijden...

...en laat ik nou veels te vaak lezen, dat zo'n VFR12 't best beter had kunnen doen op dat gebied...

...en dat doet een RT nou weer wel ; dat goede rijden... ;)







...wiens K1600GT mag ik 'straks' eigenlijk een keertje lenen voor een ommetje... ;)
...want mooi blijft het ding ; stijlvol-sportief...

...maar ja ; mijn mening doet er niet toe... ;)
 
Laatst bewerkt:
In het kader van de vernieuwing ook een proefrit gemaakt op de VFR 1200 automaat. Ik zou zeggen doen!.
Ik heb er stiekem :X ook wel even naar staan kijken. Technisch vind ik het bijzonder fraai met die dubbele koppeling en zo.
Maar ik vond het maar een kleine motor, ik zit toch liever op zo'n grote lummel :+
Bovendien zijn er erg veel extra's op de BeemeRT die het relaxed toeren nou zo leuk maken (ESA bijvoorbeeld!) maar die ontbreken op de Honda.
 
je moet er maar een keer mee gaan rijden, dan stel je je mening gelijk bij. In Ferrari zitten ook flippers, en zelf scahkelen doe je eg niet beter. Ik vind het super rijden.
Een voorbeeld, je draait het gas open tot 10.000 toeren en schakelt zonder gas terug te nemen door naar de volgende versnelling....Echt super, en ik denk de toekomst. Honda

komt volgend jaar 5 modellen uit met dat systeem, dus je kan je hart ophalen...
Met de FJR AS rijdt het lekkerder als je even wat gas lost en dan schakelt (het MOET niet)

Als BMW met zo een gerobotiseerde bak zou uitkomen op de K1600gtl, dan is dit voor mij een serieuze kandidaat om mijn volgende WWmoto te worden...
 
Oeffff, wat zijn dan jouw slechte ervaringen met de K....serie?

Mijn K1200S was technisch gezien een miskleun, waarschijnlijk een maandagmotorfiets, die ruim de helft van de tijd dat ik hem had in de garage heeft gestaan... ontsteking, ophanging, versnellingsbak, uitlaat, electronica, kortom àlles heeft eraan moeten geloven... een echte rampfiets.

Ingeruild voor een 2007 R1200GS die een ware revelatie bleek te zijn (ofschoon hij een ietsiepietsie meer vrrrrroemmm had mogen hebben).

Toen had ik ook nog een Yamaha R1 van 2005 die ik in 2009 heb ingeruild voor een K1300GT, in de hoop dezelfde krachtexplosie te hebben in een meer comfortabele verpakking.

Technisch gezien waren er geen echte problemen met deze fiets in de zin dat hij niet defect raakte, maar hij reed niet lekker : bruut, plomp, moeilijk in de bochten en houterig in de cardanreacties... .

Na 5 maanden dus ingeruild voor een R1200GSA, die niét perfect is (iets te weinig kracht) maar wel lekker rijdt.

Ik ben dus geen Boxerfanaat, maar het hele GS-pakket rijdt m.i. stùkken lekkerder dan de 2 K-reeksen die ik heb gehad... wat nog niets zegt over de K1600GT... let's wait and see.

Voilà !

Grtz,

Marc
 
Ik heb er stiekem :X ook wel even naar staan kijken. Technisch vind ik het bijzonder fraai met die dubbele koppeling en zo.
Maar ik vond het maar een kleine motor, ik zit toch liever op zo'n grote lummel :+
Bovendien zijn er erg veel extra's op de BeemeRT die het relaxed toeren nou zo leuk maken (ESA bijvoorbeeld!) maar die ontbreken op de Honda.


Ja, hij rijdt goed, maar is veel te karig. Helemaal mee eens. Ik mis ook esa, tractie controle, etc... De Duc is zo gek nog niet...

Nog een testje.......

RE: PH2 Tested: BMW K1600GT - Page 1 - Biker Banter - PistonHeads
 
Laatst bewerkt:
Zeg Giz met welke 5 modellen gaat Honda volgens jouw met de (half) automatische bak komen?
 
De Varadero, de nieuwe Pan zeker

Transalp???

en nog 2? :?

Ik hoorde dit van mijn dealer,,, :z
 
Laatst bewerkt:
Mijn K1200S was technisch gezien een miskleun, waarschijnlijk een maandagmotorfiets, die ruim de helft van de tijd dat ik hem had in de garage heeft gestaan... ontsteking, ophanging, versnellingsbak, uitlaat, electronica, kortom àlles heeft eraan moeten geloven... een echte rampfiets.

Ingeruild voor een 2007 R1200GS die een ware revelatie bleek te zijn (ofschoon hij een ietsiepietsie meer vrrrrroemmm had mogen hebben).

Toen had ik ook nog een Yamaha R1 van 2005 die ik in 2009 heb ingeruild voor een K1300GT, in de hoop dezelfde krachtexplosie te hebben in een meer comfortabele verpakking.

Technisch gezien waren er geen echte problemen met deze fiets in de zin dat hij niet defect raakte, maar hij reed niet lekker : bruut, plomp, moeilijk in de bochten en houterig in de cardanreacties... .

Na 5 maanden dus ingeruild voor een R1200GSA, die niét perfect is (iets te weinig kracht) maar wel lekker rijdt.

Ik ben dus geen Boxerfanaat, maar het hele GS-pakket rijdt m.i. stùkken lekkerder dan de 2 K-reeksen die ik heb gehad... wat nog niets zegt over de K1600GT... let's wait and see.

Voilà !

Grtz,

Marc


Oeff als ik dit zo lees, dan begin er ik niet aan.. |( .of je laat mij in vertwijfeling achter.... ;(
 
Mijn Franse BMW-dealer heeft een hekel aan de K1300GT, maar vindt de K1600GT een heel lekker rijdende fiets, zij het dat hij erkent dat er zeker nog (een hoop) kinderziektes zullen tevoorschijn komen ... zeker het eerste jaar (zelfs 2 jaren...) |( .

Die kinderziektes worden steeds gratis verholpen door BMW (weet ik uit eigen ervaring), maar het is niet leuk als je vaak terug moet binnenkomen voor die akkefietjes.

Grtz,

Marc
 
Ja, vind ik ook. Kijk elke dag, maar.... Niks. Iedereen zit op z'n motor, of in elk geval bericht van BMW te wachten. Ik mag van de dealer in elk geval het weekend van Koningennedag een K1600 meenemen naar de Eifel, super. Zaterdag tot en met maandag. :]
 
Laatst bewerkt:
you lucky bastard..... Kan elke keer langs gaan en dan even in de showroom er naar kijken. Ga denk ik dan ook maar eens vragen om nog een proefritje, maar dan wel een veel langere dan de eerste.
Ben verder benieuwd naar degene die 'm als eerste afgeleverd gaat krijgen. Komende weekend de voorjaarsrit van Promotor rijden, volgende keer op de 1600!

Peter
 
"mrhp" is benieuwd naar de eerste aflevering. Ik ook.
Vandaag de dealer gebeld met de vraag naar de levering van mijn GTL.
Antwoord; Week 19.
Nu afwachten of dat ook zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan