bmw g450x

panter

MF veteraan
22 okt 2004
2.073
65
brabant
ik heb sinds gisteren een bmw g450x
ik vind het een erg leuke motor met een mooie look,en je ziet ze niet zoveel en dat houd het ook wel een beetje appart
maar ik kan hier niet zo heel veel gebruikersinformatie over vinden
zijn er hier ook g450x rijders en wat is jullie ervaring met deze motor,of zijn er speciale dingen waar je op moet letten?
full
 
Daar zit ie op te wachten, op zo 'n reactie haha :+
 
Laatst bewerkt:
Man waar ik mijn sm wielen heb gekocht had er ook 1. En die was ook met zijn 4e blok bezig. De enige verhalen die ik hoorde zijn helaas negatief.
 
ingeruild
hij is laatst 5 weken weggeweest bij 2 verschillende motorzaken en ze konden het probleem maar niet vinden
ik was het helemaal beu om hem steeds maar weg te brengen of met een kapotte motor te staan in de bossen
dus ik hoop dat ik nu toch een goede motor heb gekocht
 
ik heb sinds gisteren een bmw g450x
ik vind het een erg leuke motor met een mooie look,en je ziet ze niet zoveel en dat houd het ook wel een beetje appart
maar ik kan hier niet zo heel veel gebruikersinformatie over vinden
zijn er hier ook g450x rijders en wat is jullie ervaring met deze motor,of zijn er speciale dingen waar je op moet letten?
[afbeelding]

Dank u.

Mooi motor ook. ik heb nog een test van deze motor uit de Motor73 van december 2008 liggen. Een vergelijkings test met een KTM 400 EXC, een Husqie TE450, en een Beta 450RR. Daar kwam die als winnaar bij uit de bus.
Als het het zo lees (het topic) dan hebben ze waarschijnlijk na de test er een nieuw blok onder gehangen.

gr, Look.
 
Gewoon tijdig olie wisselen and everything wil be allright.
Er zijn een hoop spookverhalen over de BMW waar ik als ik jou was niet veel van aan zou trekken.
Van een groot merk enduro motoren(zal geen namen noemen) zijn ook wel rampgevallen bekend maar van een nieuwe binnenkomer in de enduro wereld hoor je nou eenmaal alleen de slechte verhalen.

Frans Verhoeven heeft er ook de Dakar mee uitgereden zonder dat zijn blok problemen gaf (alleen een steen door de carter en de skid plate).
 
ja je hebt natuurlijk van ieder merk de maandag morgen modellen
en als er ergens weinig van zijn hoor je al snel de slechte verhalen
maar dit blok zit toch ook onder de husqvarna?
je moet toch een beetje geluk hebben met een motor,je kunt er niet inkijken als je hem koopt
en ik rij er geen hard core enduro mee alleen wat off road ritjes op zondag
 
Gewoon tijdig olie wisselen and everything wil be allright.
Er zijn een hoop spookverhalen over de BMW waar ik als ik jou was niet veel van aan zou trekken.
Van een groot merk enduro motoren(zal geen namen noemen) zijn ook wel rampgevallen bekend maar van een nieuwe binnenkomer in de enduro wereld hoor je nou eenmaal alleen de slechte verhalen.

Frans Verhoeven heeft er ook de Dakar mee uitgereden zonder dat zijn blok problemen gaf (alleen een steen door de carter en de skid plate).
Dat zeggen ze ja, als er iets anders zou zijn gebeurt is dat natuurlijk geen goede reclame voor een merk. Daarbij hebben ze 3 blokken gebruikt.

@ Panter
Heb dr wel wat van meegekregen ja, die problemen. Schiet niet op inderdaad. Hoop dat je met deze meer geluk hebt!
 
Laatst bewerkt:
Dat zeggen ze ja, als er iets anders zou zijn gebeurt is dat natuurlijk geen goede reclame voor een merk. Daarbij hebben ze 3 blokken gebruikt.

@ Panter
Heb dr wel wat van meegekregen ja, die problemen. Schiet niet op inderdaad. Hoop dat je met deze meer geluk hebt!
Er mogen tijdens de Dakar maar 3 blokken gebruikt worden die allemaal gemerkt en geseald zijn.
Frans heeft in een rivier bedding een dikke kei geraakt waardoor de Skidplate met een fikse klap is ingedrukt tot op het blok waardoor een scheurtje is ontstaan waar langzaam alle olie uit is gelopen.

Dit komt van Frans zelf en ook zijn er foto's van dus dit lijkt mij niet minder dan de waarheid.

Nu weer ontopic O-)

Dit blok hangt ook onder de nieuwe husky te 449 en is gewoon goed bevonden door meerdere testen en dealers ook op lange termijn.

Het enige mindere wat ik het gehoord van een dealer in amersfoort is dat bij de tc449(dus de crosser) om een bepaald aantal uren de krukas gewisseld moet worden om de garantie te behouden...
 
nou panter, ik vind m iig erg mooi en kan niet wachten om weer eens samen wat ritten te doen..
succes met je nieuwe kymco,husq,bmw.. is je wel gegund na die kutellende met die kutgasgas
 
Man waar ik mijn sm wielen heb gekocht had er ook 1. En die was ook met zijn 4e blok bezig. De enige verhalen die ik hoorde zijn helaas negatief.

Da's dezelfde gozer waar Jeff het over heeft. Is dus een blokje bij gekomen.
De Heroes Legend kon de Beemer gewoon niet aan of het ligt aan de gebruiker dat kan ook nog. O-)
 
ohh kijk dan valt het alweer mee
en iedereen die het verhaaltje weer verder verteld doet er net weer een schepje bovenop en dan heb je al snel een slechte motor haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan