BMW F900R - #Neverstopchallenging

Hoi allemaal! Ik ben momenteel in bezit van een MT-07 maar deze staat te koop. Ik ben van plan direct na verkoop een F900R te halen bij Mofra. Hoe zetten jullie je F900R op slot en waar laten jullie het slot? Ik heb nu een ABUS alarm slot en deze past perfect onder de buddy van mijn MT-07. Echter vrees ik dat de BMW niet over zoiets beschikt. Iemand intel?
 
Hoi allemaal! Ik ben momenteel in bezit van een MT-07 maar deze staat te koop. Ik ben van plan direct na verkoop een F900R te halen bij Mofra. Hoe zetten jullie je F900R op slot en waar laten jullie het slot? Ik heb nu een ABUS alarm slot en deze past perfect onder de buddy van mijn MT-07. Echter vrees ik dat de BMW niet over zoiets beschikt. Iemand intel?
Hi Joep, ik heb een schijfrem slot dat erg lijkt op onderstaande (niet precies deze, weet zo gauw even niet welk merk ik heb). Deze kan ik goed kwijt onder het zadel. Bij de F900R kan je het hele zadel verwijderen met je sleutel, je hebt geen losse buddy seat.
 

Bijlagen

  • IMG_4489.jpeg
    IMG_4489.jpeg
    64,2 KB · Weergaven: 0
Bevalt prima, robuust systeem en niet eenvoudig door te knippen/slijpen en ART 4. Als je hem vergeet van slot te halen ga je niet onderuit, omdat het wiel geen speling heeft dus krijg je hem niet van z'n plek.
 
Ter reactie op allen, ik gebruik het abus alarm slot. Deze past in het vak van het zadel zelf. Let wel, het past. Ik zeg niet dat het handig is. Hij wil nog wel eens langs de elastieken glijden.
Persoonlijk heb ik ook interesse in de Roadlok, alleen ga ik dan wel de alarmfunctie van het slot missen. Misschien dat ik dan het slot afstem op de parkeersituatie...
 
Zijn er hier toevallig F900 bezitters die ervaring hebben met het wunderlich aktivkomfort zadel? Met mijn 196cm wil ik mogelijk gaan investeren in een hoger zadel. Nu schijnt het wunderlich zadel een goede upgrade te zijn.
Ik ben 1.95 en heb voor op reis een orgineel hoog bmw zadel. Normaal rij ik met het standaard zadel en buddyafdekking. Kniehoek en comfort is met standaard prima. Het hoge zadel buddydeel sluit mooi vlak aan op het orginele bagagerek.
 

Bijlagen

  • 20231108_122312.jpg
    20231108_122312.jpg
    333,4 KB · Weergaven: 0
  • 20231108_122725.jpg
    20231108_122725.jpg
    327,3 KB · Weergaven: 0
Ik ben 1.95 en heb voor op reis een orgineel hoog bmw zadel. Normaal rij ik met het standaard zadel en buddyafdekking. Kniehoek en comfort is met standaard prima. Het hoge zadel buddydeel sluit mooi vlak aan op het orginele bagagerek.
Kijk dat scheelt indd dat het mooi opelkaar is afgestemd. Ik weet niet of dat probleem bij jou ook van toepassing is, maar ik heb buiten verhouding lange benen. Dus ik krijg op lange afstanden last van mijn knieën.
Het hogere zadel is dus zeker een aanrader op dat vlak?
 
Het is uit m'n hoofd 3 cm hoger en comfortabeler en mooie kwaliteit. Omdat de duoafdekking (Pyramid Plastics) niet op het hoge zadel past, wissel ik nu het zadel en schroef het toprek erop voor de lange trips. Het alu plaatje op het rek is een Streetrack onderdeel van SW-Motech. Het BMW duokapje zou wel moeten passen.
 
Wat is het stil hier. Mensen nog wezen rijden vandaag?

Ik heb er weer een mooi stukkie op zitten. Het was gewoon warm vandaag. Eventjes de 27 graden aangetikt. :]
 

Bijlagen

  • IMG_8438.jpeg
    IMG_8438.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_8473.jpeg
    IMG_8473.jpeg
    267,6 KB · Weergaven: 0
Wat is het stil hier. Mensen nog wezen rijden vandaag?

Ik heb er weer een mooi stukkie op zitten. Het was gewoon warm vandaag. Eventjes de 27 graden aangetikt. :]
Ik heb ook een rondje gedaan! Beetje problemen met de remmerij nadat ik gisteren de bandjes heb laten vervangen, ronde maar wat ingekort😅
 
Laatst bewerkt:
Ook mooi rondje Veluwe, Loenen, Eerbeek, Posbank (fietsers mierenhoop) en nieuwe software update gehaald bij Van Harten.
Had last van schokkerig rijden in lage toeren en nu nagenoeg verdwenen :9~
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240406-203304_Chrome.jpg
    Screenshot_20240406-203304_Chrome.jpg
    372,5 KB · Weergaven: 0
Ook mooi rondje Veluwe, Loenen, Eerbeek, Posbank (fietsers mierenhoop) en nieuwe software update gehaald bij Van Harten.
Had last van schokkerig rijden in lage toeren en nu nagenoeg verdwenen :9~

Mijne gaat volgende week zaterdag ook naar van Harten voor o.a. ook de software update. Ben benieuwd.
 
Ook mooi rondje Veluwe, Loenen, Eerbeek, Posbank (fietsers mierenhoop) en nieuwe software update gehaald bij Van Harten.
Had last van schokkerig rijden in lage toeren en nu nagenoeg verdwenen :9~
Wordt de software standaard geüpdate bij een beurtje?
 
Ik zie veel mensen met Mivv uitlaat op hun F900R. Zelf ben ik ook op zoek naar een andere uitlaat en ben benieuwd of er nog mensen rond rijden met alternatieven en hoe hun ervaring is.
 
Je ziet de Remus weinig voorbij komen. Ben je ook tevreden over het geluid, los van de looks?
 
Heerlijk diep geluid en niet resonerend in de helm. Dat je hem weinig ziet zal vooral ook aan de prijs liggen...
Die is niet misselijk :N
Ik vind vooral het diepe geluid mooi. Hij is net iets goedkoper dan de Akra zie ik, neemt niet weg dat het nog steeds een behoorlijke investering is :+
 
Ik zie veel mensen met Mivv uitlaat op hun F900R. Zelf ben ik ook op zoek naar een andere uitlaat en ben benieuwd of er nog mensen rond rijden met alternatieven en hoe hun ervaring is.
Ik heb de Dominator GP eronder liggen, niet duur, niet legaal, errug lekker.
 

Bijlagen

  • IMG_4502.jpeg
    IMG_4502.jpeg
    203,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan