Bluetooth Headsets

Vanochtend de nieuwe combinatie uitgeprobeerd met het laatste element die gisteren binnenkwam.

Het gaat om deze headset met de siliconen tipjes door deze vervangen.

Ik was op de Suzuki, dus altijd best veel turbulenrtie en windherrie aan de helm, maar de traagschuim tipjes doen hun werk goed ! En de muziek was met een veel lagere volume dan normaal ook met een goede 130 nog goed te horen. Ik had een nummer net wat herder willen zetten, maar ben zo suf geweest om de afstandsbediening op het stuur van de Honda te laten...
 
Iets met boven en bos...

ik zoek speakers voor de helm met bluetooth, ik wil geen microfoon, ik wil niet met andere praten, ik wil alleen maar de piepjes van flitsmeister horen :P en een lange accu duur.

bijvoorkeur met een zo klein mogelijk unit voor in / op de helm.

wie heeft de gouden tip ?

zelf neig ik naar gewoon bedraad...
 
Dan gewoon in-ear bluetooth speakers (Earbuds), gekoppeld aan je smartphone toch..?
ik heb apple AirPods (normale geen pro) maar die blijven niet zitten in de helm, met opzetten verschuiven ze al een beetje en vallen we op een moment uit mijn oor.
dat zijn natuurlijk geen echte in-ear dat is nog wel een idee.
 
Vanochtend de nieuwe combinatie uitgeprobeerd met het laatste element die gisteren binnenkwam.

Het gaat om deze headset met de siliconen tipjes door deze vervangen.

Ik was op de Suzuki, dus altijd best veel turbulenrtie en windherrie aan de helm, maar de traagschuim tipjes doen hun werk goed ! En de muziek was met een veel lagere volume dan normaal ook met een goede 130 nog goed te horen. Ik had een nummer net wat herder willen zetten, maar ben zo suf geweest om de afstandsbediening op het stuur van de Honda te laten...
@divided Ik citeer even mijn eigen bericht, maar als je naar een vergelijkbare constructie gaat kan je inderdaad de piepjes van Flitsmeister, eventueel navigatie en muziek horen, bellen is theoretisch gezien mogelijk maar ver van ideaal.

Maar door deze schuipjes (je moet wel de goede voor je oortjes kiezen als je een andere kiest, hier hebben ze een compatibiliteitstabel in de informatie) te gebruiken blijven goed zitten én beschermen je gehoor.
En de prijs viel me mee.
 
Iets met boven en bos...

ik zoek speakers voor de helm met bluetooth, ik wil geen microfoon, ik wil niet met andere praten, ik wil alleen maar de piepjes van flitsmeister horen :P en een lange accu duur.

bijvoorkeur met een zo klein mogelijk unit voor in / op de helm.

wie heeft de gouden tip ?

zelf neig ik naar gewoon bedraad...

BT is denk ik toch wel prima

Nu de vraag HJC 10B of smh5
 
BT is denk ik toch wel prima

Nu de vraag HJC 10B of smh5
Zijn intern gelijk. (HJC 10B is een SMH5 in een ander jasje)
Draaiknop is met handschoenen makkelijker snel te vinden/bedienen...
Maar de 10B is platter/kleiner dan de SMH5

Als het gaat om de bobbel links op je helm ivm windruis
En gezien jij toch geen microfoon wilt....
Is een "Headwave TAG2" misschien niets voor jou?
Headwave HEADWAVE TAG 2 SURROUND-MUZIEKSYSTEEM

Die gaat achterop de helm en zorgt dus niet voor extra windruis.
 
Zijn intern gelijk. (HJC 10B is een SMH5 in een ander jasje)
Draaiknop is met handschoenen makkelijker snel te vinden/bedienen...
Maar de 10B is platter/kleiner dan de SMH5

Als het gaat om de bobbel links op je helm ivm windruis
En gezien jij toch geen microfoon wilt....
Is een "Headwave TAG2" misschien niets voor jou?
Headwave HEADWAVE TAG 2 SURROUND-MUZIEKSYSTEEM

Die gaat achterop de helm en zorgt dus niet voor extra windruis.

Ja mooi ding maar eigenlijk vind ik die te duur..
Alternatief is de Cardo spirit die zijn ook leuk te koop.

Ik kreeg aan aanbieding voor een Midland rush BT maar dat is wel gelijk weer een dikke unit.

Ik zou toch niet de enige zijn met een wens voor one way verkeer 🤣


// edit
Ik moet toch gewoon deze hebben ?
Sena SENA 3S PLUS UNIVERSAL MICROPHONE KIT
 
Laatst bewerkt:
// edit
Ik moet toch gewoon deze hebben ?
Sena SENA 3S PLUS UNIVERSAL MICROPHONE KIT

De 3S plus is voor wat jij wilt waarschijnlijk de beste optie ja.
Kleinste unit aan de buitenkant, en (als ik me niet vergis) kan je de microfoon ook achterwege laten. (wel even 't kabeltje+connector wegstoppen)

Een Cardo of sena of wat dan ook kun je natuurlijk ook gewoon achter op je helm plakken. Bediening is dan wel een dingetje, maar hee, geen windruis _O-
soms niet altijd even practisch met plaatsing microfoon... maar dat zou in divided's geval niet uitmaken als die toch niet aangesloten word....

--edit:
Die headwave geeft wel een aparte ervaring, gezien 't geluid dan vanuit je helm-schaal komt ipv een speakertje die je (goed) voor je oor moet plaatsen...

Voor niet in de helm, gewoon zo lopen/op de fiets, ben ik al een aantal jaar groot voorstander voor "bone-conducting" en heb een 'aftershockz' koptelefoon. Geen dingetjes in m'n gehoorgang proppen, kan omgevingsgeluid gewoon horen en/of m'n muziek kneiterhard zetten zonder anderen er mee tot overlast te zijn.
 
Ja mooi ding maar eigenlijk vind ik die te duur..
Alternatief is de Cardo spirit die zijn ook leuk te koop.

Ik kreeg aan aanbieding voor een Midland rush BT maar dat is wel gelijk weer een dikke unit.

Ik zou toch niet de enige zijn met een wens voor one way verkeer 🤣


// edit
Ik moet toch gewoon deze hebben ?
Sena SENA 3S PLUS UNIVERSAL MICROPHONE KIT
Die sena 3s is in principe een prima unit.
Let wel even op met de laadstroom. Mag max 1 ampère zijn, kwam ik achter nadat ik hem al meer dan een seizoen met 2 en 3 ampère laders had opgeladen. Ik vermoed dat dat bij de mijne de accu heeft verpest.
Levensduur ging van +-7 a 8 uur naar net 5 uur. En dat is voor mij gewoon te kort.
Als dat niet was gebeurd had ik hem nog steeds met veel plezier gebruikt.
Heb nu een packtalk slim. Iets meer unit op je helm, maar wel ook een veel betere batterijduur.
 
Dat ligt niet aan de lader. De gebruiker (de Sena in dit geval) bepaalt de laadstroom, niet de lader. Waarschijnlijk zal de Sena zelfs minder dan 500 mA trekken.
 
Dat zou goed kunnen. Feit blijft, dat de batterijduur is teruggelopen naar max 5 uur. En dat is voor mij gewoon te kort.
 
Mijn 15 euro prul-aliding doet het ong. 8 uur op een lading.
Navigatie én muziek aan.
Zonder knobbels oid op de helm.
 
Dat zou goed kunnen. Feit blijft, dat de batterijduur is teruggelopen naar max 5 uur. En dat is voor mij gewoon te kort.
Goed punt!

Ik kijk toch even naar iets met een grotere accu, nu denk ook aan de Sena sf1; Die is lekker compact en kan snelladen
 
Ja mooi ding maar eigenlijk vind ik die te duur..
Alternatief is de Cardo spirit die zijn ook leuk te koop.

Ik kreeg aan aanbieding voor een Midland rush BT maar dat is wel gelijk weer een dikke unit.

Ik zou toch niet de enige zijn met een wens voor one way verkeer 🤣


// edit
Ik moet toch gewoon deze hebben ?
Sena SENA 3S PLUS UNIVERSAL MICROPHONE KIT

Heb zelf de Midland mini. Doet war ie moet doen..en niet duur. Tuurlijk..geen sena maar kwaliteit prijs goed te noemen
 
Hoppa! Sena SF2 besteld. Dank voor jullie input!
Eigenlijk wilde ik de SF1 bestellen maar het prijsverschil is minimaal, en de SF2 heeft nog wél de mogelijkheid om te koppelen met andere apparaten. Heb ik mooi 2 opties, mocht lullen via een app volkomen kut blijken. *D
Hoe bevalt die zo na een paar jaar ?
 
Ik heb na wat zoekwerk besteld en zal mijn keuze hier toelichten.

ik wilde graag een bluetooth headset om navi en (ook eigenlijk als primaire reden) flitsmeister te horen. Ik had voorheen een kabeltje met 2 plakspeaker in de helm maar dat begint de irriteren met op en afzitten en speakers die loslaten.

Ik rij veel alleen (nee niet zielig :P) dus voor communicatie doeleinde hoeft het op dit moment niet voor mij.
ik denk eigenlijk dat ik nog geen eens de microfoon ga plaatsen. Het hoeft niet het goedkoopste maar de goedkoper voldoen aan mijn wensen.

Ik heb lang getwijfeld maar wilde in ieder geval een kleine unit op de helm en geen losse batterij unit. en twijfelde tussen
hoc smart had waarschijnlijk de keuze geweest als de helm was voorbereid.

Sena 3s --> afgevallen wegens te dikke speakers + beperkte batterij duur.
sena SF1 --> voordelen iets sneller snelladen, niet waterdicht en updates niet over air

Cardo spirit heb ik uiteindelijk besteld ivm waterproof (ben geen regenrijder maar toch) OTA updates ook nav de winner uit een ouder motorplus test.

De niet HD versie genomen omdat range voor mij niet uitmaakt en ik geen radio wil luisteren maar het geluid van de triple!
(en kan altijd op een lange trip nog spotify aanzetten)

volgende week komt die binnen :)
 
Zijn er hier toevallig ook mensen die een headsetje hebben ingebouwd in een HJC CL-SP ? Als ik het wangstuk verwijder vind ik nergens echt een "verdiept" stuk om de speakertjes kwijt te kunnen, en aangezien deze (xxxxl :P ) helm mij strak op mijn harses zit ben ik wel benieuwd wat de ervaring van anderen is....

(Ik heb HJC inmiddels ook een mail gedaan met deze vraag aangezien er ook niets in de manual staat)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan