Blikken kont

zzoeff

MF'er
10 nov 2006
205
62
Ik heb het zitje van mijn motor aan laten passen. Het was een schelpzitje, maar het is nu opgevuld en in combinatie met het achterste deel is het een mooi recht bankje geworden. De zadelmaker heeft het met stevig schuim gedaan, was op mijn verzoek. Toch krijg ik na zo’n anderhalf uur last van zadelpijn, de zitbotjes en biefstukken worden gevoelig. Nu vraag ik me af zijn er hier mensen die ervaring hebben met die gelpads? Werken ze of is het weggegooid geld?
 
Je zou dan zo'n til help kussen achtig ding onder het zadelovertrek kunnen maken. Weetjewel waar je een auto mee op kan krikken met de slang aan een balgje. Op onze Tesla Trapfiets zit zelfs zoiets in het zadel.
 
Ik zit net te bedenken, een “opblaasbare” buddyseat is een gat in de markt. Net als die self inflating matrasjes. Die kun je zo hard en zacht maken als je zelf wilt. Pompje onder je buddyseat, knop op je dashboard en blazen maar. Het luchtdicht maken van de stiksels is nog een dingetje, maar dat is vast op te lossen.
Je gedachte snap ik. De uitwerking in de praktijk is, hoe kan het ook anders, niet wat je wilt.

Waarom niet? En hoe weet je dat?
Waarom: als je zadel een opblaasboot/ waterbed wordt heb je wel een verlichting van de drukpunten. Maar omdat de stevigheid van een regulier zadel ontbreekt heb je een losgekoppeld gevoel tussen je achterste en het zadel, en dus de motor. Bij remmen, optrekken en richtingsveranderingen is het gevoel opeens erg onzeker en synthetisch.
Hoe weet je dat? Ik heb wel eens met zo'n opblaaskussentje die te ver (en dat is al snel zo) opgeblazen is rondgereden.

Maar als je zoiets eens wilt uitproberen: een bekende Chinees leverancier kan je voor een gering bedrag van het gewenste item voorzien...
 
Zoiets;
 

Bijlagen

  • 0223FCE7-56C1-4B7B-B76F-E7DEA407CEB8.jpeg
    0223FCE7-56C1-4B7B-B76F-E7DEA407CEB8.jpeg
    219,7 KB · Weergaven: 21
Je gedachte snap ik. De uitwerking in de praktijk is, hoe kan het ook anders, niet wat je wilt.

Waarom niet? En hoe weet je dat?
Waarom: als je zadel een opblaasboot/ waterbed wordt heb je wel een verlichting van de drukpunten. Maar omdat de stevigheid van een regulier zadel ontbreekt heb je een losgekoppeld gevoel tussen je achterste en het zadel, en dus de motor. Bij remmen, optrekken en richtingsveranderingen is het gevoel opeens erg onzeker en synthetisch.
Hoe weet je dat? Ik heb wel eens met zo'n opblaaskussentje die te ver (en dat is al snel zo) opgeblazen is rondgereden.

Maar als je zoiets eens wilt uitproberen: een bekende Chinees leverancier kan je voor een gering bedrag van het gewenste item voorzien...
Ja, ik heb zojuist dat kussentje op het zadel zitten en het geeft inderdaad een erg onzeker en wiebelig gevoel. Ik denk dat het niet verantwoord is om zo te rijden. Hmm, je zou lucht in een vaste stof moeten persen... Dan kom je weer bij schuimrubber uit. 🙂

Nu een stukkie rijden. Het is mooi weer. 🙂
 
Als wij met een groep naar b.v. magny cours rijden , dan zie je onderweg ook rijders het moeilijk krijgen, kont, benen, armen...
Mijn ervaring is regelmatig even wat spieroefeningen doen onderweg, billen samenknijpen, beetje gaan verzitten, wat meer voorover, wat meer achterover, benen af en toe strekken...
Rijdt met een fazer 1000 in 12 uur naar perpignan, , om de 150 km even tanken, koffie, en wat oefeningen doen
 
Motorrijden is gewoon kudt.
Ja daar heb je helemaal gelijk in..
Je vertrekt met zon voor een lekker dagje toeren, en na 20 km begint het te hagelen, of een gierwagen heeft voor je de weg lekker bevuild, de vrachtwagen voor je verliest zand,
Soms vraag ik me wel eens af of ik wel gezond ben, als het water je bilnaad inloopt, maar dan komt dat stukje vrije baan met al die bochtjes, en dan weet je weer waarom je het doet
 
heb ook altijd een zere reet , maar ik denk dat een paar kilo`s afvallen ook wonderen doen 😔
Dat kon je nog wel eens tegenvallen.
Ben in de afgelopen maanden 20-25 kilo afgevallen en zoals wellicht bekend, verdwijnt het gewicht als eerste waar je het helemaal niet wil.
Die dikke pens slinkt als laatste.
Die pens is bij mij nu redelijk zoals ik het hebben wil, maar m'n kont is helemaal verdwenen m.a.g. dat ik nu voor het eerst ook problemen met langdurig zitten heb.
Ik overweeg bilimplantaten :)
 
Als wij met een groep naar b.v. magny cours rijden , dan zie je onderweg ook rijders het moeilijk krijgen, kont, benen, armen...
Mijn ervaring is regelmatig even wat spieroefeningen doen onderweg, billen samenknijpen, beetje gaan verzitten, wat meer voorover, wat meer achterover, benen af en toe strekken...
Rijdt met een fazer 1000 in 12 uur naar perpignan, , om de 150 km even tanken, koffie, en wat oefeningen doen
Ik zit elke bocht met samengeknepen billen.
 
Net terug van een rondje van 250 km. Na 100 km. begon ik last te krijgen, na 200 km. wist ik niet meer hoe ik moest zitten. Ik denk dat het probleem de opstaande rand van de bodemplaat is. Daar zit niet veel schuimrubber, maar ik zit er wel op. Mijn zadelmannetje is nog niet klaar.
 
Trek een fiets broek aan, onder je motorpak ;)
Zo’n luierbroekje. 🙂 Dat heb ik nog wel liggen. Ik heb heel eigenwijs toch een gelpad gekocht. Die verwacht ik één dezer dagen. Mocht het allemaal niet helpen dan denk ik dat mijn zadelmannetje het zitje toch wat moet verhogen. Ik laat het nog weten.
 
Laatst bewerkt:
Vet meeslepen is vooral ballast.
Hooguit heb je er in de winter iets aan omdat je beter bent geïsoleerd!

Dat weet ik uit ervaring.
In verleden in wielren-periode had ik 't 's winters altijd snel koud.
Sinds de fiets aan de haak hangt en, ja ik geef 't toe, toch wat kilo's zwaarder ben, voel ik me bij kou een stuk prettiger.
 
Zat onlangs een programma te kijken van meiden die hun billen lieten 'doen' in Turkije.
Dan denk ik toch: 'Voor mij maar effe niet'.

Trouwens met zitten op de motor nooit ergens last van. Dus ik houd 't maar op mijn eigen zitvlees!
 
Terug
Bovenaan Onderaan