Is een mechanisch systeem ook gevoelig voor slijtage (slapper wordende veertjes ect)? Dat van het verdraaiende plastic schijfje klinkt in elk geval niet heel best. Een digitale kit lijkt me betrouwbaarder, simpeler en minder potentieel desastreus.Hoe zit het met de vervroeging bij zo'n SWF? Bij de meeste systemen, w.o. ook de Piranha / Newtronics wordt nog de mechanische vervroeging met veertjes gebruikt. (Ik gebruik de Piranha nog na er twee nieuwe powertransistors in te hebben gesoldeerd)
Het plastic schijfje van de Piranha blijft bij mij ook goed op zijn plek, het is eigenlijk meer van horen zeggen (vooral van Ted) dat het ruk is. Misschien als het te heet wordt of onjuist gemonteerd is?ik heb een paar maanden geleden de newtronic van mijn V65 vervangen , zat er sinds de jaren 90 op , en er was al twee keer een transistor uit gebrand en vervangen.
Zolang het ding het doet zou ik hem lekker laten zitten.
dat plastic vlaggetje is een gietstuk , dat deel uitmaakt van de vervroeger. Dat kan onmogelijk verlopen.
Alleen de vervroeger slijt.
nu een silent hektik gekocht , als die het ook 30 jaar uithoudt zit ik gebakken.
verder heb ik nog een sachse liggen ( defect), ignitech (ook defect) en een SWF die af en toe geheugenproblemen heeft.
ik heb een bijna 40 jaar oude guzzi als dagelijks vervoer , en de aftermarket onderdelen bezorgen me het meeste problemen
de ignitech heeft het een jaar of drie volgehouden.Het plastic schijfje van de Piranha blijft bij mij ook goed op zijn plek, het is eigenlijk meer van horen zeggen (vooral van Ted) dat het ruk is. Misschien als het te heet wordt of onjuist gemonteerd is?
Verder heeft mijn Guzzi ook af en toe op ouderwetsche contactpunten gelopen, dat werkt in principe ook goed maar dat afstellen is zo'n gerommel.
Ignitech heb ik ook goede dingen over gehoord, maar die van jou is dus defect? Heeft die het lang volgehouden?
Je kunt er staande naast de motor bij, en het is mij nooit gelukt om dan mijn vingers te branden.Sorry hoor, maar in een of ander suf torentje half onder de tank en strak tegen de rechter cylinder is handig....??
even de speciale guzzi sleutel kopen ( of maken) en het is prima bereikbaarIk vind alleen die bouten in de voet van de toren al een feest. Daarom wil je al geen puntjes en vervroeger meer. Dan vallen de kleine Guzzi's nog mee.
daarmee zit de toren los en kan je de toren verdraaien.Ik heb die sleutel. Kan je net een 1/4 slag geven.
Steek ring ratel set.Hoe heten die dingen?
Waarom is mijn vraag dan weer?Ik ga eens googlen...Kan dat spul ook tegen wat serieuze krachten?
Ik ga eens googlen...Kan dat spul ook tegen wat serieuze krachten?