Betaalbare elektrische motor?

Bij energica moet je af en toe nog wel voor software updates terug naar de importeur/leverancier.
Het is overigens niet zo dat hij zonder update niet verder kan hoor. Maar de verzamelde data die tot verbeteringen leidt en/of issues met laadpalen maken een update soms nodig.

Hoe dat precies bij zero en/of andere modellen zit, weet ik niet.

Energica's hebben ook baat bij een automatisch kettingsmeersysteem (pro-oiler).
Banden zijn tot nu toe de grootste kostenpost - en daarvoor ga ik gewoon naar de duc-dealer om de hoek.


Bij Carl????
 
Schop.

Bestaat er eigenlijk een electrische equivalent (in Nederland) van zoiets als de Honda Cup? Dus eigenlijk een electrische bezorgscooter, maar dan met een stuk meer pit (en motorkenteken)?

Ik heb stiekem best veel <20km ritjes waarbij ik alleen in de auto (of op de motor) zit die ik graag anders zou doen.
 
Schop.

Bestaat er eigenlijk een electrische equivalent (in Nederland) van zoiets als de Honda Cup? Dus eigenlijk een electrische bezorgscooter, maar dan met een stuk meer pit (en motorkenteken)?

Ik heb stiekem best veel <20km ritjes waarbij ik alleen in de auto (of op de motor) zit die ik graag anders zou doen.
Als je alleen voor die ritjes een nieuw voertuig koopt ben je best wel duur uit.
 
Als je alleen voor die ritjes een nieuw voertuig koopt ben je best wel duur uit.
Dat hangt een beetje van de brandstofprijzen af en de aanschafprijs natuurlijk. Ik ga geen 15k betalen voor een elektrische cup. Maar financieen zijn niet de enige reden. Naast klimaat spelen parkeermogelijkheden ook mee.
 
Schop.

Bestaat er eigenlijk een electrische equivalent (in Nederland) van zoiets als de Honda Cup? Dus eigenlijk een electrische bezorgscooter, maar dan met een stuk meer pit (en motorkenteken)?

Ik heb stiekem best veel <20km ritjes waarbij ik alleen in de auto (of op de motor) zit die ik graag anders zou doen.

Zoek hier eens tussen, puur de elektrische motoren op Electrek:

 
Gewoon een fiets? 20 km of minder is prima te doen, en ook nog goed voor je conditie èn voor het klimaat. Parkeermogelijkheden zijn onbegrensd.
 
Schop.

Bestaat er eigenlijk een electrische equivalent (in Nederland) van zoiets als de Honda Cup? Dus eigenlijk een electrische bezorgscooter, maar dan met een stuk meer pit (en motorkenteken)?

Ik heb stiekem best veel <20km ritjes waarbij ik alleen in de auto (of op de motor) zit die ik graag anders zou doen.
In motorfiets vorm :9.. bakkie achterop?
Super Soco TX Max. 8-)

Scooters hebben ze ook.

 
BMW komt volgende week ook met de wereldpremiere van een nieuwe electrische scooter.
 
Ondertussen rijdt de volgende generatie Energica al rond (pff de mijne wordt echt vintage nu).

Compleet nieuwe motor (de aandrijving dus), meer vermogen en weer een stuk lichter dit keer.

Slecht nieuws voor mijn portemonnee, maar goed nieuws voor de 2e hands markt.
 

Bijlagen

  • 4F2A46D1-DFBA-41BD-8FA8-D676EA12CEF7.jpeg
    4F2A46D1-DFBA-41BD-8FA8-D676EA12CEF7.jpeg
    211 KB · Weergaven: 22
Heel mooi, wanneer je alles van te voren weet -O-
Mijn Rilbelle heeft door die corona ellende bijna een jaar zo goed als stil gestaan.
Dan had ik beter een jaar kunnen wachten inderdaad.

Aan de andere kant zal dit voorlopig nog wel blijven doorgaan.
Met EV staan we nog aan het begin, elk jaar zal het beter worden. Hoort erbij.

Zo maar weer eens gaan genieten en rijden :]
 
Ik stond in de sales aan de wieg van de overgang van analoge fotografie naar digitaal. De fotografen gingen de eerste jaren inderdaad afwachten want het volgende jaar had je meer specs voor dezelfde prijs. Zo houden ontwikkeling en voordelige prijs elkaar een beetje tegen.
Diverse bedrijven zijn vlak na het miliennium over de kop gegaan. :')
 
Tja, ik weet niet met wat voor knaller BMW of de Japanners straks de elektrische markt bestormen. Ik zie maar een paar merken de Europese markt serieus bedienen en daarmee bouwen ze een voorsprong aan ervaring en kennis op.

Mijn Eva is nog steeds futuristisch maar al wel 4 jaar oud en de 3e generatie Energica's is er al. Nog geen BMW of Jap gezien.
 
Ik denk dat die nog gewoon wachten tot de markt wat groter is en dan ineens staan ze er. En dan misschien niet meteen perfect, maar ze halen heel snel in. Tesla had (en heeft misschien nog wel steeds) de markt, maar de bekende merken komen er aan en gaan heel hard.
 
Tja, ik weet niet met wat voor knaller BMW of de Japanners straks de elektrische markt bestormen. Ik zie maar een paar merken de Europese markt serieus bedienen en daarmee bouwen ze een voorsprong aan ervaring en kennis op.

Mijn Eva is nog steeds futuristisch maar al wel 4 jaar oud en de 3e generatie Energica's is er al. Nog geen BMW of Jap gezien.
Taiwan voorop in massaproductie straks.. vanuit Italië.
De fabriek waar Kymco de RevoNEX in productie wil nemen voor 2022.
Door Covid-19 is het al eerder vertraagd. O-)

Kymco_7.jpg
 
Fuck, dat ding ziet er echt goed uit!
:^

Nu nog een volledig gekuipte sport/toer versie, en ik ben om! 🤗

Enfin, als deze goede prestaties heeft, goed zit, EN betaalbaar wordt, zie ik die zo ook wel zitten hoor.

Binnen 3,5 jaar MOET ik elektrisch motorrijden, kan ik dan nog niet, dan stopt het voor mij -O-

(Of ik moest een goede betaalbare tweedehands benzine vinden met Euro 5 norm, dan kan ik nog 3 of 4 jaar langer, maar eigenlijk wil ik zo snel als kan over op EV).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan