Beste motor(en) ooit gemaakt

Kom je toch weer uit bij BMW K75 en K100.

Myth busted voor de K75....Sorry kon het niet laten.
 

Myth busted voor de K75....Sorry kon het niet laten.
Hij is ook niet perfect, er zitten zelfs echte designmissers in(cardansplines).
Soms is de oorzaak uiteindelijk iets simpels maar moeilijk te vinden als een temperatuursensor, maar vaak betekent dat dan einde voor die motor; nog meer slooponderdelen op marktplaats.
Ik heb sinds dit voorjaar nog maar 5 volt op mijn achterlicht 8)7
 
Ah, we hebben zowaar een K75 met een defect gevonden, het kan dus echt!
Ik heb er jarenlang en verscheidene gehad, in verschillende staat van onderhoud, maar het is is volgens mij echt de betrouwbaarste motor ooit. Mijn oudste heb ik zelf drie ton op gezet, met minder als regulier onderhoud en mishandeld met een zijspan, onverwoestbaar.
 
Een CBR400R (NC23) is wat anders dan een CB-1 (CB400F/NC27)...
Dat uitlaten van de VFR vergaan, is vooral omdat er maar mee doorgereden wordt...rain or shine.
En alles achter kuipwerk werkt dan niet mee qua schoonhouden..
Zelfde blokje, staan bekend als betrouwbaar.
 
Tja, qua motorblok gaan veel motoren lang mee. Meestal is het motorblok niet het probleem. Ik heb nog nooit een auto of motor gehad die in de soep liep. Kan vast gebeuren, maar andere oorzaken zijn veel belangrijker qua levensduur.
 
dit is 1 van de meest ondergewardeerde motors ooit, was nochtans zijn tijd ver vooruit
 

Bijlagen

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 49
Je zou volgens dit topic de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat de beste motor er een is met een niet zo hoog maximaal toerental.
Bijvoorbeeld de bakstenen en de boxers van Bmw.
De St en Gl van Honda.
Lijkt mij dat die ook niet zoveel voor de kiezen krijgen als een een motor die tot veertien duizend toeren mag worden opgejaagd.
Of is deze conclusie te simpel?
 
Je zou volgens dit topic de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat de beste motor er een is met een niet zo hoog maximaal toerental.
Bijvoorbeeld de bakstenen en de boxers van Bmw.
De St en Gl van Honda.
Lijkt mij dat die ook niet zoveel voor de kiezen krijgen als een een motor die tot veertien duizend toeren mag worden opgejaagd.
Of is deze conclusie te simpel?
Vervang niet zo hoog maximaal toerental door lage zuigersnelheid en dan begint het ergens op te lijken.
Plus het soort motor wat niet uitnodigt tot pittig rijgedrag en populair is bij 50+ers.
 
Nee, ook dat is te kort door de bocht.
De eerste generatie Fireblade bijvoorbeeld was nu niet bepaald een 50+-fiets, maar hoge kilometrages zijn deze brommers niet vreemd..eerder regel dan uitzondering.
Zo zijn er wel meer...

Aan de andere kant; Yamaha's XV920...
De ideale 50+-fiets die niet uitnodigt tot ramwerk...maar lang leven..?...betrouwbaar..?
 
Nee, ook dat is te kort door de bocht.
De eerste generatie Fireblade bijvoorbeeld was nu niet bepaald een 50+-fiets, maar hoge kilometrages zijn deze brommers niet vreemd..eerder regel dan uitzondering.
Zo zijn er wel meer...

Aan de andere kant; Yamaha's XV920...
De ideale 50+-fiets die niet uitnodigt tot ramwerk...maar lang leven..?...betrouwbaar..?
Er zijn altijd modellen die niet precies in die regels passen natuurlijk, Blade's zijn bovengemiddeld betrouwbaar, en die XV's hebben decennia lang starter problemen . :X
Maar kijk even naar dat rijtje motoren met hoge kilometerstanden wat een tijdje terug gepost is en je ziet eigenlijk terugkomen wat ik beweer.
 
Stond gewoon in een motorblad, de tester had het ook gehad.
Dan zal het wel van voor mijn tijd zijn, :P toen de B12 uit kwam, had ik net wel of nog niet eens mijn rijbewijs, laat ik dan zeggen dat ik de afgelopen 20 jaar bar weinig gehoord heb over bakproblemen, ik denk dat dus vrij snel een verbetering is doorgevoerd. Ik heb zelf ook Bandit's gehad met km-standen tussen de 50 en de 70K en die deden het nog perfect.
 
Mooie fiets! :t

Maarrrr.....is het de beste motor ooit gemaakt?..🤔

In mijn ogen wel een kanshebber; er rijdt hier in Hengelo een exemplaar rond van een auto-/ motorrijinstructeur met ruim 460k.

VIERHONDERZESTIG duuzend kilometers!

In de lauwere kleurstelling grijs/ blauw/ wit..
 
Mooie fiets! :t

Maarrrr.....is het de beste motor ooit gemaakt?..🤔

In mijn ogen wel een kanshebber; er rijdt hier in Hengelo een exemplaar rond van een auto-/ motorrijinstructeur met ruim 460k.

VIERHONDERZESTIG duuzend kilometers!

In de lauwere kleurstelling grijs/ blauw/ wit..
Keerl, dat bunt dan ech wel allebassens veulle kilometers!
 
Tis dan ook een lui blok; redelijk powerpakhuis, maar vooral erg veel koppel.
Beetje als een amerikaanse V8...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan