Rijden is denk ik wat je zou moeten doen.
Motorrijden is net als seks. Je kan iemand die het niet gedaan heeft niet uitleggen hoe dat is om te ervaren. Dat is iets wat je moet ervaren en zo ook het verschil ervaren tussen verschillende motoren (verschillende partners zijn ook allemaal anders ).
Iedereen kan zijn eigen ervaringsgevoel proberen te verwoorden, maar het is nooit jouw gevoel.
Ik heb zelf enkel supersports gehad. Nu ook weer een R6 sinds een half jaar ongeveer en ik begon het wel een beetje beu te worden. Ik heb ook een circuitmotor dus ik weet hoe je met z'n ding kan rijden en dat doe je niet op de openbare weg. Dus ik zit helemaal niet lekker, de gasreactie vanuit stilstand vind ik klote, het ding maakt veel toeren en is dus zenuwachtig etc. etc.
Ik ging dus dit jaar of volgend jaar een all road kopen. Een BMW F800 of Honda NX700 ofzo iets. Ik wist het zeker
Nu heb ik toevallig gisteren een BMW F800 leenmotor meegekregen omdat mijn motor bij de motorzaak staat. Het zit lekker dat zachte zadel, recht op zit is ook relaxt, het rijdt makkelijk weg, stuurt goed. Weinig op aan te merken.
Maar godverdomme.... wat een saaie bedoening!!!
Ik ben er dus achtergekomen dat hoe oncomfortabel ik supersports ook vind rijden, ik schijnbaar er een kleine vorm van spanning door heb (mss de zithouding, het harde zadel, i dont know!) waardoor ik onbewust toch aan het genieten ben.
Zo'n all road komt er bij mij dus nooit in weet ik nu wel.
Stond "bijna" mijn R6 al op marktplaats.
De F800 is dan ook meteen ook misschien wel de saaiste motor die je kunt kopen! Kijk dan eens naar iets als een Yamaha Tracer 900, KTM of Ducati. Triumph tiger 800 vond ik ook wat braaf dus zou ik overslaan in jouw geval. En waarom per sé een allroad en geen naked?
Laatst bewerkt: