Bestaat de Indian motorfiets nog wel?

Zag op YT een filmpje dat je voor een ducati panigale hele speciale olie kon kopen waarmee je een paar pk won….en dat ruim 200pk…. _O- Zal van het super dunne zijn….
Ook een claim van Mötul 300V. ;)
(Maar door de jaren heen wel meer)
Deze heeft een verkorte standtijd door een ander additieven pakket.
 
De initiële vraag was natuurlijk al snel beantwoord. :+

Opstappen en wegwezen. ;)
E4L9RhGXoAQko_x.jpg_large.webp
04e474d7f2919f64c22a72d33f485cc3.webp
 
Hoeveel van die Indians worden er op jaarbasis verkocht eigenlijk? In het wild heb ik dr hier geloof ik nog nooit een gespot.

Vind het prima ogen trouwens. Maar dat doen ze al vele, vele tientallen jaren.
 
Hoeveel van die Indians worden er op jaarbasis verkocht eigenlijk? In het wild heb ik dr hier geloof ik nog nooit een gespot.

Vind het prima ogen trouwens. Maar dat doen ze al vele, vele tientallen jaren.
Kans op iets unieks (van de 152).
PSX_20240918_162735.webp

Het zullen hoogstwaarschijnlijk ook geen commutors zijn, dus bij een marktaandeel van 0,87% is de kilometrage waarschijnlijk nog een heel stuk lager. :)
 
Ik vind er weinig aan.
Beetje aftreksel van de Harley vmax vstrom hoe heet dat waterblok.?
Nooit een succes geweest porsche heeft zich er ook mee bemoeit.
En Indian tja gewoon niet mijn ding.
 
Ik vind die flattracker echt een beest. Ik ga er alleen geen woon werkverkeer mee doen. En geen plaats voor twee motoren.
 
Met een flattracker zit je toch op een oval van gravel?
Doe je toch geen ww mee?
 
Dus... is je vraag beantwoord?

Ik heb nog niemand "Dat kun je ook gewoon aan Google vragen" zien zeggen, dus ik vul 'm even aan voor de volledigheid. Woensdagdipje, denk?
 
Is een cruizer merk, verkoopt slecht sinds eind 00's en de eigenaren rijden doorgaans nog geen 2x per jaar.

Alle cruizer merken en modellen last van natuurlijk.
 
Supergrote scheepsdiesels draaien ook op dunne olie.
Wat is dun?
Wat ik er van gezien heb wordt de olie constant op temperatuur gehouden en de motor draait continu langzaam rond.
Als je het mangat opent kan je douchen in de olie, zullen ze ook wel blijven rondpompen dan, denk ik.
Dan doen ze niet voor niets natuurlijk.
 
En rond de poolcirkel dan? :+
De motor wordt voor de start verwarmd. De olietemperatuur blijft vrijwel constant, geen multigrade nodig. Ik gebruik dit voorbeeld om aan te geven dat zelfs een extreem grote motor geen dikke olie nodig heeft. En ook geen muligrade natuurlijk.
 
De motor wordt voor de start verwarmd. De olietemperatuur blijft vrijwel constant, geen multigrade nodig. Ik gebruik dit voorbeeld om aan te geven dat zelfs een extreem grote motor geen dikke olie nodig heeft. En ook geen muligrade natuurlijk.
Fantastische vergelijking ook voor een motorfiets.
En ook al geen standverwarming.
Prutsers van fabrikanten. :Y

Als een lul op een drumstel.
Niet eens lekker ook. :+
 
Ik gebruik dit voorbeeld om aan te geven dat zelfs een extreem grote motor geen dikke olie nodig heeft. En ook geen muligrade natuurlijk.
Draaien ze dan op W15?
Dat was namelijk de vergelijking bij motorfietsen. :)

5W30 of 5W40 heeft de dunste basisolie voor motorfietsen, die zie je met name bij viercilinder blokken of moderne parallel twins (die weer vaker 10W) maar bij dikke V-Twins of Boxer blokken is de basisolie 15W of 20W in de combinatie 50 of 60 het vaakste de regel.
Dat is blijkbaar technisch de beste oplossing zoals bij deze hypermoderne Indians van dit topic, maar ook Moto Guzzi, BMW, Ducati, etc.

OW16 bij het nog grotere motorblok van mijn auto vind ik pas dun.
Maar dat is ook weer een hele andere techniek. :)
 
"dun dik", eens op temperatuur lopen al die motor-olien als water
 
Terug
Bovenaan Onderaan