Deze fraai gerestaureerde Moturist zag ik in Boxmeer afgelopen weekend.
De originele ruit is niet meer te krijgen en deze meneer heeft voor een SP ruit gekozen, ziet er goed uit vind ik zelf
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook de oplossing van de verlichting (die meestal stuk is) vind ik mooi gedaan.
Het enige wat ik minder vind is de vlakke bovenkant, maar het betreft hier een verbouwde P2 en dan zal het moeilijk zijn de ronding er mooi in te krijgen.
Het rijden met de polizia of de calif is voledig anders en daarom staat de polizia te koop , ik kan er niet aan wennen .
nee hoor , de polizia staat op 18 inch wielen en solozadel...De polizia stuurt wat nerveus maar is volgens mij wel geschikt voor zijspangebruik, zit daar ook zo'n 16 inch voorwiel in? het wil nog wel eens helpen om er een 18inch in te zetten.... dat rijdt solo beter vind ik.
nee hoor , de polizia staat op 18 inch wielen en solozadel...
vandaag had ik enkele uren niets te doen en maar besloten om eens naar het moturist zijspan te kijken .
Ik heb dus het wiel afgehaald omdat ik zinnens was om het te laten zandstralen , het wiel is zo rot als snot , weet er iemand van wat het wiel afkomstig is ?
Het is dus niet zoals ik had gedacht van een fiat 500 (4 gaten en ik heb er 5 )
De velg heeft als maat 4,00 x 12" , het gat in het midden heeft een diameter van +/- 90 mm , asgaten ( gat 1 naar gat 3 +/-124,5 mm ) ( gat 1 naar gat 2 +/- 77 mm ) verder komt er over de bouten een afdekplaat in alu die zonder bouten of vijzen er op word geklopt .
Moturist , kan jij mij verder helpen ?
ik zoek ook nog het armatuur voor de lampen voor en achter .
dank je moturist , ik ben reeds zoekende naar een goede velg....volgens mij kwam het moturist wiel (en de naaf) van NSU Prinz
'k heb nog wel een paar lamp armatuurtjes, maar geen behoorlijke kapjes
ik weet ook niet beter dan dat er een naaf van een nsu prinz onderzit.
toen was dat een heel gangbare auto.
ik zou geen moderne auto weten met een 12" 5 gats velg.
ik ben bang dat je de complete naaf zal moeten vervangen.
kleine japanse auto-tjes hebben ook 12" wielen.
wonderlijk dat je 30 jaar na dato nog een velg vind
dat van die simca ralley stoel heb ik ook gehoord.
als we het allebei van dezelfde bron hebben hoeft het nog niet zo te zijn.
staan er in de armaturen geen nummers meer die je kan googelen?
Als je iets meer weet over de lampjes, hoor ik het graag ven je.
Die van mij is n.l. ook stuk aan de voorkant.
De stoel van die van jou is niet meer te redden??
ik kan de hendel tegen het handvat trekken en voel geen weerstand , ik kan zelf met mijn vinger het schakelvorkje in de motor drukken
Ik ben er echt blij mee