Belgische calif II met moturist zijspan

inderdaad echt een mooi ding , zowel de motor ( calif III ??? ) als het span...
De gaten van de verlichting heeft hij helemaal dicht gemaakt zo te zien , maar hoe krijgt hij in hemelsnaam het schermpje van de sp op de bak ??

de polizia staat voledig op punt ( buiten de kleppen die wat rammelen ) en draait goed , ik heb bij mijn testrit de linker zijkap verloren , terug dezelfde weg afgelegd en niet meer gevonden :o(

Het rijden met de polizia of de calif is voledig anders en daarom staat de polizia te koop , ik kan er niet aan wennen .

Mocht er niet onmiddelijk een koper opdagen ontmantel ik hem en gebruik hem als trekker voor de moturist , schommelvork , voorwiel + achterwiel heb ik en ik denk dat hij daarvoor wel geschikt zou zijn , maar dat dacht ik van de sp ook :X
 
Het is een P2 geweest, vandaar het vlakke gedeelte, verder heeft hij de rand van de SP kuip in gepolyesterd.
Ik vind het een geslaagde operatie en overweeg dan ook om hetzelfde te doen.
De dame die in het zijspan zit verzekerde mij dat ze absoluut geen last van wind of wervelingen heeft.
 
Deze fraai gerestaureerde Moturist zag ik in Boxmeer afgelopen weekend.
De originele ruit is niet meer te krijgen en deze meneer heeft voor een SP ruit gekozen, ziet er goed uit vind ik zelf *D
[afbeelding]

[afbeelding]

Ook de oplossing van de verlichting (die meestal stuk is) vind ik mooi gedaan.
Het enige wat ik minder vind is de vlakke bovenkant, maar het betreft hier een verbouwde P2 en dan zal het moeilijk zijn de ronding er mooi in te krijgen.


Dat ziet er idd zeer fraai uit Ed! Ik ben ook wel erg benieuwd waar dat stoeltje vandaan komt! Het lijkt precies te passen en zo te zien is de bekleding van betere kwaliteit dan het origineel :9 Heb jij enig idee?
 
Ik heb het de eigenaar wel gevraagd hij maar kreeg eigenlijk niet echt een duidelijk antwoord, hij had het over iets samengesteld, de rugleuning zou van Renault zijn.
Het geheel was ook nieuw bekleed.
 
Het rijden met de polizia of de calif is voledig anders en daarom staat de polizia te koop , ik kan er niet aan wennen .

De polizia stuurt wat nerveus maar is volgens mij wel geschikt voor zijspangebruik, zit daar ook zo'n 16 inch voorwiel in? het wil nog wel eens helpen om er een 18inch in te zetten.... dat rijdt solo beter vind ik.
 
De polizia stuurt wat nerveus maar is volgens mij wel geschikt voor zijspangebruik, zit daar ook zo'n 16 inch voorwiel in? het wil nog wel eens helpen om er een 18inch in te zetten.... dat rijdt solo beter vind ik.
nee hoor , de polizia staat op 18 inch wielen en solozadel...
 
vandaag had ik enkele uren niets te doen en maar besloten om eens naar het moturist zijspan te kijken .
Ik heb dus het wiel afgehaald omdat ik zinnens was om het te laten zandstralen , het wiel is zo rot als snot , weet er iemand van wat het wiel afkomstig is ?
Het is dus niet zoals ik had gedacht van een fiat 500 (4 gaten en ik heb er 5 )

De velg heeft als maat 4,00 x 12" , het gat in het midden heeft een diameter van +/- 90 mm , asgaten ( gat 1 naar gat 3 +/-124,5 mm ) ( gat 1 naar gat 2 +/- 77 mm ) verder komt er over de bouten een afdekplaat in alu die zonder bouten of vijzen er op word geklopt .

Moturist , kan jij mij verder helpen ?

ik zoek ook nog het armatuur voor de lampen voor en achter .
 
vandaag had ik enkele uren niets te doen en maar besloten om eens naar het moturist zijspan te kijken .
Ik heb dus het wiel afgehaald omdat ik zinnens was om het te laten zandstralen , het wiel is zo rot als snot , weet er iemand van wat het wiel afkomstig is ?
Het is dus niet zoals ik had gedacht van een fiat 500 (4 gaten en ik heb er 5 )

De velg heeft als maat 4,00 x 12" , het gat in het midden heeft een diameter van +/- 90 mm , asgaten ( gat 1 naar gat 3 +/-124,5 mm ) ( gat 1 naar gat 2 +/- 77 mm ) verder komt er over de bouten een afdekplaat in alu die zonder bouten of vijzen er op word geklopt .

Moturist , kan jij mij verder helpen ?

ik zoek ook nog het armatuur voor de lampen voor en achter .


volgens mij kwam het moturist wiel (en de naaf) van NSU Prinz

'k heb nog wel een paar lamp armatuurtjes, maar geen behoorlijke kapjes
 
Laatst bewerkt:
volgens mij kwam het moturist wiel (en de naaf) van NSU Prinz

'k heb nog wel een paar lamp armatuurtjes, maar geen behoorlijke kapjes
dank je moturist , ik ben reeds zoekende naar een goede velg....

de lampekapjes zijn het belangrijkste......ik zal eens kijken , misschien vervang ik alles , armatuur en kapjes van iets anders..
 
ik weet ook niet beter dan dat er een naaf van een nsu prinz onderzit.
toen was dat een heel gangbare auto.
ik zou geen moderne auto weten met een 12" 5 gats velg.
ik ben bang dat je de complete naaf zal moeten vervangen.
kleine japanse auto-tjes hebben ook 12" wielen.
 
ik weet ook niet beter dan dat er een naaf van een nsu prinz onderzit.
toen was dat een heel gangbare auto.
ik zou geen moderne auto weten met een 12" 5 gats velg.
ik ben bang dat je de complete naaf zal moeten vervangen.
kleine japanse auto-tjes hebben ook 12" wielen.

heb een velg gevonden van een prinz , is één van de eerste modellen , ik moet er wel naar Luik voor om het op te halen , is gratis , kost mij juist +/- 35 euro om de 300 km rond te maken *D ik ga het morgen ophalen...

dan komen we aan het stoeltje.....ik meen eens gelezen te hebben ( van jou denk ik ) dat het stoeltje van een simca rally zou zijn ??? denk je dat echt of was dat een slag met je mutsje ? zou het echt van een simca zijn ?volgende week misschien op vehikel ??

daarna komen we bij de lamphouders en glaasjes :) de voorste houders zijn bij mij nog in redelijke staat , ik mis enkel het 2kleurig glaasje , wit /geel . De achterzijde is een ander verhaal , ik krijg het met de beste wil van de wereld gedemonteerd , dus dat word slopen , dus zoek ik een lamphouder met een geel ( knipperlicht ) een rood ( licht ) en een stop ( rood )dit alles in een hoek van 45 ° en met de juiste maten , ben ik nu te veeleisend *D

de bak is van het onderstel gescheiden , 4 bouten , appel eitje

ik ga daarna alles van onderstel laten zandstralen en poederlakken , en daarna de polyester :Y
alle info is welkom
 
wonderlijk dat je 30 jaar na dato nog een velg vind :}

dat van die simca ralley stoel heb ik ook gehoord.
als we het allebei van dezelfde bron hebben hoeft het nog niet zo te zijn.

staan er in de armaturen geen nummers meer die je kan googelen?
 
wonderlijk dat je 30 jaar na dato nog een velg vind :}

dat van die simca ralley stoel heb ik ook gehoord.
als we het allebei van dezelfde bron hebben hoeft het nog niet zo te zijn.

staan er in de armaturen geen nummers meer die je kan googelen?

ja en een velg in goede staat , zal ze wel laten poederlakken .

in de armaturen staan geen nummers , ik plaats wat pics
BILD0217.jpg


BILD0218.jpg


BILD0219.jpg
 
dit is het voorlicht , heeft 2kleuren , een klein wit en een groot rood voorglaasje .
Achteraan het zelfde armatuur , maar met 3 lampjes , 1 knipper , 1 stop en 1 gewoon licht
 
kleine update , de lampjes zijn van " Hella "
Ik heb een mailtje naar Hella gestuurd en ze zijn volop bezig met zoeken , ze kunnen mij niets beloven...

Het wiel van de moturist is weg om te zandstralen en poederlakken....40 eiuros ....vindt ik echt duur :o(

het onderstel van de moturist was in goede staat , heb het een beetje geschuurd , roesteter erop en hammerit , zijt er goed uit .

volgende stap , de bak , polyester , en schuren , schuren en schuren , maar ook niet te veel , hoeft niet supper strak voor mij .
 
voila , het zijspanwiel is binnen met een nieuw bandje, voor de rest , nog niet veel gedaan....

BILD0231.jpg



voor de lichten heb ik achter iets in de aard van het orgineel gevonden , ik ben nog steeds zoekend naar een vervanging vooraan .
 
Als je iets meer weet over de lampjes, hoor ik het graag ven je.
Die van mij is n.l. ook stuk aan de voorkant.
De stoel van die van jou is niet meer te redden??
 
Als je iets meer weet over de lampjes, hoor ik het graag ven je.
Die van mij is n.l. ook stuk aan de voorkant.
De stoel van die van jou is niet meer te redden??

lichten achteraan zou moeten in orde zijn , heb iets in die aard gevonden .
de voorzijde gaat inproviseren worden , moet nog op zoek gaan .
de zijspan stoel was niet meer te redden , het ijzerwerk binnenin was rot als snot , zelfde staat als buitenzijde :)
Ik heb mij een stoel gekocht van een landbouwmachiene , is niet overtrokken met stof of zo ( ik heb geen zijltje om over de kar te spannen ) maar is hetzelfde materiaal als een autostuur , er zit gel in of zo en is glad en waterbestendig .

ps; het span zal niet aan de calif II komen daar ze van eigenaar gaat veranderen :$ maar niet getreurd , er komt een calif 1100 voor in de plaats :Y :Y
probleem is wel dat ik hier een schommelvork en wielen heb van een andere diameter , vork was 35 en word nu 40 mm , maar ik heb nog de plolizia waar het ganse spul kan opkomen ...........ben ik nog niet uit :W
 
zijn een beetje kosten aan maar het komt wel goed denk ik , bj 1994 , 44000 km .
De kosten zijn , de cdi box is stuk , moet vervangen worden en er zijn problemen met de koppeling , ik kan de hendel tegen het handvat trekken en voel geen weerstand , ik kan zelf met mijn vinger het schakelvorkje in de motor drukken :?
Dan zijn er nog de gebruikelijke mankementen , een spiegel , de clakson dat niet werkt , de starter dat soms draait en soms niet , een remlicht dat blijft plakken .....
Ik ben er echt blij mee *O* *O*
 
ik kan de hendel tegen het handvat trekken en voel geen weerstand , ik kan zelf met mijn vinger het schakelvorkje in de motor drukken :?

Ik ben er echt blij mee *O* *O*

Zit er wel wat in de bak :?

Veel Plezier ermee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan