kuncing
MF veteraan
Met de oude Garmins (Streetpilot bijv.) i.c.m. Mapsource kon je prima routes maken. Bij de verandering naar Basecamp zijn wij afgehaakt. Dat daarbij een cursus wordt aangeboden om leuke routes te kunnen maken, zegt genoeg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit deed ik ook, navigeren met de telefoon. Maar dat is toch lastiger. Telefoon zit in een otterbox om hem droog te houden, moet dit ook monteren op een rammount. Telefoon is met handschoenen niet te bedienen, valt er zonlicht op zie ik geen reet, geluid valt wel eens weg, is gewoon gedoe.Tja, ik doe zelf alles met MyRoute. Heb eenTomTom Rider 40. Ook retetraag, maar een route inladen via MyDrive gaat prima. Heb wel ooit een StreetPilot gehad, maar me daarna vooral op navigeren met mijn telefoon gericht. Hierna wordt het of een Beeline of een Android Auto/Carplay scherm, als het al een extra apparaat wordt.
Bij mij gaat het met de telefoon op zich goed. Waterdicht toestel in een SP Connect hoesje die ik met een handomdraai op de houder/lader zet. En met mooi weer vingerloze handschoenen . Ik rij ook woon- werk en dan vind ik de alternatieve routes die TomTom Go geeft bij verkeersdrukte heel fijn. Dat zou ik missen bij de Beeline.Dit deed ik ook, navigeren met de telefoon. Maar dat is toch lastiger. Telefoon zit in een otterbox om hem droog te houden, moet dit ook monteren op een rammount. Telefoon is met handschoenen niet te bedienen, valt er zonlicht op zie ik geen reet, geluid valt wel eens weg, is gewoon gedoe.
Navigeren deed ik overigens ook wel eens met de telefoon in de binnenzak. Dat werkte vaak nog het beste ... tot het geluid uit valt.
Heb op de motor een montageplek voor de laptimer met klittenband. Op de houder van de Beeline gaat straks ook klittenband, flats de Beeline op de laptimerplek en klaar .
Nope. Niet in de spits. TomTom geeft me de kortste route, om de drukte heen. Ook in de auto. En gebruik het ook tijdenseem snelweg rit naar Zuid-Duitsland.Woon Werk doe je toch met de ogen dicht
Op de motor heb ik weinig last van drukte, iets met file-filteren. Kost wel iets van tijd, maar omrijden altijd meer. En google/tomtom/etc houden nog geen rekening met motoren vs fileNope. Niet in de spits. TomTom geeft me de kortste route, om de drukte heen. Ook in de auto. En gebruik het ook tijdenseem snelweg rit naar Zuid-Duitsland.
Via een kamaraad toch een Pledge kunnen doenWil er wel een bestellen, maar kan blijkbaar alleen met creditcard betalen.
En die hebbie nie … helaas pindakaas.
Wacht wel tot’ie ooit op de markt komt denk ik.
Nope. Niet in de spits. TomTom geeft me de kortste route, om de drukte heen. Ook in de auto. En gebruik het ook tijdenseem snelweg rit naar Zuid-Duitsland.
40 km. Maar als ik wacht tot ik de file zie, ben ik te laat om een andere route te nemen. Daar heb ik dan TomTom voor, die ziet de drukte eerder dan ik. Dat is geen kwestie van de routes niet kennen.Hoe lang is jouw weg naar het werk dan?
Ik ken alle mogelijke wegen uit mijn hoofd en weet precies waar ik naar moet kijken qua drukte om de juiste weg te kiezen. Daar heb ik geen computer voor nodig.
Klopt, zag ik ook staan. Had niet gezien dat dit alleen in de UK en VS zou werken.Hrm ik zie net dat in UK en US ze wel gesproken routebegeleiding hebben maar dan is dat meteen aan een maandelijks abonnement gekoppeld.
Dat vind ik wel weer een beetje jammer.
Had de hoop dat dat misschien gewoon ooit normaal erbij zou komen
Blijkbaar niet meer zie ik net in de app.Jammer dat je je een beetje aangevallen voelt.
Dat was niet de bedoeling.
Zelf heb ik een Garmin 660 gehad waar ik zeer tevreden over was. Op aanraden van een motor handelaar heb ik een TomTom 550 gekocht als opvolger. Heb ik erg veel spijt van gekregen.
Daarop de Beeline gekocht.
Toegegeven: die moet het zonder gesproken begeleiding doen. Maar daar was ik al aan gewend nadat ik de Garmin + Sena in mijn toenmalige helm had weg gedaan.
Mis ik dus niet echt.
De Beeline Moto II ziet er zo goed uit dat ik overweeg een upgrade te doen.
En iets verder staat het onderstaande. Voor geluid moet je dus (tot nu toe) betalen :Blijkbaar niet meer zie ik net in de app.
Bekijk bijlage 1975053
Dat wordt een lange winter als je van die optie profijt wilt hebben...The premium app costs £3.99/month (you can pause and re-start any time - no need to pay if you put your bike in the garage over the winter!) or £34.99 for an annual subscription.
Als je minimaal 9 maanden rijdt kan je beter een jaarabonnement nemen.
Voor mij zijn gesproken aanwijzingen geen meerwaarde maar wellicht dat ik het wel een keer ga proberen, gewoon voor de leuk.
De meeste, zo niet alle, Beeline kopers waren zich ervan bewust dat dit systeem geen spraakbegeleiding biedt (bood).
Gedurende het gebruik heeft Beeline contact gehouden met haar klantjes.
Een te groot aantal (potentiële) klanten liet weten dat ze die gesproken begeleiding misten.
Om beide groepen te kunnen bedienen hebben ze besloten om dat naar wens, en ook nog flexibel, erbij te kunnen kopen.
Hulde!
Zo’n niveau van service is onherkenbaar voor TomTom.
Zo kun je in elk producteigenschap iets positiefs en negatiefs bedenken.Probleem voor mij is dat dit geen 'kopen' maar een abonnement is. Ja, het is gemakkelijk om het dan weer af te zeggen als je het niet gebruikt, maar het is ook eenvoudig om dit te vergeten, waarop Beeline iedere maand een paar euro van je rekening snoept.
Voor dit soort apparaten geldt voor mij: kopen en gebruiken, geen abo-onzin.