Beeline GPS apparaat

Met de oude Garmins (Streetpilot bijv.) i.c.m. Mapsource kon je prima routes maken. Bij de verandering naar Basecamp zijn wij afgehaakt. Dat daarbij een cursus wordt aangeboden om leuke routes te kunnen maken, zegt genoeg :X
 
Tja, ik doe zelf alles met MyRoute. Heb eenTomTom Rider 40. Ook retetraag, maar een route inladen via MyDrive gaat prima. Heb wel ooit een StreetPilot gehad, maar me daarna vooral op navigeren met mijn telefoon gericht. Hierna wordt het of een Beeline of een Android Auto/Carplay scherm, als het al een extra apparaat wordt.
 
Ok, toch wel een beste upgrade, zojuist pledged op kickstarter. Oude beeline zal op marktplaats ook nog wel wat opleveren, dan valt de prijs voor de upgrade ook wel weer mee. Ben benieuwd 8-)
 
Tja, ik doe zelf alles met MyRoute. Heb eenTomTom Rider 40. Ook retetraag, maar een route inladen via MyDrive gaat prima. Heb wel ooit een StreetPilot gehad, maar me daarna vooral op navigeren met mijn telefoon gericht. Hierna wordt het of een Beeline of een Android Auto/Carplay scherm, als het al een extra apparaat wordt.
Dit deed ik ook, navigeren met de telefoon. Maar dat is toch lastiger. Telefoon zit in een otterbox om hem droog te houden, moet dit ook monteren op een rammount. Telefoon is met handschoenen niet te bedienen, valt er zonlicht op zie ik geen reet, geluid valt wel eens weg, is gewoon gedoe.
Navigeren deed ik overigens ook wel eens met de telefoon in de binnenzak. Dat werkte vaak nog het beste ... tot het geluid uit valt.

Heb op de motor een montageplek voor de laptimer met klittenband. Op de houder van de Beeline gaat straks ook klittenband, flats de Beeline op de laptimerplek en klaar :).
 
Dit deed ik ook, navigeren met de telefoon. Maar dat is toch lastiger. Telefoon zit in een otterbox om hem droog te houden, moet dit ook monteren op een rammount. Telefoon is met handschoenen niet te bedienen, valt er zonlicht op zie ik geen reet, geluid valt wel eens weg, is gewoon gedoe.
Navigeren deed ik overigens ook wel eens met de telefoon in de binnenzak. Dat werkte vaak nog het beste ... tot het geluid uit valt.

Heb op de motor een montageplek voor de laptimer met klittenband. Op de houder van de Beeline gaat straks ook klittenband, flats de Beeline op de laptimerplek en klaar :).
Bij mij gaat het met de telefoon op zich goed. Waterdicht toestel in een SP Connect hoesje die ik met een handomdraai op de houder/lader zet. En met mooi weer vingerloze handschoenen O-). Ik rij ook woon- werk en dan vind ik de alternatieve routes die TomTom Go geeft bij verkeersdrukte heel fijn. Dat zou ik missen bij de Beeline.
 
Verkeersdrukte ga ik inderdaad wel missen straks. Aangezien ik geen woon- werk doe, denk ik dat dit voor mij prima is. Maar begrijp goed je overweging, deze had ik namelijk ook :).
 
Nope. Niet in de spits. TomTom geeft me de kortste route, om de drukte heen. Ook in de auto. En gebruik het ook tijdenseem snelweg rit naar Zuid-Duitsland.
Op de motor heb ik weinig last van drukte, iets met file-filteren. Kost wel iets van tijd, maar omrijden altijd meer. En google/tomtom/etc houden nog geen rekening met motoren vs file
 
Wil er wel een bestellen, maar kan blijkbaar alleen met creditcard betalen.
En die hebbie nie … helaas pindakaas.
Wacht wel tot’ie ooit op de markt komt denk ik.
Via een kamaraad toch een Pledge kunnen doen 8-)
Tzt even kijken of ik mijn huidige Beeline te koop zet of niet.
Is immers een perfect aparaatje, maar waarschijnlijk overbodig.
 
Nope. Niet in de spits. TomTom geeft me de kortste route, om de drukte heen. Ook in de auto. En gebruik het ook tijdenseem snelweg rit naar Zuid-Duitsland.

Hoe lang is jouw weg naar het werk dan?
Ik ken alle mogelijke wegen uit mijn hoofd en weet precies waar ik naar moet kijken qua drukte om de juiste weg te kiezen. Daar heb ik geen computer voor nodig.
 
Hrm ik zie net dat in UK en US ze wel gesproken routebegeleiding hebben maar dan is dat meteen aan een maandelijks abonnement gekoppeld.
Dat vind ik wel weer een beetje jammer.
Had de hoop dat dat misschien gewoon ooit normaal erbij zou komen
 
Hoe lang is jouw weg naar het werk dan?
Ik ken alle mogelijke wegen uit mijn hoofd en weet precies waar ik naar moet kijken qua drukte om de juiste weg te kiezen. Daar heb ik geen computer voor nodig.
40 km. Maar als ik wacht tot ik de file zie, ben ik te laat om een andere route te nemen. Daar heb ik dan TomTom voor, die ziet de drukte eerder dan ik. Dat is geen kwestie van de routes niet kennen.
 
Hrm ik zie net dat in UK en US ze wel gesproken routebegeleiding hebben maar dan is dat meteen aan een maandelijks abonnement gekoppeld.
Dat vind ik wel weer een beetje jammer.
Had de hoop dat dat misschien gewoon ooit normaal erbij zou komen
Klopt, zag ik ook staan. Had niet gezien dat dit alleen in de UK en VS zou werken.
Ga geen - ik meen - 4,- per maand betalen voor een stemmetje. Beeline zit straks goed in het zich, gaat vast goed komen zonder gesproken aanwijzigingen.
 
Jammer dat je je een beetje aangevallen voelt.
Dat was niet de bedoeling.
Zelf heb ik een Garmin 660 gehad waar ik zeer tevreden over was. Op aanraden van een motor handelaar heb ik een TomTom 550 gekocht als opvolger. Heb ik erg veel spijt van gekregen.
Daarop de Beeline gekocht.
Toegegeven: die moet het zonder gesproken begeleiding doen. Maar daar was ik al aan gewend nadat ik de Garmin + Sena in mijn toenmalige helm had weg gedaan.
Mis ik dus niet echt.

De Beeline Moto II ziet er zo goed uit dat ik overweeg een upgrade te doen.
Blijkbaar niet meer zie ik net in de app.
Screenshot_20240217_233226_Beeline.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet meer zie ik net in de app.
Bekijk bijlage 1975053
En iets verder staat het onderstaande. Voor geluid moet je dus (tot nu toe) betalen :

At the moment, our Plus subscribers can benefit from access to audio directions, a loop-route generator and advanced releases of new free features. The premium app costs £3.99/month (you can pause and re-start any time - no need to pay if you put your bike in the garage over the winter!) or £34.99 for an annual subscription.
 
Als je minimaal 9 maanden rijdt kan je beter een jaarabonnement nemen.
Voor mij zijn gesproken aanwijzingen geen meerwaarde maar wellicht dat ik het wel een keer ga proberen, gewoon voor de leuk.
 
Als je minimaal 9 maanden rijdt kan je beter een jaarabonnement nemen.
Voor mij zijn gesproken aanwijzingen geen meerwaarde maar wellicht dat ik het wel een keer ga proberen, gewoon voor de leuk.

Ik gebruik nooit spraakaanwijzingen. Het feit dat je er los voor moet betalen, vind ik bovendien vrij onsympathiek.
In mijn ogen wordt het op deze manier lastig om groter te worden op de GPS-markt.
 
De meeste, zo niet alle, Beeline kopers waren zich ervan bewust dat dit systeem geen spraakbegeleiding biedt (bood).
Gedurende het gebruik heeft Beeline contact gehouden met haar klantjes.
Een te groot aantal (potentiële) klanten liet weten dat ze die gesproken begeleiding misten.
Om beide groepen te kunnen bedienen hebben ze besloten om dat naar wens, en ook nog flexibel, erbij te kunnen kopen.

Hulde!

Zo’n niveau van service is onherkenbaar voor TomTom.
 
Gisteren weer een rondje gedaan met de beeline. Voor mij voldoet de pijl prima. Hoop eigenlijk dat ze de ouwe er gewoon naast blijven houden, zie niet echt de meerwaarde in de moto 2( voor mij persoonlijk) .
 
De meeste, zo niet alle, Beeline kopers waren zich ervan bewust dat dit systeem geen spraakbegeleiding biedt (bood).
Gedurende het gebruik heeft Beeline contact gehouden met haar klantjes.
Een te groot aantal (potentiële) klanten liet weten dat ze die gesproken begeleiding misten.
Om beide groepen te kunnen bedienen hebben ze besloten om dat naar wens, en ook nog flexibel, erbij te kunnen kopen.

Hulde!

Zo’n niveau van service is onherkenbaar voor TomTom.

Probleem voor mij is dat dit geen 'kopen' maar een abonnement is. Ja, het is gemakkelijk om het dan weer af te zeggen als je het niet gebruikt, maar het is ook eenvoudig om dit te vergeten, waarop Beeline iedere maand een paar euro van je rekening snoept.
Voor dit soort apparaten geldt voor mij: kopen en gebruiken, geen abo-onzin.
 
Laatst bewerkt:
Probleem voor mij is dat dit geen 'kopen' maar een abonnement is. Ja, het is gemakkelijk om het dan weer af te zeggen als je het niet gebruikt, maar het is ook eenvoudig om dit te vergeten, waarop Beeline iedere maand een paar euro van je rekening snoept.
Voor dit soort apparaten geldt voor mij: kopen en gebruiken, geen abo-onzin.
Zo kun je in elk producteigenschap iets positiefs en negatiefs bedenken.
Ik geef de voorkeur aan het positieve ervan.

Met gesproken begeleiding ben je verplicht om een dure headset te kopen.
En dat extraatje kan kapot gaan.
En is weer extra gewicht aan de helm.
Etc.

Kijk: ik kan ook negatieve dingetjes bedenken.
;)
 
Laatst bewerkt:
Maar blijft dat zij een kleine speler op de gps markt zijn en ook verdiensten ergens vandaan moeten komen en ze verplichten hun gebruikers niet om spraak te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan