Bandit topic deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen we trouwens geen lijst maken in de OP hoeveel KM er op de bandits staan? Die van mij heeft er al 86.xxx op staan :)
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we trouwens geen lijst maken in de OP hoeveel KM er op de bandits staan? Die van mij heeft er al 86.xxx op staan :)
Wel vrij arbeidsintenstief gebeuren maar het is ook wel 'leuk' om te kunnen zien!
Mijne staat nu op 41K
Maar misschien als je gewoon bij elk nieuw topic in het begin 1x de mogelijkheid geeft om te updaten (als dat nodig is) dan zou het wel leuk zijn! :]
 
Hoi allen :W

ben een aantal weken weggeweest ivm prive-omstandigheden... Ga weer proberen regelmatig te posten! Heb wel gezien dat ik enorm veel heb gemist. Heb het allemaal gelezen, maar ga maar niet op alles reageren :+

Wel las ik dat iemand langere kortere dogbones zoekt. Ik heb ze nog liggen, mag je zo hebben. Zijn iets van drie cm langer korter dan de originele.

Trouwens, de mijne heeft ruim 38K gereden!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen :W

ben een aantal weken weggeweest ivm prive-omstandigheden... Ga weer proberen regelmatig te posten! Heb wel gezien dat ik enorm veel heb gemist. Heb het allemaal gelezen, maar ga maar niet op alles reageren :+

Wel las ik dat iemand langere dogbones zoekt. Ik heb ze nog liggen, mag je zo hebben. Zijn iets van drie cm langer dan de originele.

Trouwens, de mijne heeft ruim 38K gereden!
3cm langer??
Dan wordt ie wel heel laag lijkt mij, veer het achterwiel dan niet in het spatbord??
 
@Unruled: Kan je mn lijstje in de OP nog aanpassen?

Mods:
- GSX 600F blok (zwart)
- RVS Sportuitlaat
- Tovami Dynojet kit Stage 1
- K&N luchtfilter
- Nieuwe uitlaatbochten
- LED Knipperlichten
- LED Achterlicht
- Superbike stuur LSL
- Stuurgewichten LSL
- Sterkere voorveren
- Carbon tankpad
- Carbon voorvorkbeschermers
- Telefoon houder + USB Oplader
- Taartschep stukje ingekort
- Custom seatcover
- RVS remvloeistof-deksel

Wishlist:
- Goede afstelling :+
- Xenon (6000k)
- Andere tankpad & voorvorkbeschermers
- Andere achterveer



Ik heb trouwens een iets beter filmpje van mn motor op utube geknald.
Het begin startte hij met koude motor (valt ook bijna uit even daarna) en je ziet hem dus aardig roken, lijkt beetje op blauwe rook, maar toch weer niet :+ (wat denken jullie? :P)
2e deel had ik net de mengselschroef beetje open gedraaid.

 
Hmm ik wist wel dat de Bandit last heeft van trillingen, maar zo erg? Ben gisteren m'n db-killer verloren, zat met een bout & moer aan de bovenkant van de uitlaat vast. Toch losgetrild blijkbaar...
En dat vlak voor duitsland, da's handig :+ Mja, losse boutjes gaan altijd los, als ie vast zit mag dit echt niet gebeuren.
 
Klinkt veel mooier ja. Alleen mn buurt zal er niet altijd even blij mee zijn dat in mijn uitlaat geen db-killer kan. Mn motor klinkt de laatste tijd steeds harder hoe lekkerder hij loopt... :)

Hij trilt ook veel meer dan eerst, zou me niks verbazen als ik ook een keer schroefjes ga verliezen ofzo. Volgens mij ben ik er in ieder geval al eentje kwijt, bij mn vlotterbakjes mis ik een schroefje, gelukkig sluit hij wel goed af.
Oh da's lekker ja... Ik had 1 zo'n boutje dolgedraaid, en die lekte dus mooi wel benzine. Toen maar doorgeboord en met een moer aan de andere kant vastgezet :+
 
Ik heb trouwens een iets beter filmpje van mn motor op utube geknald.
Het begin startte hij met koude motor (valt ook bijna uit even daarna) en je ziet hem dus aardig roken, lijkt beetje op blauwe rook, maar toch weer niet :+ (wat denken jullie? :P)
2e deel had ik net de mengselschroef beetje open gedraaid.


Koude motor is geen handige referentie; de rook die je dan ziet is waarschijnlijk gewoon condens.
Beste dus met warme motor, en ruiken, olie ruik je wel..
 
Hallo Bandit rijders,
Weet iemand of een originele uitlaat van een Bandit 600 uit 2000 op de Mark 1 ('96) bandit 600 collector past?

Vanmorgen trouwens de laatste 15 km naar m'n werk op 2 cilinders gereden; ik vermoed dat er ergens wat vocht in de elektra is gekomen... Is dit probleem bij iemand bekend?

Bij voorbaat dank!
 
Hallo Bandit rijders,
Weet iemand of een originele uitlaat van een Bandit 600 uit 2000 op de Mark 1 ('96) bandit 600 collector past?

Vanmorgen trouwens de laatste 15 km naar m'n werk op 2 cilinders gereden; ik vermoed dat er ergens wat vocht in de elektra is gekomen... Is dit probleem bij iemand bekend?

Bij voorbaat dank!
Hoe bewijs je dat hij op 2 cillinders loopt, zou het ook 3 kunnen zijn?

Controleer iig goed je bobines, kabels, bougiedoppen en bougies, ff loshalen en controleren.
Kijk ook even of er water in 1 van je bougiegaten staat en of de afdekdoppen nog aanwezig zijn. Een bougiegat vol water komt het 'vonken' niet ten goede ;)
Regen is vaak een probleem bij slechte kabels, rubbers of verbindingen.
 
Op 2 cilinders rijden lijkt mij best onmogelijk... Hij komt dan echt niet meer vooruit en gaat alleen maar uitvallen, 3 cilinders klinkt al heel stuk logischer.
 
Op 2 cilinders rijden lijkt mij best onmogelijk... Hij komt dan echt niet meer vooruit en gaat alleen maar uitvallen, 3 cilinders klinkt al heel stuk logischer.
met moeite kun je het draaiende houden volgens mij, maar vandaar ook mijn vraag;)
Echter als 1 bobine sneuvelt zou hij heel goed ineens op 2 poten kunnen gaan lopen, wij mensen doen dat uiteindelijke ook he :9
 
Het is factor 10 of zo heah... Je dogbones hoeven maar 3mm korter te zijn om 3cm aan de kont omhoog te gaan. Die van jou stond dus zo'n 30cm hoger? :+
Kheb ze nooit naast elkaar gehad. Geen idee dat het in mm ging! Maar 30 cm is wel érg overdreven! :+

Maarre, wil je ze hebben? Ga ik ff zoeken.
 
Laatst bewerkt:
met moeite kun je het draaiende houden volgens mij, maar vandaar ook mijn vraag;)
Echter als 1 bobine sneuvelt zou hij heel goed ineens op 2 poten kunnen gaan lopen, wij mensen doen dat uiteindelijke ook he :9

Ik weet niet zeker of het er 2 waren, maar het voelde en klonk als 2, waarbij af en toe een 3e mee deed. Bij het stoplicht viel hij telkens uit en met moeite kon ik starten en met veel toeren wegrijden. Was niet heel prettig :N Inmiddels heb ik de motor weer gestart en even gereden; geen symtonen van het probleem meer. Ik zag wel dat de middelste twee bougiekappen niet netjes op het blok zitten; waarschijnlijk is er inderdaad water de bougiegaten ingelopen tijdens de heftige regen vanmorgen. Binnenkort alles maar eens loshalen en checken op corrosie en water. Thanx Woutert en Dutchie90X!

Weet verder iemand of een originele uitlaat van een Bandit 600 uit 2000 op de Mark 1 ('96) bandit 600 collector past? Hij oogt namelijk hetzelfde. (Binnenkort ga ik misschien toeren door duitsland en dan is mijn Laser pro d'or niet zo'n goed idee vermoed ik..)
 
Ik weet niet zeker of het er 2 waren, maar het voelde en klonk als 2, waarbij af en toe een 3e mee deed. Bij het stoplicht viel hij telkens uit en met moeite kon ik starten en met veel toeren wegrijden. Was niet heel prettig :N Inmiddels heb ik de motor weer gestart en even gereden; geen symtonen van het probleem meer. Ik zag wel dat de middelste twee bougiekappen niet netjes op het blok zitten; waarschijnlijk is er inderdaad water de bougiegaten ingelopen tijdens de heftige regen vanmorgen. Binnenkort alles maar eens loshalen en checken op corrosie en water. Thanx Woutert en Dutchie90X!

Weet verder iemand of een originele uitlaat van een Bandit 600 uit 2000 op de Mark 1 ('96) bandit 600 collector past? Hij oogt namelijk hetzelfde. (Binnenkort ga ik misschien toeren door duitsland en dan is mijn Laser pro d'or niet zo'n goed idee vermoed ik..)


Ik heb nog wel een orginele uitlaat liggen :) mag je voor een leuk bod komen ophalen *D
 
@ Rick:

In principe staat m'n oude motorblok hier gewoon in de weg. Ik wil echter wel het complete ding ontmantelen, vind ik gewoon interessant. Het gaat jou om het omhulsel toch? Die houd ik aan het eind wel over en die kun je wel overnemen om in je tuin te zetten. Eens kijken of ik van andere onderdelen huishoudartikelen kan maken :+


*gaat alvast naar bouwmarkt om paar liter wasbenzine te kopen, benzinebad is 't enige dat tegen die hardnekkige olie werkt :+
leuke plantenpotjes van cilinders enzo :+
vergeet geen polijstmiddel te kopen, gaat ie lekker van glimmen :+
 
Ik heb nieuwe laarzen *O* Mocht tijd worden, de meesten hier weten wel waarom :+

Berik GP-X :) Ik wilde eigenlijk Sidi B2's, maar die zaten voor geen ruk dus die heb ik maar niet genomen. Heb nu eindelijk toesliders, dus geen lekke laarzen meer *O*




Én ik heb eindelijk m'n SRCS gekocht *D
kun je mij ook een deel van dat zakje geld geven??? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan