Banden oppompen bij pomp

Sonic-Boom

Die hard MF'er
25 jun 2008
575
0
Nieuw-Vennep
Ik dacht gisteren laat ik even me banden oppompen bij de bezinepomp maar ik kreeg dat klereding niet op me ventiel, simpel omdat er er geen ruimte voor is.
Het gaat om die metalen pompstokjes :? die je bij de meeste pompstations hier tegenkomt. Is hier misschien een handigheidje voor?
 
Je kunt voor "weinig" een voetpompje kopen die dat wel past.
(wel ff opletten dat de aansluiting idd haaks zit)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht gisteren laat ik even me banden oppompen bij de bezinepomp maar ik kreeg dat klereding niet op me ventiel, simpel omdat er er geen ruimte voor is.
Het gaat om die metalen pompstokjes :? die je bij de meeste pompstations hier tegenkomt. Is hier misschien een handigheidje voor?

Het is inderdaad een gepruts met die dingen, maar als je het wiel genoeg draait, dan moet het lukken! (in mijn geval in ieder geval wel)
 
full


Zoiets dus
 
Is dit trouwens iets, zag ik op de site van halfords staan: 30 euro

Compressor met bandenspanningsmeter

--------------------------------------------------------------------------------
Eigenschappen


Krachtige 18 Bar minicompressor met automatische afslag
Uitneembare digitale bandenspanningsmeter werkt op 4 penlight batterijen type aaa (exclusief)
Inclusief adapters voor het oppompen van luchtbedden, opblaasbaar speelgoed en voetballen
12 Volt, aan te sluiten op de aanstekerplug


--------------------------------------------------------------------------------
Garantietermijn

1 jaar
full
 
Laatst bewerkt:
Die pompen bij tankstations zijn er onnauwkeurig en zeker van elkaar wijken ze behoorlijk af.

Ik gebruik die dingen niet.
Mocht je ze toch gebruiken probeer dan iig zoveel mogelijk bij 1 en dezelfde de bandenspanning te controleren.
 
Heb ik tijd geleden ook gekocht. Ik ben er niet tevreden over. Is leuk voor luchtbedden, zwembaden en kruiwagen banden, maar levert m.i. te weinig vermogen voor motor / autobanden.
Verder is de bar indicatie niet accuraat
 
Ik gebruik een fietspomp van de HEMA, heeft me 6 euro gekost.
Een band oppompen van bv 2,5 bar tot 2,9 bar duurt een halve minuut.
 
Bij motorzaak ff hoekventiel kopen ( 9.95 bij motozoom.nl). Dit op je ventiel schroeven en voila.
(wel na het banden oppompen weer verwijderen )
Motorkleding, helmen en accessoires voor motorfietsen en motorscooters | Motozoom
Zware meuk :) , hoeveel weegt balanceerlood. :? :X

Edit. Verwijderen. :Y :}
Gebeurd alleen vaak niet. O-)
Is dit trouwens iets, zag ik op de site van halfords staan: 30 euro

Compressor met bandenspanningsmeter

--------------------------------------------------------------------------------
Eigenschappen


Krachtige 18 Bar minicompressor met automatische afslag
Uitneembare digitale bandenspanningsmeter werkt op 4 penlight batterijen type aaa (exclusief)
Inclusief adapters voor het oppompen van luchtbedden, opblaasbaar speelgoed en voetballen
12 Volt, aan te sluiten op de aanstekerplug


--------------------------------------------------------------------------------
Garantietermijn

1 jaar
[afbeelding]
Ik heb zo'n ding van Michelin.
Niet dat ze die zelf maken, want de compressor doet idd meer aan een veredelde zwembadpomp denken. :+

DSC_0016.jpg


Maar het werkt zeker. :Y
Eindelijk een ritje goed voorbereiden, inplaats van onderweg k****. ;)
Heeft wel alleen 12V autostekker, maar ik zet mijn acculader op de polen.
Karwei heeft ze liggen. :]
 
Laatst bewerkt:
Soms moet je het "stokje" van de pomp door de opening van je remschijf steken en een kwarslag draaien. Maar het is altijd de vraag hoe nauwkeurig ze zijn. Dus na controleren met een handmetertje.

Een haaks ventiel er opschroeven van maar het is niet de bedoeling dat je ze er op laat zitten. Kans is dat ze een stuk je los draaien en dan loopt je band leeg.

Een handige oplossing is om er bij de volgende keer dat je je band laat verwisselen er haakse ventielen in laat zetten. Is iets duurder dan een standaard ventuel. Sommige banden zaken hebben ze op voorraad andere moeten ze eerst bestellen.

Allerbeste is een bouwmarkt compressor ca 100 Euro voor thuis.
 
Handig die hoek*ventieltjes. Dacht dat dit "vast" op je band zat. Ook maar is kopen van de week.
 
Laatst bewerkt:
Handig die hoeventieltjes. Dacht dat dit "vast" op je band zat. Ook maar is kopen van de week.

Die kan je er ook oplaten, maar dan zal je 'm wel opnieuw moeten laten uitlijnen. Makkelijker is om gewoon die hoek eraf te schroeven :z Ik duw meestal dat luchtgeval erop en trek het ventiel iets onder de schijfrem weg. En nee... ik doe dit al een paar jaar en de ventielen zijn nooit gescheurd O-)
 
Handig die hoeventieltjes. Dacht dat dit "vast" op je band zat. Ook maar is kopen van de week.
kan wel :Y



Als je nieuwe banden laat omleggen meteen haakse ventielen nemen.
Kosten een tientje, maar dan ben je wel voor altijd van het gedoe af *D
 
Die pompen bij tankstations zijn er onnauwkeurig en zeker van elkaar wijken ze behoorlijk af.
Ik heb eens een offroadritje gehad waarbij de meeste deelnemers zelf op de motor erheen gereden waren (ipv op de ahw om de noppen te sparen).

Gezien de terreinomstandigheden was het raadzaam om flink wat lucht af te laten. Vrijwel iedereen had een klein bandenspanningsmetertje. Het bleek dat daar een enorme afwijking in zat, er waren er geen twee die hetzelfde aanwezen! We wilden zeg maar ongeveer 1 bar in de banden hebben. De aanwijzing van de metertjes varieerde van 0,5 tot 1,5 bar.
 
Bij dit setje van Louis.de zit een handig flexibel slangetje:
(rechts naast het gele tubetje)

10032094_990_FR_08.JPG


Werkt perfekt.
In tegenstelling tot de haakse ventiel kan deze altijd alle kanten op buigen. Zit dus altijd strak/goed vast.
 
Laatst bewerkt:
Bij dit setje van Louis.de zit een handig flexibel slangetje:
(rechts naast het gele tubetje)

[afbeelding]

Werkt perfekt.
In tegenstelling tot de haakse ventiel kan deze altijd alle kanten op buigen. Zit dus altijd strak/goed vast.

Zo'n setje heb ik hier liggen.
Setje werkt prima maar dat slangetje heeft 2x inwendige schroefdraad, daar krijg jij geen pompaansluiting op.
En aan 1 zijde zit een scherp puntje om dat gaspatroon open de "snijden".
 
Die pompen bij tankstations zijn er onnauwkeurig en zeker van elkaar wijken ze behoorlijk af.

Ik gebruik die dingen niet.
Mocht je ze toch gebruiken probeer dan iig zoveel mogelijk bij 1 en dezelfde de bandenspanning te controleren.

en

Ik heb eens een offroadritje gehad waarbij de meeste deelnemers zelf op de motor erheen gereden waren (ipv op de ahw om de noppen te sparen).

Gezien de terreinomstandigheden was het raadzaam om flink wat lucht af te laten. Vrijwel iedereen had een klein bandenspanningsmetertje. Het bleek dat daar een enorme afwijking in zat, er waren er geen twee die hetzelfde aanwezen! We wilden zeg maar ongeveer 1 bar in de banden hebben. De aanwijzing van de metertjes varieerde van 0,5 tot 1,5 bar.

Wat moet je dan kopen om de juiste bandenspanning te meten.
Daar ben ik dan eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik controleer de banden altijd bij een willekeurig pompstation in de buurt.
Maar ik begrijp dus dat ik daar niet verstandig aan doe.
 
Er zijn bandenspanningsmeters op de markt. Ikzelf gebruik de compressor enkel bij een pomp, waar ik altijd de spanning check. Deze is best nauwkeurig.

Wat ik belachelijk vind, is dat je vaak EUR 0,50 moet betalen voor een product, wat gewoonweg niet goed is ....
 
Wat al eerder gezegd is: de echte haakse ventielen, ben je meteen overal vanaf. Verder zo'n digitaal bandenspanningsmetertje meenemen.
Bovendien, als je bij de pomp je banden op spanning zet, zijn ze al warm, en klopt het dus niet. Bandenspanning meet je met koude banden.
 
Wat al eerder gezegd is: de echte haakse ventielen, ben je meteen overal vanaf. Verder zo'n digitaal bandenspanningsmetertje meenemen.
Bovendien, als je bij de pomp je banden op spanning zet, zijn ze al warm, en klopt het dus niet. Bandenspanning meet je met koude banden.

Maar dan je moet je je haakse-ventielen meenemen, je bandenspanningsmeter en zorgen dat je pomp niet te ver van je woning is...

Koop toch bij de halfords zo'n pomp voor 14,--


http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=208803

[me="BertV"]werkt niet bij...[/me]
 
Maar dan je moet je je haakse-ventielen meenemen, je bandenspanningsmeter en zorgen dat je pomp niet te ver van je woning is...

Koop toch bij de halfords zo'n pomp voor 14,--


http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=208803

[me="BertV"]werkt niet bij...[/me]
Ik heb het over echte haakse ventielen, dus die vast in je velg zitten. Niet over die opschroefgevalletjes. Mijn banden pomp ik thuis op met een fietspomp, dus die zijn altijd koud bij oppompen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht gisteren laat ik even me banden oppompen bij de bezinepomp maar ik kreeg dat klereding niet op me ventiel, simpel omdat er er geen ruimte voor is.
Het gaat om die metalen pompstokjes :? die je bij de meeste pompstations hier tegenkomt. Is hier misschien een handigheidje voor?

je kan die krengen op 2 manieren gebruiken.
1, moet je de stok recht op het ventiel zetten
2, moet je de stok van het ventiel af erop zetten.

bij optie 2, als je je ventiel zo dirigeerd dat het in het midden van de band komt, kun je zo je band oppompen.

Pff..ploaties waren beter geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan