B.O.T 3 gaat dus niet op reis

Die 2 van mij zijn 3 en 7 jaar. 't idee spreekt ze wel aan ... maar 'kben niet zo'n kampeerder (en voor dat brik van mij is Limboland wel een hele wereldreis :+ )

Ik ga BOT3 wel met de kids proberen, zijn die van jou er dan ook bij???
 
Ben al een tijdje niet present geweest op dit topic ivm off-road avonturen in de Ardennen maar wat wordt hier weer lekker belangrijk geluld :) .
Heeft er iemand (liefst met kinderen tussen de 3 en 6 jaar) )zin om een weekendje naar d'n tourstop in Merselo(motorcamping in Limburg bij Venray/Horst) af te reizen deze zomer. ik ga om beurten met m'n kids (heb er 2) een weekendje zijspankamperen bij d'n tourstop, medeliefhebbers ontmoeten blijft een leuke hobby.

Geef maar aan wanneer je gaat, as we kunnen komen we ook met de woef.
Woef mot mee ivm vaste bakkenist zijnde
 
Ha die Braojur,

Als jij moet duwen, dan kom ik je wel afhalen.
En toch ben ik ook geen Chinees....

ps
weet jij me kort uit te leggen hoe ik die onderstaande smilies in een bericht kan voegen? Ben ook benieuwd hoe zo'n foto bij je nickname geplaatst moet worden.

Vriendelijke groeten

Heej zwartkapje,

Al uitgevonden hoe je een avatar plaatst onder je nick???

De smiley's zijn tegenwoordig "aanklikbaar" als je een reactie aan het plaatsen bent ...

:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-

zo dus ... :Z :Z :Z

ik mis alleen nog de :^

groeten
 
Die 2 van mij zijn 3 en 7 jaar. 't idee spreekt ze wel aan ... maar 'kben niet zo'n kampeerder (en voor dat brik van mij is Limboland wel een hele wereldreis :+ )

Ik ga BOT3 wel met de kids proberen, zijn die van jou er dan ook bij???
Hier staan de kids nog ff buiten het motor-wereldje. (Ze zijn 2, 5 en 5) Maar dat gaat wel veranderen als ik het driewieleren uiteindelijk in de praktijk mag gaan brengen. :) Bot3&4 zal zeker nog zonder mijn kinders plaatsvinden. Mijn visie voor de toekomst (als in 'over enkele jaren)' is nog een groter span d'r bij waar 2 kids in de bak kunnen. En dan mams op 't grote span met 2 kids en paps op 't kleine span met ook 1 manneke in de bak. 8-) (ik zie het al helemaal voor me *D :Y )
 
die gasten van mij zijn 8(v) en 13(m).
op zich willen ze wel mee kamperen maar dan moet er wel iets voor ze te beleven zijn.
ik geloof dat alleen moturist kinderen in die leeftijd heeft, ik zie het dus niet zo snel gebeuren.
een ander heet hangijzer is of er wel msn op het bot is, anders kan het moeilijk worden |(
we hebben ook nog een woef maar die heeft nix te vertellen, die nemen we gewoon mee (of niet)
 
Hier staan de kids nog ff buiten het motor-wereldje. (Ze zijn 2, 5 en 5) Maar dat gaat wel veranderen als ik het driewieleren uiteindelijk in de praktijk mag gaan brengen. :) Bot3&4 zal zeker nog zonder mijn kinders plaatsvinden. Mijn visie voor de toekomst (als in 'over enkele jaren)' is nog een groter span d'r bij waar 2 kids in de bak kunnen. En dan mams op 't grote span met 2 kids en paps op 't kleine span met ook 1 manneke in de bak. 8-) (ik zie het al helemaal voor me *D :Y )

... groter span ... :?

Mijn "standaard"-Dnepr bak is voorzien van 2 stoeltjes, gewoon achter elkaar geplaatst. Die gasten van mij kunnen er (nu nog!) met gemak samen in hoor. Vorige zomer voor 't eerst met ze gereden (toen dus 2,5 en 6 jaar), en 't was fantastisch! Zowel voor die gasten als voor mij!!!

'kheb wel op verzoek van moeders twee gordels gemaakt van een paar span-bandjes ... omdat ik geen goedkope heupgordels kon vinden ... 8-)
 
... groter span ... :?
Heb je wel eens in zo'n ouwe velorex bak plaats genomen? ;) Zowel voor elkaar als naast elkaar echt geen plek voor 2 kids. Maakt ook niet uit, eerst maar eens wat beginners ervaring op doen. O-)

'kheb wel op verzoek van moeders twee gordels gemaakt van een paar span-bandjes ... omdat ik geen goedkope heupgordels kon vinden ... 8-)
Wel aan gedacht om twee ouwe opeltjes ofzo op te zoeken op de sloop? Volgens mij zit die middelste gordels achterin gewoon met twee boutjes vast. Lektmu veul vailigur dan unnu spanband. :P
 
Mijn zijspanbak is een omgebouwde ural bak. Waar "normaal" het reservewiel is gemonteerd is een extra zitplaatsje gemaakt. Zo heb je dus twee zitplaatsen achter elkaar. Mijn oudste (7) zit voorin en mijn jongste(3) erachter. Voorlopig hebben ze genoeg ruimte. Op beide plaatsen zijn driepuntsgordels gemonteerd, en dat is zeker voor de jongste een uitkomst omdat hij vaak in slaap valt tijdens het rijden.
Mijn jongste rijd mee vanaf zijn 2e verjaardag. Bij zulke kleintjes moet je een heel lichte helm (of geen) gebruiken omdat de nekspieren nog niet zo goed ontwikkeld zijn, heb ik me laten vertellen.

Ik heb mijn combinatie zo gekocht, dus hoe het ombouwen in detail gedaan is weet ik niet.
 
Mijn zijspanbak is een omgebouwde ural bak. Waar "normaal" het reservewiel is gemonteerd is een extra zitplaatsje gemaakt. Zo heb je dus twee zitplaatsen achter elkaar. Mijn oudste (7) zit voorin en mijn jongste(3) erachter. Voorlopig hebben ze genoeg ruimte. Op beide plaatsen zijn driepuntsgordels gemonteerd, en dat is zeker voor de jongste een uitkomst omdat hij vaak in slaap valt tijdens het rijden.
Mijn jongste rijd mee vanaf zijn 2e verjaardag. Bij zulke kleintjes moet je een heel lichte helm (of geen) gebruiken omdat de nekspieren nog niet zo goed ontwikkeld zijn, heb ik me laten vertellen.

Ik heb mijn combinatie zo gekocht, dus hoe het ombouwen in detail gedaan is weet ik niet.

Dan zal ik op BOT3 jouw bak toch eens goed inspecteren (met jouw goedvinden naturlijk ...). Gisteravond ben ik met de "mannen" lekker aan het crossen geweest 8-) , en nu hebben ze nog plek zat. Voor de (nabije?) toekomst echter kan zo'n aanpassing wel eens uitkomst bieden natuurlijk ...
Komen jouw kids ook mee naar BOT3? Die twee van mij zijn zoals gezegd ook 3 en 7, dus dat moet mooi samengaan natuurlijk!

@RDZ: Die opel-gordels heb ik wel overwogen, maar 'kheb vrij weinig opel-rijders in mijn kennissenkring :9 ... nee hoor, goeie tip, 'kzal eens langs de sloop gaan!
 
Heej zwartkapje,

Al uitgevonden hoe je een avatar plaatst onder je nick???

De smiley's zijn tegenwoordig "aanklikbaar" als je een reactie aan het plaatsen bent ...

:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-
:9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o :Y :N _O- :W *O* -O-

zo dus ... :Z :Z :Z

ik mis alleen nog de :^

groeten
Hoi Dun Braojur,
Laatste tijd een beetje druk, dus die "avatar" moet nog komen.
Wel handig die aanklikbare smiley's!
Volgens mij kun je ze alleen niet meer achteraf nog ergens tussen de tekst plaatsen. Ik zie wel na de plaatsing van dit bericht of dat klopt.

Ik lees trouwens dat er best wat kinderen zijn die, qua leeftijd, bij elkaar passen.
Onze zoon Roel (9) heeft tot nu toe alleen nog in het bakkie gezeten (dus niet achterop). Daar hebben we ook een heupgordel in zitten.
Ik heb ook wel eens een Uralbak gezien met twee achter elkaar geplaatste zitjes. Daarbij was de bagageruimte vervallen. :W

Groeten,

;)
 
@RDZ: Die opel-gordels heb ik wel overwogen, maar 'kheb vrij weinig opel-rijders in mijn kennissenkring :9 ... nee hoor, goeie tip, 'kzal eens langs de sloop gaan!
Weet je wat nou stom is... :o




...ik heb dus gisteren onze Kadett ter sloop achter gelaten. Bij het leeghalen nog wel effe onder de achterbank gekeken, maar vanwege haast spul toch laten zitten. |(

De twee-punts gordel zit dus wel aan elke kant gewoon met een dikke bout vast. :Y
 
Het is de vraag of het verstandig is om gordels te monteren, bij een bak zonder rolbeugel.
Mocht je over de kop gaan, dan kan de passagier r beter uitgeslingerd worden dan geplet worden onder het span.
 
Weet je wat nou stom is... :o




...ik heb dus gisteren onze Kadett ter sloop achter gelaten. Bij het leeghalen nog wel effe onder de achterbank gekeken, maar vanwege haast spul toch laten zitten. |(

De twee-punts gordel zit dus wel aan elke kant gewoon met een dikke bout vast. :Y

No worries, dank voor de tip! Ik ga zsm eens bij de sloop praten ('kheb ook voor 't koekblik nog 't een en ander nodig) en dan zoek ik meteen ff een paar kadett-jes op!
'tis waarschijnlijk wel wat beter (en makkelijker) als die spanbandjes die er nu in zitten ...
 
Het is de vraag of het verstandig is om gordels te monteren, bij een bak zonder rolbeugel.
Mocht je over de kop gaan, dan kan de passagier r beter uitgeslingerd worden dan geplet worden onder het span.

Ook no worries ... 'kheb gisteravond met mijn "mannen" nog ff een uurtje gestuurd (of wat daar voor door moet gaan dan toch) en ik ben voorlopig nog niet van plan om over de kop te gaan ;)

Ik rij nog steeds als een oud wijf rond, behalve wanneer we een bos tegenkomen, want daan gaan we echt helemaal los ... in de eerste 2 versnellingen natuurlijk ...

Gister was het dus weer: *D *D 8-)

idd ik met zonnebril
 
Ook no worries ... 'kheb gisteravond met mijn "mannen" nog ff een uurtje gestuurd (of wat daar voor door moet gaan dan toch) en ik ben voorlopig nog niet van plan om over de kop te gaan ;)

Ik rij nog steeds als een oud wijf rond, behalve wanneer we een bos tegenkomen, want daan gaan we echt helemaal los ... in de eerste 2 versnellingen natuurlijk ...

Gister was het dus weer: *D *D 8-)

idd ik met zonnebril
Wat fijn dat je nou al weet dat je nooit een ongeluk zult krijgen :9

Waar ken je da kopen :? :+
 
Laatst bewerkt:
mag ik effies inhaken???

In al die jaren dat ik zijspan rijd heb ik al het nodige gezien
en meegemaakt.
maar om een zijspan op de kop te krijgen moet je wel van erg
goede huize komen hoor :]
2 wielen rijden is geen kunst, zelfs niet met passagier.
maar in al die jaren is het me nog nooit gelukt het rubber
bovenop te krijgen O-)
 
en mag ik dan effe bijvallen?
Als je al gaat kijken naar al dan niet ondersteboven raken met een span; wat dus inderdaad behoorlijk onwaarschijnlijk is.
Als je dan zo ver gaat hoe groot is dan de kans dat je er uit geslingerd wordt zonder gordel?? volgens mij is die er gewoon niet en dan kun je beter vast zitten zodat je echt in de diepte van de stoel blijft, dan wordt je namelijk nog deels beschermt door het hoogte verschil motor-zitplaats span, de stoel en je helm........
anders zul je alleen maar half uit het span hangen, en lekker met je bovenlijf over het asfalt schrapen terwijl je benen maar klem blijven zitten in die kleine opening van dat bakkie........

Bij mij zit er dus ook een (3 punts)gordel in, voornamelijk voor de maxi-cosi van m'n dochter......... als ik het nu trouwens voor elkaar krijg om het span ondersteboven te leggen dan raakt mijn dochter de grond niet eens, de maxi-cosi staat lager als de verhoging op het span achter de stoel..........
 
Yep, en iedereen kent zijn kinders zelf het beste ...

De kans dat die van mij er uit vallen tijdens het rijden als ik ze niet vastzet (of het nou met een gordel is, of met een spanband ...) is véééééél groter, als de kans dat ze onder het span komen met een eventuele koprol ...

Dit heeft overigens niks te maken met mijn rijstijl hoor ...
;)
 
Dan zal ik op BOT3 jouw bak toch eens goed inspecteren (met jouw goedvinden naturlijk ...). Gisteravond ben ik met de "mannen" lekker aan het crossen geweest 8-) , en nu hebben ze nog plek zat. Voor de (nabije?) toekomst echter kan zo'n aanpassing wel eens uitkomst bieden natuurlijk ...
Komen jouw kids ook mee naar BOT3? Die twee van mij zijn zoals gezegd ook 3 en 7, dus dat moet mooi samengaan natuurlijk!

@

Wat mij betreft gaan mijn mannen mee, als ze dat willen. Tegen die tijd zal ik het nogmaals vragen, nu was het antwoord van de oudste, ja. (jongste is reeds in dromenland).
 
Terug
Bovenaan Onderaan