AVD examen in Assen, voor het eerst examen op de snelweg (geen auto r/bewijs)

Tot aan je examen: waar en wanneer je loopt of fietst, steed heel duidelijk opzij kijken. Niet enkel met je ogen maar ook he hoofd draaien. "Muscle memory" kweken.

Als ik tegenwoordig nog wel eens op de trapfiets zit keer ik vaak reflexmatig in de spiegeltjes die er niet zijn... Dus ik heb er maar een fietsspiegeltje op gezet. Ik merk zelfs soms, zeker als ik wat moe ben, dat ik in de supermarkt een kijktechniek-reflex heb als ik een paadje in sla.

Heb je dan ook een opzetspiegel mee voor op het winkelwagentje? :}
Ik gebruik alleen winkelwagentjes als er ABS op zit :Y .
7b9b2aa153c5c61dc3a9708f6c9945a7.jpg

Heb je dan ook een opzetspiegel mee voor op het winkelwagentje? :}
Nee, dat niet. Maar ik moet wel zeggen, als ik al die fietsers in Amsterdam zie die óf zich een nekhernia kijken, óf gewoon helemaal nooit naast of achter zich kijken, dan vraag ik me wel af waarom ze niet allemaal een spiegeltje monteren. Het is zo veel relaxter met spiegel.

Nee, dat niet. Maar ik moet wel zeggen, als ik al die fietsers in Amsterdam zie die óf zich een nekhernia kijken, óf gewoon helemaal nooit naast of achter zich kijken, dan vraag ik me wel af waarom ze niet allemaal een spiegeltje monteren. Het is zo veel relaxter met spiegel.
voor 't zelfde geld vraag ik me ook vaak af waarom mensen spiegels van scooters af halen. misschien ziet dat er stoerder uit? maar ik zou dan echt niks meer vertrouwen op de weg...tenzij je steeds over je schouder kijkt natuurlijk. maar spiegels zijn ZO handig...

voor 't zelfde geld vraag ik me ook vaak af waarom mensen spiegels van scooters af halen. misschien ziet dat er stoerder uit? maar ik zou dan echt niks meer vertrouwen op de weg...tenzij je steeds over je schouder kijkt natuurlijk. maar spiegels zijn ZO handig...
Voor de aërodynamica natuurlijk!! Dat Inie minor oppervlakje kan natuurlijk wel een extra 0.2kmpu zijn!!

Terug
Bovenaan Onderaan