Aprilia SRV850

Het is makkelijker voor de Europese constructeurs om hun prijzen laag te houden mede door de dure Yen. Langs de andere kant hangt het ook af waar de moto's gebouwd worden. Kijk bijv naar de pcx125 die in Thailand wordt gebouwd. Kost ook aanzienlijk wat minder dan pakweg de sh125 om maar wat te noemen.


Die Thaisse fabriekarbeiders verdienen hoogstens 250 Euro per maand, dat is de reden waarom men die PCX goedkoop kan houden.
 
Dat is maar liefst 1500 Euro goedkoper dan de nieuwe T-max versie, dan zou mijn keus snel gemaakt zijn, want je hoeft ook geen tuning meer te doen daar je PK´s genoeg onder de kont hebt.

Als de afwerking in orde is dan zou mijn keuze ook vlug gemaakt zijn en meestal zijn die in België nog iets goedkoper. (toch iets goed aan ons Belgenland....kan je niet van de politiekers zeggen :N )

Een motorscooter voor mensen in de midlife crisis (volgend jaar 50) die stoer willen doen....haha... :]
 
Laatst bewerkt:
Ach midlife crisis of eurocrisis, als je maar lol hebt in de leven, toch ?

Vorig jaar hadden we de varkensgriep crisis
daarvoor de Q koorts crisis
en daarvoor de golf oorlog crisis
daar weer voor de 911 crisis
Zit beetje een tendens in....... zeg maar.
( de crisis van de angst )


Maaarr,
heb serieuze plannen m mijn max300 te verkopen
en dit monster te gaan bestellen.
 
Goede zet opabert :-)
Ik zou hetzelfde overwegen. Helaas pindakaas zullen de spaarcenten nu op overlevingsmodus gezet worden.
Wil er sowieso eens mee gaan testrijden en gelijk daarna eens met de Mana ook.
 
Ach midlife crisis of eurocrisis, als je maar lol hebt in de leven, toch ?

Vorig jaar hadden we de varkensgriep crisis
daarvoor de Q koorts crisis
en daarvoor de golf oorlog crisis
daar weer voor de 911 crisis
Zit beetje een tendens in....... zeg maar.
( de crisis van de angst )


Maaarr,
heb serieuze plannen m mijn max300 te verkopen
en dit monster te gaan bestellen.

Ikzelf vind de tmax op de foto's mooier, maar ikzelf wacht waarschijnlijk op de 350 MAX. Als ik de onderhoudskosten zie van de Tmax zie, dan word ik daar niet vrolijk van.
 
Als de afwerking in orde is dan zou mijn keuze ook vlug gemaakt zijn en meestal zijn die in België nog iets goedkoper. (toch iets goed aan ons Belgenland....kan je niet van de politiekers zeggen :N )

Een motorscooter voor mensen in de midlife crisis (volgend jaar 50) die stoer willen doen....haha... :]

Afgaande op de afwerking van de SR300 zal dat ook bij de 850 wel geen probleem zijn, bij mijn dealer Hautekiet in Ruddervoorde staan twee 300 modellen en ik was onder de indruk van de afwerking, vooral de witte was supermooi.Ik ben 54 :)
Maar gekker moet het voor mij ook niet worden, met de Mana ben ik meer dan tevreden, ook wat de pk´s betreft :]
 
Maaarr, schreef Opabert
heb serieuze plannen m mijn max300 te verkopen
en dit monster te gaan bestellen.

ja Opabert, het is inderdaad een erg mooi kanon.

volgens mij ga je als je optrekt bij een stoplicht proberen binnen 5 seconde je rijbewijs kwijt te raken, met dat ding.
 
Laatst bewerkt:
Maaarr, schreef Opabert
heb serieuze plannen m mijn max300 te verkopen
en dit monster te gaan bestellen.

ja Opabert, het is inderdaad een erg mooi kanon.

volgens mij ga je als je optrekt bij een stoplicht proberen binnen 5 seconde je rijbewijs kwijt te raken, met dat ding.

Zoiets laat je toch begrenzen zeker op 100km/u niet dan? _O-
 
Zowel van de GP800 en uiteraard van deze heb ik er nog geen zien rijden.
Ik woon in de buurt (Antwerpen) van een ontzettend grote BMW dealer met een aparte motorfiets divisie. Op elke hoek van de straat vind je de GS1200. Ik denk niet dat de BMW scooter dermate veel zal gaan verkopen en vooral een nieuwe publiek moet gaan aantrekken. Mensen die iets exentrieks willen hebben. Zo ken ik iemand die een racebanaan wou hebben maar een R1, Fireblade, Ducati vond hij maar te gewoontjes en hij had zich de 1000RR aangeschaft. Zoveel zie je daar ook niet van rondrijden natuurlijk.
Deze nieuwe Aprilia vind ik natuurlijk ook super al blijft het dealernetwerk hier in Vlaanderen maar heel dun bezaaid.
 
zuunig,

ja Opabert, het is inderdaad een erg mooi kanon.
volgens mij ga je als je optrekt bij een stoplicht proberen binnen 5 seconde je rijbewijs kwijt te raken, met dat ding.
Met Die Cube was dat al bijna het geval FLITS hoppa 62 km/h ;)
Maakt het uit jo, gewoon nog even lol hebben.
Ga ik toch gewoon op de elektrische fiets.
Die rijd geen 25km/h meer hoor.
Hup draad knip en makkelijk 50km/h.
Zijn helaas nog geen Varios, cilinders of lichtere koolborstels voor te koop _O-
 
Zowel van de GP800 en uiteraard van deze heb ik er nog geen zien rijden.
Ik woon in de buurt (Antwerpen) van een ontzettend grote BMW dealer met een aparte motorfiets divisie. Op elke hoek van de straat vind je de GS1200. Ik denk niet dat de BMW scooter dermate veel zal gaan verkopen en vooral een nieuwe publiek moet gaan aantrekken. Mensen die iets exentrieks willen hebben. Zo ken ik iemand die een racebanaan wou hebben maar een R1, Fireblade, Ducati vond hij maar te gewoontjes en hij had zich de 1000RR aangeschaft. Zoveel zie je daar ook niet van rondrijden natuurlijk.
Deze nieuwe Aprilia vind ik natuurlijk ook super al blijft het dealernetwerk hier in Vlaanderen maar heel dun bezaaid.

Hangt ook af van waar je woont in Vlaanderen. Relatief dicht bij voor mij is Beveren,maar ik heb mijn Mana in Ruddervoorde gekocht.Ook vele Antwerpenaars komen daar over the vloer, ik denk dat kwaliteit belangrijker is dan quantiteit.
 
Ja voor mij is Ruddervoorde ook het dichtst.

Zijn super vriendelijk en goeie service.
Zal er zeker eens kijken naar de srv850 als hij er staat.
 
Owla Ruddervoorde is toch niet echt bij de deur vind ik. Wat zijn eigenlijk de indrukken van Daeco bikes in Beveren?
Het Motorpaleis in Beringen is ook verdeler van Aprilia. Eerst was ik er wat wantrouwig tegenover maar ze hebben me echt al heel goed geholpen in het verleden. En service vind ik toch wel belangrijk.
 
wanneer is de srv leverbaar in nl?
misschien heb ik dan nog keus tussen de max of de appie, alleen ook hier zijn de zijn de dealers niet echt dik bezaaid.
 
Ach midlife crisis of eurocrisis, als je maar lol hebt in de leven, toch ?

Vorig jaar hadden we de varkensgriep crisis
daarvoor de Q koorts crisis
en daarvoor de golf oorlog crisis
daar weer voor de 911 crisis
Zit beetje een tendens in....... zeg maar.
( de crisis van de angst )


Maaarr,
heb serieuze plannen m mijn max300 te verkopen
en dit monster te gaan bestellen.

@Opa,je bent toch niet stiekum met je busje richting Italië om er eentje op te halen?
 
Opa zou beter iets anders berijden.....hahaha....
 
Misschien wel op een schimmel,beetje bijklussen...............
of misschien is tie lekker ff een weekje op vakantie.

naar Italië
 
Owla Ruddervoorde is toch niet echt bij de deur vind ik. Wat zijn eigenlijk de indrukken van Daeco bikes in Beveren?
Het Motorpaleis in Beringen is ook verdeler van Aprilia. Eerst was ik er wat wantrouwig tegenover maar ze hebben me echt al heel goed geholpen in het verleden. En service vind ik toch wel belangrijk.

Bij Daeco is men ook heel vriendelijk en bekwaam, daar dit een zaak is met meer dan 25 jaar Aprilia ervaring. Het is een relatief kleine zaak waar de baas zelf sleutelt maar toch zijn neemt om je uitvoerig te beraden.Het vervangen van mijn V-riem kostte er 252.80 Euro. Deze was aan vervanging toe en de dealer in Ruddervoorde was met vakantie, dus...
In de bescheiden toonzaal tref je uiteraard de actuele Aprilia modellen, zoals een mooie witte SR300 aan de promoprijs van 4500 Euro, je kan er uiteraard alle Piaggio modellen bestellen.
 
ja,ja ,'t ging mij meer om de prijzen;

€ 10.149 zonder en € 10.599 met ABS/ACT,

Ik had ze nm lager verwacht.
 
Valt idd tegen, net 1000 euries minder dan de Tmax. Ben zeer benieuwd naar het prijsverschil met de BMW C600 sport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan