Aprilia SL1000 kapot - streetfighter

Ja daarom dat ik al zelf iets wilde fabrieken.

Ik zit trouwens met een probleempje, heb vandaag mn cheap ass spiegels uit loempialand binnen gekregen (wel eentje kapot mr dat wordt geregeld ;) ), maar die hebben 8 of 10mm draad. Nou zit er op de Falco wel draad op het stuur voor spiegels, maar dit is volgens mij maar 6mm. Weet iemand een tent waar ik cheap 2 adaptertjes hiervoor kan krijgen (6mm male naar 8mm female of 6mm male naar 8mm male)?

Hoe heb je uiteindelijk je spiegels vastgezet? Ik had het zelfde probleem op mijn tuono, ik heb gezocht naar adapters , maar uiteindelijk de M6 opgeboord naar 8mm en M10 draad ingetapt.

Ik heb er nu Booster stuurspiegels opzitten.
 
Hoe heb je uiteindelijk je spiegels vastgezet? Ik had het zelfde probleem op mijn tuono, ik heb gezocht naar adapters , maar uiteindelijk de M6 opgeboord naar 8mm en M10 draad ingetapt.

Ik heb er nu Booster stuurspiegels opzitten.

Door een lompe chinese leverancier heb ik eigenlijk geluk gehad. Mijn kapotte spiegels kwamen met 8mm aansluitingen aan de spiegel. Doordat op het stuur van de Falco 6mm aansluitingen zitten pasten de 8mm adapters hiervan niet. Mijn eerste idee was om het zelf af te draaien naar 6mm, maar ik heb gelukkig gewacht tot mijn nieuwe set binnen was.

De nieuwe spiegels waren redelijk anders dan de kapotte (terwijl het exact dezelfde ebay ad was), maar deze kwamen met 6mm aansluitingen aan de spiegel, en dus met een verloopje van 6mm naar 8mm voor aan het stuur. Ik heb toen de aansluiting van de kapotte op de nieuwe gezet en de verloopstukjes ondersteboven aangesloten en zo op mijn stuur gezet :P
 
Zo, gisteren mijn db killers en xenon binnen gekregen. Lampjes zien er netjes uit, 2x Bi-xenon HID lampen met projector en LED angel eyes.

En zo ziet dat er dan uit in het doosje :P

2013-05-22173503_zps711245e4.jpg


2013-05-22173516_zps80c55cdb.jpg


Nu beetje CAD tekenen om de beugels ervoor in elkaar te prutsen en daarna eens nadenken hoe ik het kuipje voor erom precies ga maken.
 
Laatst bewerkt:
Maar weer eens een update, afgelopen week mijn bevestigingsbeugeltje voor de koplamp gemaakt (komt nog een kuipje over), 2mm aluminium.
En even wat plaatjes bij dit korte praatje:

2013-06-07174046_zpseaf05597.jpg


2013-06-09191225_zpsf3eb5d19.jpg


2013-06-09193019_zpse50776b7.jpg


En even ter vergelijk naast de originele koplamp:

2013-06-09193602_zps4e2b8dde.jpg
 
Ondertussen ongeveer een jaar verder, als het al niet meer is. De tijd gaat hard als je dingen vooruit schuift :+

Nu ik inmiddels mijn diploma gehaald heb en na meer dan een jaar toch nog geld gekregen heb van het waarborgfonds (!!!!), ligt het in de planning om de motor toch zo snel mogelijk weer in leven te krijgen. Inmiddels ben ik zover dat hij alleen nog een beurtje en kuipwerk nodig heeft om helemaal klaar te zijn. Alle zaken behalve het kuipwerk hoop ik deze week te doen (heb nu eindelijk mn pa weer zo ver dat een van de auto's buiten mag blijven staan zodat ik weer een beetje plek heb), het plastic is een lastiger verhaal.

Inmiddels heb ik mijn opleiding maar eens voor iets nuttigs gebruikt en zelf een kuipje getekend :) Het maken wordt echter lastig. Frezen op de hogeschool gaat niet lukken, de machine is te beperkt om aluminium ver genoeg in model te krijgen (2.5D machine, kan niet tegelijk XYZ, dus of veel nabewerken of wekenlang frezen :X ), hout dat wel nog fatsoenlijk bij te werken is mag niet. Ik wil een mal maken om het schermpje daarna te vacuumformen trouwens (carbon fiber wordt waarschijnlijk toch iets te duur).
Het schermpje zelf volledig laten 3D printen is geen optie aangezien dit 800 euro zou kosten (om het netjes gedaan te krijgen). Dan blijft als laatste optie (tot nu toe) het 3D printen van de mal over. Uiteraard op een andere machine, waardoor het een stuk goedkoper is, maar ook onnauwkeuriger (en dus niet geschikt om het uiteindelijke product te maken). Deze staan ook op de hogeschool, worden momenteel gebruikt om de mal voor een auto te printen die gebruikt gaat worden in de Shell Eco Marathon. Deze zou ik eventueel kunnen gebruiken om mijn 6 delen voor de mal uit te printen, Printtijd: 105 uur (en 2 minuten, maar die verwaarloos ik even :9 )!

Maargoed, dit gaat hopelijk lukken, waardoor ik een custom kuipje kan maken. Bedenk terwijl ik dit aan het typen ben dat ik ook nog een beugel voor mijn teller moet fabriceren, even op de to do list zetten.
Anyway, even een, slecht gephotoshopped, plaatje bij het praatje. Het plaatje klopt ondertussen niet meer, de voorziening voor de 2 lampen is ondertussen ook getekend. Het idee is om het met doorzichtig plexiglas/lexaan te maken en vervolgens van binnenuit zwart te spuiten (het gedeelte bij de lampen niet uiteraard).

scherm-photoshop-2_zps4675dc51.png



En ook maar even een plaatje van de mal zoals hij moet worden, nu wel met deel voor de lampjes.

scherm-mal-print-optie-2_zps489629f0.png



Edit: de foto met photoshopped schermpje is trouwens al vrij oud. De volgende is ook al oud, maar is wel ongeveer zoals de motor er nu bij staat.

2013-08-12221245_zps6c86a1c9.jpg


En zo moet het uitzien in het donker (tijdens het rijden in het donker gaat de xenon uiteraard ook aan).

2013-08-12221431_zps2ca52733.jpg


2013-08-12221343_zpsf3c25e47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan