Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedhart in Bodegraven had een mooie 1200 staan modeljaar 2012. Dat leek me wel wat maar het waardeloze actieradius (verbruik + kleine tank) hielden me tegen. De 900 schijnt een groter radius te hebben, vandaar...... zo te zien niet!
Heb zelf 5 jaar met plezier op de DD750 gereden, daarna zo'n zelfde periode op een Kawa Z1000 (laatste type)
Daarna ook getwijfeld om de DD 900 aan te schaffen, maar is door toevalligheid een Yamaha MT10 geworden.
Helaas dus nooit een (proef)ritje op de Dorso 900 gedaan! Zal zeker een heerlijke stuurfiets zijn!
Dus gewoon een keer (bij beter weer!) een flinke testrit gaan maken! Succes!
Tja.. dat was met de 750 ook niet al te best! Met een beetje 'doorrijden' 130-140 km.Goedhart in Bodegraven had een mooie 1200 staan modeljaar 2012. Dat leek me wel wat maar het waardeloze actieradius (verbruik + kleine tank) hielden me tegen. De 900 schijnt een groter radius te hebben, vandaar...
Een fatduc 02 kabel? Leg eens uit??Nou het is een dorsoduro uit 2011 met abs geworden.
50 KM naar huis gereden en wat een fijne machine echt een groot verschil
Meteen een fatduc 02 kabel besteld om te helpen bij de lage toeren.
Op de eerdere vraag van Bikefreak (26-11-2022) of iemand ervaring had met een 900, waren er geen reacties, laat staan dat daar iemand dus een uitlaat voor heeft liggen... Maar volgens mij passen die van een 750 er ook gewoon op! Weet het niet zeker!...Ik wil een dorsoduro 900 aanschaffen en vroeg me af wie een uitlaat heeft liggen voor een schappelijke prijs.
Dank voor je bericht Sjorrit.. ik ga het morgen proberen.. ik heb even de tekeningen op easyparts bekeken en je kon wel eens gelijk hebben dat ik dan de zuiger uit de koppelingscilinder druk…Volgens mij kan je die gewoon eraf halen zonder risico. Je hoeft ook de tie-wrap niet vast te zetten want dan druk je de zuiger er misschien uit? Als het goed is blijft de stift in je blok zitten.
Hoi Geri, ik heb ook bijna 5 jaar een DD 750 gehad en ik weet me nog te herinneren dat, om het voorste tandwiel beschermkap te verwijderen,Hallo allemaal. Mijn naam is Geri en kom uit Sneek. Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Dorso 750 van 2008. Nu ben ik m aan het nalopen en poetsen en wil ik ook de tandwielen en ketting gaan vervangen. Nu loop ik tegen het feit aan dat je niet zo maar het kapje van het voorste tandwiel er voor weg kan halen en moet je dus de koppelingscilinder er ook vandaan halen. Mijn vraag is of dat in zijn geheel kan/moet of alleen het voorste kapje van de cilinder (3 boutjes). Is het wijs om het koppelingshendel met een ty-rip ingeknepen vast te zetten?? Ik hoor graag jullie ervaringen en misschien tot snel een keer..
Hallo BoldBart. Thanks voor je bericht. Gisteren alles los gehad, ook de koppelingscilinder. Daarna was het eenvoudig om alles te vervangen. En idd alles weer ontlucht. Kan nu weer verder en hij is klaar om te rijden!Hoi Geri, ik heb ook bijna 5 jaar een DD 750 gehad en ik weet me nog te herinneren dat, om het voorste tandwiel beschermkap te verwijderen,
ik alleen de banjobout op de koppeling iéts loste (niet té ver anders kan er lucht bijkomen en moet je het systeem ontluchten!!)
waardoor je de leiding wat kon wegdraaien en zo bij de bout van het kapje kon.
Ik heb nooit iets anders daarvoor hoeven te doen!
Succes en héél veel plezier met je Dorsoduro! Heb ik ook dik 4 jaar gehad! Géén seconde spijt of ellende gehad!
Mooi man! Nu het weer nog !Hallo BoldBart. Thanks voor je bericht. Gisteren alles los gehad, ook de koppelingscilinder. Daarna was het eenvoudig om alles te vervangen. En idd alles weer ontlucht. Kan nu weer verder en hij is klaar om te rijden!
1 van de fijnste motor welke ik in bezit heb gehad!Mooie en strakke Dorsoduro Boldbart!
1 van de fijnste motor welke ik in bezit heb gehad!
Ik heb een Dorsoduro gehad waar een stickerset van Hyena.IT op zat. Die stickerset was best prima, maar ik kwam er bij het verwijderen achter dat daarmee schade werd gecamoufleerd. Ik heb later bij Hyena zelf wat besteld voor mijn enduro en besloten dat ik dat nooit weer doe. Ik heb 9 weken moeten wachten tot ze het eindelijk verstuurden. Ik heb vaker de ervaring gehad bij Italiaanse bedrijven dat ze een andere idee hebben bij acceptabele reactietijden en ik zou ze daarom mijden. ZETA is ook Italiaans en ik kan alleen Italiaanse reviews vinden. Dat zou voor mij een red flag zijn.Zijn er toevallig Dorsoduro rijders die ervaring hebben met sticker kits zoals;
Semi Custom | Aprilia Dorsoduro 750 2008-2014 Graphics Kit
Thanks, maar de kwaliteit was dus wel goed, lange levertijd is niet zo erg, als het maar aankomt.Ik heb een Dorsoduro gehad waar een stickerset van Hyena.IT op zat. Die stickerset was best prima, maar ik kwam er bij het verwijderen achter dat daarmee schade werd gecamoufleerd. Ik heb later bij Hyena zelf wat besteld voor mijn enduro en besloten dat ik dat nooit weer doe. Ik heb 9 weken moeten wachten tot ze het eindelijk verstuurden. Ik heb vaker de ervaring gehad bij Italiaanse bedrijven dat ze een andere idee hebben bij acceptabele reactietijden en ik zou ze daarom mijden. ZETA is ook Italiaans en ik kan alleen Italiaanse reviews vinden. Dat zou voor mij een red flag zijn.
Kwaliteit was inderdaad prima. Van Hyena zijn genoeg reviews over het niet aankomen van artikelen en van ZETA kan ik niks internationaal vinden.Thanks, maar de kwaliteit was dus wel goed, lange levertijd is niet zo erg, als het maar aankomt.
E10 neemt meer vocht op en dat bevordert oxidatie. Mag geen probleem zijn bij dagelijks gebruik. Zodra je de motor langer stalt (bv de winter) is het aan te raden om af te taken met 95 of hoger. Ik tank in ieder geval met de motor nooit E10. Auto kan wel eens gebeuren, dat ik de verkeerde pomp grijp.Kan een dorsoduro 750 uit 2008 tegen e10? En om een hele discussie te voorkomen, het gaat vooral of die ertegen kan. Ik lees hier en daar dat die e5 /98 moet hebben. Iets met benzine leidingen e.d. die er niet tegen zouden kunnen.