Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Nou het is een dorsoduro uit 2011 met abs geworden.

50 KM naar huis gereden en wat een fijne machine echt een groot verschil 😁

Meteen een fatduc 02 kabel besteld om te helpen bij de lage toeren.
 
... zo te zien niet!

Heb zelf 5 jaar met plezier op de DD750 gereden, daarna zo'n zelfde periode op een Kawa Z1000 (laatste type)
Daarna ook getwijfeld om de DD 900 aan te schaffen, maar is door toevalligheid een Yamaha MT10 geworden.

Helaas dus nooit een (proef)ritje op de Dorso 900 gedaan! Zal zeker een heerlijke stuurfiets zijn!

Dus gewoon een keer (bij beter weer!) een flinke testrit gaan maken! Succes!
 
... zo te zien niet!

Heb zelf 5 jaar met plezier op de DD750 gereden, daarna zo'n zelfde periode op een Kawa Z1000 (laatste type)
Daarna ook getwijfeld om de DD 900 aan te schaffen, maar is door toevalligheid een Yamaha MT10 geworden.

Helaas dus nooit een (proef)ritje op de Dorso 900 gedaan! Zal zeker een heerlijke stuurfiets zijn!

Dus gewoon een keer (bij beter weer!) een flinke testrit gaan maken! Succes!
Goedhart in Bodegraven had een mooie 1200 staan modeljaar 2012. Dat leek me wel wat maar het waardeloze actieradius (verbruik + kleine tank) hielden me tegen. De 900 schijnt een groter radius te hebben, vandaar...
 
Goedhart in Bodegraven had een mooie 1200 staan modeljaar 2012. Dat leek me wel wat maar het waardeloze actieradius (verbruik + kleine tank) hielden me tegen. De 900 schijnt een groter radius te hebben, vandaar...
Tja.. dat was met de 750 ook niet al te best! Met een beetje 'doorrijden' 130-140 km. :N
Maar ach, met de MT10 die ik nu heb, ook maar 170-180! Staat ook niet bekend als de zuinigste! Maar wat een fun!!:]
 
Ik wil een dorsoduro 900 aanschaffen en vroeg me af wie een uitlaat heeft liggen voor een schappelijke prijs.
 
Ik wil een dorsoduro 900 aanschaffen en vroeg me af wie een uitlaat heeft liggen voor een schappelijke prijs.
Op de eerdere vraag van Bikefreak (26-11-2022) of iemand ervaring had met een 900, waren er geen reacties, laat staan dat daar iemand dus een uitlaat voor heeft liggen... 8)7 Maar volgens mij passen die van een 750 er ook gewoon op! Weet het niet zeker!...🤔
 
Hallo allemaal. Mijn naam is Geri en kom uit Sneek. Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Dorso 750 van 2008. Nu ben ik m aan het nalopen en poetsen en wil ik ook de tandwielen en ketting gaan vervangen. Nu loop ik tegen het feit aan dat je niet zo maar het kapje van het voorste tandwiel er voor weg kan halen en moet je dus de koppelingscilinder er ook vandaan halen. Mijn vraag is of dat in zijn geheel kan/moet of alleen het voorste kapje van de cilinder (3 boutjes). Is het wijs om het koppelingshendel met een ty-rip ingeknepen vast te zetten?? Ik hoor graag jullie ervaringen en misschien tot snel een keer..
 
Volgens mij kan je die gewoon eraf halen zonder risico. Je hoeft ook de tie-wrap niet vast te zetten want dan druk je de zuiger er misschien uit? Als het goed is blijft de stift in je blok zitten.
 
Volgens mij kan je die gewoon eraf halen zonder risico. Je hoeft ook de tie-wrap niet vast te zetten want dan druk je de zuiger er misschien uit? Als het goed is blijft de stift in je blok zitten.
Dank voor je bericht Sjorrit.. ik ga het morgen proberen.. ik heb even de tekeningen op easyparts bekeken en je kon wel eens gelijk hebben dat ik dan de zuiger uit de koppelingscilinder druk…
 
Hallo allemaal. Mijn naam is Geri en kom uit Sneek. Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Dorso 750 van 2008. Nu ben ik m aan het nalopen en poetsen en wil ik ook de tandwielen en ketting gaan vervangen. Nu loop ik tegen het feit aan dat je niet zo maar het kapje van het voorste tandwiel er voor weg kan halen en moet je dus de koppelingscilinder er ook vandaan halen. Mijn vraag is of dat in zijn geheel kan/moet of alleen het voorste kapje van de cilinder (3 boutjes). Is het wijs om het koppelingshendel met een ty-rip ingeknepen vast te zetten?? Ik hoor graag jullie ervaringen en misschien tot snel een keer..
Hoi Geri, ik heb ook bijna 5 jaar een DD 750 gehad en ik weet me nog te herinneren dat, om het voorste tandwiel beschermkap te verwijderen,
ik alleen de banjobout op de koppeling iéts loste (niet té ver anders kan er lucht bijkomen en moet je het systeem ontluchten!!)
waardoor je de leiding wat kon wegdraaien en zo bij de bout van het kapje kon.
Ik heb nooit iets anders daarvoor hoeven te doen!

Succes en héél veel plezier met je Dorsoduro! Heb ik ook dik 4 jaar gehad! Géén seconde spijt of ellende gehad! :t :]
 
Hoi Geri, ik heb ook bijna 5 jaar een DD 750 gehad en ik weet me nog te herinneren dat, om het voorste tandwiel beschermkap te verwijderen,
ik alleen de banjobout op de koppeling iéts loste (niet té ver anders kan er lucht bijkomen en moet je het systeem ontluchten!!)
waardoor je de leiding wat kon wegdraaien en zo bij de bout van het kapje kon.
Ik heb nooit iets anders daarvoor hoeven te doen!

Succes en héél veel plezier met je Dorsoduro! Heb ik ook dik 4 jaar gehad! Géén seconde spijt of ellende gehad! :t :]
Hallo BoldBart. Thanks voor je bericht. Gisteren alles los gehad, ook de koppelingscilinder. Daarna was het eenvoudig om alles te vervangen. En idd alles weer ontlucht. Kan nu weer verder en hij is klaar om te rijden!
 
Hallo BoldBart. Thanks voor je bericht. Gisteren alles los gehad, ook de koppelingscilinder. Daarna was het eenvoudig om alles te vervangen. En idd alles weer ontlucht. Kan nu weer verder en hij is klaar om te rijden!
Mooi man! Nu het weer nog ! ;)

Hieronder ooit mijn exemplaar...

DSC_0122.JPG
SAM_0131.JPG
 
Dag iedereen,

Ik rij nu sinds een jaar op mijn dorsoduro 750 uit 2008 en heb er nog altijd een standaard uitlaat op gehouden. Niks mis met het standaard geluid als ik alleen rijdt maar zodra ik met me maten op pad gaat hoor ik me eigen motor niet eens meer. 😢

Ik heb de laatste tijd al hard lopen zoeken naar een aftermarket uitlaat maar helaas niks kunnen vinden, en een nieuwe is toch echt wel heel duur.

Dus mocht iemand nog een extra uitlaat hebben liggen stuur me dan alsjeblieft effe een berichtje. Wordt zeer gewaardeerd! 😄
 
Zijn er toevallig Dorsoduro rijders die ervaring hebben met sticker kits zoals;

Semi Custom | Aprilia Dorsoduro 750 2008-2014 Graphics Kit
Ik heb een Dorsoduro gehad waar een stickerset van Hyena.IT op zat. Die stickerset was best prima, maar ik kwam er bij het verwijderen achter dat daarmee schade werd gecamoufleerd. Ik heb later bij Hyena zelf wat besteld voor mijn enduro en besloten dat ik dat nooit weer doe. Ik heb 9 weken moeten wachten tot ze het eindelijk verstuurden. Ik heb vaker de ervaring gehad bij Italiaanse bedrijven dat ze een andere idee hebben bij acceptabele reactietijden en ik zou ze daarom mijden. ZETA is ook Italiaans en ik kan alleen Italiaanse reviews vinden. Dat zou voor mij een red flag zijn.
 
Ik heb een Dorsoduro gehad waar een stickerset van Hyena.IT op zat. Die stickerset was best prima, maar ik kwam er bij het verwijderen achter dat daarmee schade werd gecamoufleerd. Ik heb later bij Hyena zelf wat besteld voor mijn enduro en besloten dat ik dat nooit weer doe. Ik heb 9 weken moeten wachten tot ze het eindelijk verstuurden. Ik heb vaker de ervaring gehad bij Italiaanse bedrijven dat ze een andere idee hebben bij acceptabele reactietijden en ik zou ze daarom mijden. ZETA is ook Italiaans en ik kan alleen Italiaanse reviews vinden. Dat zou voor mij een red flag zijn.
Thanks, maar de kwaliteit was dus wel goed, lange levertijd is niet zo erg, als het maar aankomt.
 
Kan een dorsoduro 750 uit 2008 tegen e10? En om een hele discussie te voorkomen, het gaat vooral of die ertegen kan. Ik lees hier en daar dat die e5 /98 moet hebben. Iets met benzine leidingen e.d. die er niet tegen zouden kunnen.
 
Kan een dorsoduro 750 uit 2008 tegen e10? En om een hele discussie te voorkomen, het gaat vooral of die ertegen kan. Ik lees hier en daar dat die e5 /98 moet hebben. Iets met benzine leidingen e.d. die er niet tegen zouden kunnen.
E10 neemt meer vocht op en dat bevordert oxidatie. Mag geen probleem zijn bij dagelijks gebruik. Zodra je de motor langer stalt (bv de winter) is het aan te raden om af te taken met 95 of hoger. Ik tank in ieder geval met de motor nooit E10. Auto kan wel eens gebeuren, dat ik de verkeerde pomp grijp.
Wel een paar keer E10 gebruikt voor de grasmaaier (benzinemotor) maar ik merkte dat deze minder fijn liep en de carburateur het niet fijn vond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan