Apeldoorn Motorstad?

HansDortland

MF veteraan
13 nov 2011
1.067
314
Apeldoorn
Lees ik ik de krant dat er alweer een motorwinkel in het dorp zit,
Motorama BV een outlet voor motorspullen,http://tupalo.com/nl/rd/tijgi.( naast meubels kerstballen, tapijten en zo :$ )
Ben er nog niet geweest, iemand al wel?
Naast het feit dat hier in de buurt de mooiste stuurweggetjes liggen :] ook nog
een berg brommerwinkels, naast Simako,Topmoto en Premium/Motozoom alweer de zoveelste grote zaak in het dorp.
Het moet niet gekker worden.

HansD
 
Laatst bewerkt:
ppfffff, als er nou ook eens een paar hier in arnhem zouden komen zitten hoefde k niet telkens zo ver te rijden(lees: he-le-maal naar Appeldoorn) voor een willekeurige motorshop.. :)
 
Laatst bewerkt:
Stelt niet echt veel voor. Zou het zelf niet de moeite vinden om er naar toe te gaan van buiten de plaats.

Je kan uiteraard wel na afloop een bak koffie gaan drinken bij Topmoto :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik het linkje van TS bekijk kom ik op de site van MQP en iets van Motorama BV.
Ze zitten volgens mij in het oude pand van Motorcity Apeldoorn. Maar het ziet er nog een beetje vaag uit.
 
Open op woensdag, vrijdag en zaterdag

Cookies op destentor.nl | destentor.nl

APELDOORN - Met graagte schenkt Bram van 't Pad Bosch een kop koffie: de nieuwe espressomachine is binnen! "Motorrijders zijn gezelligheidsmensen en die zet ik niet een kop Senseo voor."

Is zijn nieuwe bedrijf dan een horecazaak? Nee, hij verkoopt motorkleding, onderdelen en motorfietsen. Van 't Pad Bosch popelt om de pas geopende zaak Biker City Outlet op deze plek aan de Laan van Westenenk nieuw leven in te blazen.

Het zijn de 4000 vierkante meter waar in het verleden Motor Safe, Motor City en Harley World glorietijden maar ook hun ondergang beleefden. Van 't Pas Bosch gaat het anders aanpakken. Met scherp geprijsde motorjacks, motortanks en helmen.

"De eerste klanten zijn al geweest. En ook vaak voor een gezellige kop koffie."

Bram van 't Pad Bosch heeft zich toegelegd op de verkoop uit faillissementspartijen. "Daardoor kan ik nieuwe kleding en onderdelen ver onder de reguliere marktprijs aanbieden."

De motorfietsen die Van 't Pad Bosch centraal in de grote ruimte heeft opgesteld, zijn gebruikte fietsen en variëren in prijs van 500 tot 3000 euro. Een werkplaats is er niet.

Van 't Pad Bosch, eerst een loopbaan als genist bij Defensie en later ondermeer directeur van zwembaden in Amersfoort, is een man van toeslaan en direct handelen.

Biker City Outlet is open op woensdag, vrijdag en zaterdag.
 
Klinkt als een concurrent van die outlet zaak in beekbergen, waar ik trouwens ook nog nooit geweest ben.
 
Klinkt als een concurrent van die outlet zaak in beekbergen, waar ik trouwens ook nog nooit geweest ben.
In Beekbergen was ik afgelopen week, maar toen was die outletzaak niet open. Niet overdreven groot, en wat ik door de winkelruit zag vond ik, eerlijk gezegd, niet zo heel laag geprijsd. Een kol voor 15 euro of handschoenen voor 60: dat kun je toch bij iedere motorzaak wel vinden? Het is bij een motorzaak net als bij de C&A: daar hangt ook kleding met een van/voor prijs, die ik nog nooit voor de genoemde volle prijs in het rek heb zien hangen.
Ik vind het concept van een outletwinkel zonder webshop ook een beetje ouderwets. Maar het is gewoon een goede aanleiding om er een dagje Veluwe van te maken en daar lekker rond te toeren. Berg- en Dalweg van Beekbergen naar Hoenderloo, bijvoorbeeld, en nog veel meer moois aan leuke stuurbochtjes daar.
 
Van 't Pad Bosch, eerst een loopbaan als genist bij Defensie en later ondermeer directeur van zwembaden in Amersfoort, is een man van toeslaan en direct handelen.

Biker City Outlet is open op woensdag, vrijdag en zaterdag.

Van directeur naar parttime faillissementenhandelaar.......
 
Ik ben vrijdag even in Apeldoorn geweest. Gewoon om effe te kijken.
Het is inderdaad gewoon een outlet. Veel kleding, een paar motoren en wat bakken en kasten met onderdelen. Maar die zijn nauwelijks gesorteerd. Twee vriendelijke dames die niet opdringerig zijn maar wel vragen of ze je kunnen helpen.
Als ik weinig budget had en ik had kleding nodig zou ik er best wat kopen.

Enige minpunt vond ik de beroerde verlichting. Je kon de kleding slecht zien.
 
Knap om er aan te gaan beginnen.

Je bent dan toch afhankelijk van het regelmatig failliet gaan van vakbroeders, om voldoende voorraad te houden.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat toch telkens doen, al die faillissementspartijen pakken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt nu even of Premium Motors en die outlet de zelfde zijn.
Dat is absoluut niet het geval.
Premium motors is een redelijk nieuwe en veel belovende motorzaak in Apeldoorn.
 
Knap om er aan te gaan beginnen.

Je bent dan toch afhankelijk van het regelmatig failliet gaan van vakbroeders, om voldoende voorraad te houden.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat toch telkens doen, al die faillissementspartijen pakken...
In apeldoorn zit een handelaar (ensing) waar al die motoren van zijn, dus als de zaak failliet gaat, gaan de motoren terug naar hem, komt er een nieuwe motorzaak, staan zijn motoren in de showroom.....
 
8-) Voor alle duidelijkheid, Premiummotors/Motozoom en de nieuwe Outletwinkel
hebben niets met elkaar van doen, anders dan dat ze in Apeldoorn zitten.
 
Laatst bewerkt:
In apeldoorn zit een handelaar (ensing) waar al die motoren van zijn, dus als de zaak failliet gaat, gaan de motoren terug naar hem, komt er een nieuwe motorzaak, staan zijn motoren in de showroom.....

Ik had het over die kledingpartijen :)

In Breda zit ook een outlet.

Ergens moet toch de (constante) stroom van nieuwe voorraad vandaan komen :?
 
Ik had het over die kledingpartijen :)

In Breda zit ook een outlet.

Ergens moet toch de (constante) stroom van nieuwe voorraad vandaan komen :?
Ah,
Tsja, het zou me niet verbazen als die partijen terug gaan naar de importeur en op die manier uiteindelijk bij een outlet belanden?
 
Ik had het over die kledingpartijen :)

In Breda zit ook een outlet.

Ergens moet toch de (constante) stroom van nieuwe voorraad vandaan komen :?

ja klopt ook,meestal zijn het overjarige collecties of partijen waar net iets niet goed van is b.v.
natuurlijk ook veel vanuit het buitenland.
als b.v polo uit duitsland hun nieuwe spullen op de markt brengen da worden de oude spullen in de markt gebracht via opkopers.
de motordump uit beekbergen doet dat.
ook als je in breda bij de motordump gaat kijken zul je zien dat het meeste uit voorgaande jaren is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan