aparte zelfbouw motor op MP

65x45.2

NU 70x48.7
21 jul 2007
5.947
2.484
Malden
Ik kwam op mp deze advertentie tegen,

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=22

Vooral die aangepaste clinderkop is apart, iets van roterende trommel oid ???

Vond het wel interessant genoeg om hier te delen omdat hier veel rastechneuten en zelfbouwers zitten.

En wie weet herkent iemand deze aparte creatie :?
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je beter even wat foto's kunt kopiëren en hier plaatsen, want als de advertentie verwijderd wordt weet geen mens meer waar het over gaat in dit topic.
 
Hmmmmm een hoog design gehalte, plaatje om te zien? Technisch interessant, esthetisch compleet mislukt.
 
Ziet er uit als een oude racer waar ze de kuipen vergeten zijn!

Wel interessant inderdaad:
- Roterende kleppen i.p.v. liftende kleppen, stuk interessanter voor hoge toerentallen
- Zo te zien een soort zelfbouw powershifter
- Zo het lijkt tank die deel is van de dragende constructie
- Droge koppeling
- Instelbare voorvoork door toevoeging van extra veer
- Choke op de voorvork
- ..

Voor het nageslacht:
_107_zpsd4sgm5ll.jpg

_108_zpsihryyad0.jpg

_104_zpsvocy4k1h.jpg

_106_zps9byhtxcj.jpg

_105_zpsegb8vuwl.jpg

_103_zpsuuublrvb.jpg

_101_zpsspfz63ae.jpg

_97_zpsee1r9p6x.jpg

_99_zps1mnvocjm.jpg

_100_zps0l0atehp.jpg

_102_zpschmliksl.jpg

_98_zpss0wztksg.jpg

_91_zpsm0veoct3.jpg

_93_zpsve7l1pue.jpg

_95_zps5fjuz9yu.jpg

_94_zpszvvuhfad.jpg

_96_zpso1notsgo.jpg

_92_zps0mn2v2qy.jpg

_87_zpspik3rzjb.jpg

_88_zpsoy8yblhz.jpg

_86_zpsxb0w7kbm.jpg

_89_zpslmhqaglk.jpg

_90_zpsu3ttecyz.jpg

_85_zpsq7hscqo2.jpg
 
Laatst bewerkt:
...en volgens mij dry sump en die trommel? Is dat een compressor ofzo?
Hij is inderdaad niet mooi, maar het lijkt mij dat er nog kuipwerk omheen zal moeten. Ik vind het wel een heel interessant stuk techniek in ieder geval, ik zou best wat meer willen weten!
 
...en volgens mij dry sump en die trommel? Is dat een compressor ofzo?
Hij is inderdaad niet mooi, maar het lijkt mij dat er nog kuipwerk omheen zal moeten. Ik vind het wel een heel interessant stuk techniek in ieder geval, ik zou best wat meer willen weten!
Die trommel is een bekrachtiger, zoals bv. de rembekrachtiger van een auto. Er gaat een leiding naar het ventiel vanaf het inlaatspruitstuk (onderdruk), dus als je het ventiel bekrachtigd dan komt er onderdruk op het membraan en dan zal deze bewegen. Zo te zien voor een soort van quickshift-installatie, maar het is moeilijk om te zien wat er precies schuil gaat achter die aluminium kast.

Ik gok dat er een sensor op de schakelarm zit en dat, als je met je voet tikt, hij automatisch de koppeling indrukt.
 
wtf... grappig verzonnen en gemaakt, maar dat ding heeft toch geen kenteken zeker?

edit: zie al dat er geen kenteken bij zit. Lijkt me niet een Nico Bakker te zijn, lijkt veel te lelijk (maar wat weet ik ervan)

btw: pláátje om te zien _O-
 
Laatst bewerkt:
wtf... grappig verzonnen en gemaakt, maar dat ding heeft toch geen kenteken zeker?

edit: zie al dat er geen kenteken bij zit. Lijkt me niet een Nico Bakker te zijn, lijkt veel te lelijk (maar wat weet ik ervan)

btw: pláátje om te zien _O-


Het zou een Nelis Bakker kunnen zijn, de minder begaafde broer van Nico.
 
Zit het achterwiel er niet verkeerd in ?

tandwiel en koppeling rechts ?
Ik denk dat het wiel goed om zit. De rem lijkt aangesloten. Maar ik kan me geen kettinglijn voorstellen met die platen op de achterbrug.
Ik snap wel dat er mensen geld voor over hebben. Het is een bijzondere fiets met die koningsas en die vreemde kop.
 
De trommel is volgens mij een deel van de variomatic van daf, dat betekend dus dat het een automaat is, de aandrijfriem zit in de kast aan de linkerzijde denk ik.
 
Laatst bewerkt:
grappig..
maar wat er op de kop zit lijkt te worden aangedreven door een tandriem?
met het asje wat naar de krukas gaat naar de rechterkant..


edit=> net ingelezen... O-)


en 20 x 1000 toeren..
dat is nogal wat.. voor een ééncilinder.. behoorlijk ambitieus..


anders bakker een mailtje sturen, kijken of ze iets weten..
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet kan rijmen is dat het een prototype van een racer lijkt. Er zijn waarschijnlijk heel wat uurtjes ingestoken. Maar met die remmen kan je toch geen fatsoenlijke race rijden?
 
De trommel is volgens mij en deel van de variomatic van daf, dat betekend dus dat het een automaat is, de aandrijfriem zit in de kast aan de linkerzijde denk ik.


ff op de site van de DAF club gekeken en je hebt helemaal gelijk, primaire deel dat de schijven stuurt dmv vacuum en centrifugaal gewichtjes.

maar om een automaat te maken heb je nog een set secundaire schijven nodig.

en op deze brommer zit wel de koppeling aangesloten en ook een schakel pedaaltje.

begin ook steeds meer te geloven dat een of andere einstein eraan begonnen is en het nooit werkend heeft gekregen.
 
Misschien is het voetpedaaltje het pientere pookje van DAF met alleen een voor en achteruit. Nee, het lijkt mij idd. eerder een quikshift systeem. Zo' n dubbel gestuurde vacuumschakelaar zat ook op mijn simca matra om de koplampen te bedienen.
Het is knap bedacht maar de verhoudingen zijn behoorlijk zoek.
 
Het lijkt erop dat het dingetje op enig moment gelopen heeft, want zo te zien is die een keer op z'n linkerzij gelegd. Afgebroken hendel, kromme stuurhelft en de toerenteller heeft ook een tik gehad...

Misschien dat de mensen die weten wat dit is zich nog even stilhouden om de prijs niet te veel op te voeren... })
 
Het lijkt erop dat het dingetje op enig moment gelopen heeft, want zo te zien is die een keer op z'n linkerzij gelegd. Afgebroken hendel, kromme stuurhelft en de toerenteller heeft ook een tik gehad...

Misschien dat de mensen die weten wat dit is zich nog even stilhouden om de prijs niet te veel op te voeren... })

En die prijs loopt stiekem aardig op. Er wordt nu 2550 geboden, waarbij ik denk dat de bieders vooral voor de letters N B gaan. Wat volgens de verkoper toch voor Nico Bakker zou staan.
 
Laatst bewerkt:
En die prijs loopt stiekem aardig op. Er wordt nu 2550 geboden, waarbij ik denk dat de bieders vooral voor de letters N B gaan. Wat volgens de verkoper toch voor Nico Bakker zou staan.
Als het een Nico Bakker is, dan zo te zien toch wel iets van heeeeel erg in zijn begin jaren. Het merendeel dat ik kan van Nico Bakker zijn dunne frames, grote trommels, etc. Niets zo log/slordig als dit.

Maar goed, wie weet is het een super speciaal prototype :)
 
Ik denk dat je gelijk hebt, die koningsas en dat snaartje, De rest is nog een raadsel, maar de motor lijkt mij inderdaad Aspin.
Dat Bakker verhaal geloof ik helemaal niets van, deze motor is van voor 1970, toen deed Nico nog niets met aluminium.
 
Terug
Bovenaan Onderaan