Anodiseren

Havefun

MF'er
22 aug 2020
49
3
Hallo,

Zijn er bedrijven in de buurt van Breda die onderdelen van motoren anodiseren of poedercoaten?

Alvast bedankt
 
Google al geraadpleegd?

Het antwoord op je vraag is dus ja.
En een bedrijf zal het weinig interesseren waar het onderdeel voor is denk ik, als je het maar schoon (ontvet) en liefst krasvrij aanleverd.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240423_061833_Maps.jpg
    Screenshot_20240423_061833_Maps.jpg
    239,8 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240423_062354_Maps.jpg
    Screenshot_20240423_062354_Maps.jpg
    239,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie.
Ik denk toch dat een bedrijf die gespecialiseerd is in motor/auto/fiets enz onderdelen makkelijker te benaderen is voor bijv. een koppeling en remhendel dan een bedrijf die dingen doet voor een bedrijf van minimaal 1 meter en groter.
Maar zal bij deze bedrijven ook even kijken.
 
Dank voor de reactie.
Ik denk toch dat een bedrijf die gespecialiseerd is in motor/auto/fiets enz onderdelen makkelijker te benaderen is voor bijv. een koppeling en remhendel dan een bedrijf die dingen doet voor een bedrijf van minimaal 1 meter en groter.
Maar zal bij deze bedrijven ook even kijken.

MBT anodiseren:
Er is geen anodiseerbedrijf dat enkel automotive onderdelen behandelt. Daarvoor is de markt te klein en de certificering (IATF) om eraan te kunnen leveren te kostbaar. Gerenomeerde namen zijn: Aalberts/Surface Treatment, Anox maar die zitten niet te wachten op een paar onderdeeltjes van een particulier. Dat verstoort alleen maar.
Ik zou het proberen bij een klein anodiseerbedrijf. Die willen nog wel eens een "klusje" aannemen. Overigens zou ik de hendels nieuw kopen.
Qua prijs zal het niet veel uitmaken, zeker als ze ook nog moeten maskeren (boringen/passingen e.d.)
En hou er rekening mee dat het anodiseren ook mis kan gaan. Doorgaans stellen ze de parameters voor het beitsen en anodiseren af op de legeringssamenstelling. Als die onbekend is dan kunnen ze enkel "op ervaring" inschatten wat ze moeten doen. Vooral het beitsen is kritisch.
 
Ok duidelijk, ik zou ze graag nieuw willen kopen maar helaas zijn ze niet meer leverbaar.
Ik weet ook nog niet goed of ze nu geanodiseerd zijn of gepoedercoat zijn en als ze al een keer geanodiseerd of gepoedercoat zijn of het dan nog wel mogelijk is om dezelfde behandeling te herhalen??
 
Ok, ik ben een leek in anodiseren, poedercoaten enz.
Dus ik neem aan dat de laagdikte van poedercoaten te dik wordt?
Dat wil zeggen dat de meeste remhendels en koppelingshendels geanodiseerd zijn, als ze een andere kleur dan de aluminium kleur hebben?
 
Ok wat is dan de beste optie? Ik heb 2 remhendels nieuw gekocht in de kleur zwart, en die moeten dus een andere kleur worden.
Ik weet alleen niet of de hendels gelakt,gepoedercoat of geanodiseerd zijn.....
Hoe kom ik daar achter, of kan ik dat zien????
 
Ok wat is dan de beste optie? Ik heb 2 remhendels nieuw gekocht in de kleur zwart, en die moeten dus een andere kleur worden.
Ik weet alleen niet of de hendels gelakt,gepoedercoat of geanodiseerd zijn.....
Hoe kom ik daar achter, of kan ik dat zien????
De geanodiseerde laag is veel harder dan verf of poedercoat. Probeer te krassen op een plek waar het er niet toe doet.
 
Ok duidelijk, ik zou ze graag nieuw willen kopen maar helaas zijn ze niet meer leverbaar.
Ik weet ook nog niet goed of ze nu geanodiseerd zijn of gepoedercoat zijn en als ze al een keer geanodiseerd of gepoedercoat zijn of het dan nog wel mogelijk is om dezelfde behandeling te herhalen??
De oude laag wordt verwijderd. Kan zowel bij anodiseren als poedercoaten.
 
Ik laat regelmatig spullen anodiseren bij Alulox in Rotterdam,doen ook kleine onderdelen.
Kleur zal wel probleem worden,moeten ze maar net hebben dat bruin en dan ben je ook afhankelijk welk soort alu het is,dat bepaald ook wel de kleur.
Alles wat ik laat anodiseren is 6082,6000 serie gaat het beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan