Of kijk eens motoronderdelenshop.nl, die heeft ook een set en is -veel- goedkoper maar ik weet niet of het dezelfde zijn. Ik kom daar regelmatig en heb er goede ervaringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar ik weet ook niet of ze hetzelfde zijn, iig van een ander type FJ. Hier moet zeker een revisiesetje bij, dat wel. Bedankt voor de tip!Of kijk eens motoronderdelenshop.nl, die heeft ook een set en is -veel- goedkoper maar ik weet niet of het dezelfde zijn. Ik kom daar regelmatig en heb er goede ervaringen.
Buiten dat lijken ze wel van de Titanic gevist te zijn,waarschijnlijk inwendig ook een drama zoals je nu heb.Die zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar ik weet ook niet of ze hetzelfde zijn, iig van een ander type FJ. Hier moet zeker een revisiesetje bij, dat wel. Bedankt voor de tip!
Buiten dat lijken ze wel van de Titanic gevist te zijn,waarschijnlijk inwendig ook een drama zoals je nu heb.
Ik heb dan ook maar de duurdere maar zeker de goede versie gekocht. Komt van een lopende motor en is gereinigd ( voor wat dat waard is).
Ik ga ze wel even op de werkbank nalopen, sproeiers, kanaaltjes e.d. doorblazen ( wel heel voorzichtig bij demontage...)
En ff met brandstof op de werkbank testen op lekkage voor montage.
Nog beter een 1 cilinder,heb je maar een kwart van de problemen,of zoals ik een 6 cilinder met 2 carbs.He VFAndre, nog steeds aan de pruts zie ik.
Tip: neem een twin, dan hebbie nog maar de helft van de problemen....
Het blok is wel rammelvrij, maar degene die verzonnen heeft dat er gewichten in de spiegels moeten....... en goedkope lijm heeft gebruikt......Zo'n ding sloop je niet, alleen al als je naar de km-stand kijkt. 59k is natuurlijk helemaal niets voor een FJ. De mijne staat op 85k, en dat loopt nog steeds zonder rammeltje of wat dan ook.
Gaatje in de onderkant boren, purspuit er in, volpurren en als het droog is afsnijden en met een viltstift netjes zwart maken.
Vier jaar geleden gedaan en zit nog steeds perfect!
Anders VFR spiegels er op. Beter zicht en minder trillingen!
Zeker weten dat de VFR spiegels de juiste bevestigingsmaat hebben? Zo ja, dan bestel ik op Ali een setje van die dingen.
Ik heb er nu de eerste de beste Ali express spiegels op zitten maar moest wel een adaptorplaatje maken omdat de hoh bevestigingsmaat anders was. Het zicht is inderdaad uitstekend.
Ipv Pur zou ik siliconenkit gebruiken. Dan loop je niet het risico dat je spiegel onder de druk van de pur bezwijkt..
Och, ik ben toch voor de baas op pad deze week, dus heb weinig toe te voegen aan mijn eigen verhaal. Ik wil trouwens ook wel de spiegels gaan vervangen als de brommert eenmaal loopt en een beurtje gehad heeft. Maar goed, er zitten iig spiegels op, dus heeft geen haast..Ik heb dezelfde, alleen dan uit NL voor lagere prijs
Ik heb uit de achterkant een stukje gehaald zodat de bout past. Heb je een foto van jouw oplossing? Kan ook verder per pb, om zo André z'n topic niet te vervuilen
Ja Gijs, das ff geleden ja, maar het gepruts blijft leuk hè. En een 2 pitter geeft natuurlijk maar de helft van de problemen, logisch!He VFAndre, nog steeds aan de pruts zie ik.
Tip: neem een twin, dan hebbie nog maar de helft van de problemen....
Mooi dat hij loopt,maar zo te zien lust deze wel een slok olie,het lijkt wel een 2 takt zo als hij rookt,waarschijnlijk niet voor niets naar de sloop gebracht.Ja Gijs, das ff geleden ja, maar het gepruts blijft leuk hè. En een 2 pitter geeft natuurlijk maar de helft van de problemen, logisch!
Maar gisteren en vandaag verder met de brommert:
Carburateurs op de werkbank gehad en opengemaakt. Brandschoon van binnen, alles lekker gangbaar. 1 inbusje was gaar, maar na een inbusbitje (nope), erin gemept torxbitje (nope), zaagsnede gezaagd (nope) de verf föhn erop (ja...) kwam ie los.
Alles was idd prima in orde, schoon en niets verstopt. Wel prettig na de originele set.
Vannacht vol met benzine in een teiltje gezet, vanmorgen mooi droog en toen gemonteerd.
Ik was wel benieuwd of ie dan wel wilde starten,
Zie het resultaat:
De orginele set:
Verder een 2e poging om met Bison 2 componenten metaallijm de boel te lijmen. Voorlopig lijkt de boel goed vast te zitten. Ik ga deze set uit elkaar halen en in een ultrasoon reiniger doen. Binnenkort jarig, dus ik weet mijn cadeau al.. :-D
De gelijmde delen:
Als ze uit elkaar zijn een 2,5 mm boortje erdoorheen, er is wat lijm tussenuit geperst en in het asgat gekomen.
Verder met koppeling (doet helemaal niets) en dan remmen ( in te trekken tot aan het gashendel.)
Wordt weer vervolgd.
Nou, dat is verwacht ik de siliconen spray en carbreiniger die ik bij de montage ruim gebruikt heb. Het blok begon al te roken en te stinken naar dat spul, dus als de eerste proefrit gemaakt wordt weet ik meer. Vaak is na een kort stukje dat roken weg.Mooi dat hij loopt,maar zo te zien lust deze wel een slok olie,het lijkt wel een 2 takt zo als hij rookt,waarschijnlijk niet voor niets naar de sloop gebracht.
ik help het je hopen, maar als je het filmpje kijkt zie je dat het roken niet helemaal vanaf het begin is. Dat zou je wel verwachten als het van de sprays etc is zou ik denken.Nou, dat is verwacht ik de siliconen spray en carbreiniger die ik bij de montage ruim gebruikt heb. Het blok begon al te roken en te stinken naar dat spul, dus als de eerste proefrit gemaakt wordt weet ik meer. Vaak is na een kort stukje dat roken weg.
En anders heb ik nog wat meer te doen...
Nou, ik kon het natuurlijk ook ruiken, en dat was geen motorolie volgens mij. Maar hopelijk komt van de week mijn tank binnen, als die meteen inzetbaar is en de koppeling en rem weer operationeel zijn, ga ik het zien met het proefritje.ik help het je hopen, maar als je het filmpje kijkt zie je dat het roken niet helemaal vanaf het begin is. Dat zou je wel verwachten als het van de sprays etc is zou ik denken.
Denk dat het aannemelijker is dat het olie is die na een tijdje goed op druk is en overal aanwezig.
Maar eigenlijk kan je het pas echt zeggen na een ritje en dat hij warm is...
Enne een beetje olie zuipen doet bijna elke oude Yamaha wel
De tijd zal het leren,goed het oliepeil in de gaten houden,mijn stoomboot rookt ook ff als hij een tijd heeft stilgestaan,maar verbruiktNou, ik kon het natuurlijk ook ruiken, en dat was geen motorolie volgens mij. Maar hopelijk komt van de week mijn tank binnen, als die meteen inzetbaar is en de koppeling en rem weer operationeel zijn, ga ik het zien met het proefritje.