André's FJ1200

Of kijk eens motoronderdelenshop.nl, die heeft ook een set en is -veel- goedkoper maar ik weet niet of het dezelfde zijn. Ik kom daar regelmatig en heb er goede ervaringen.
 
Of kijk eens motoronderdelenshop.nl, die heeft ook een set en is -veel- goedkoper maar ik weet niet of het dezelfde zijn. Ik kom daar regelmatig en heb er goede ervaringen.
Die zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar ik weet ook niet of ze hetzelfde zijn, iig van een ander type FJ. Hier moet zeker een revisiesetje bij, dat wel. Bedankt voor de tip!
 
Die zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar ik weet ook niet of ze hetzelfde zijn, iig van een ander type FJ. Hier moet zeker een revisiesetje bij, dat wel. Bedankt voor de tip!
Buiten dat lijken ze wel van de Titanic gevist te zijn😱,waarschijnlijk inwendig ook een drama zoals je nu heb.😝;)
 
Buiten dat lijken ze wel van de Titanic gevist te zijn😱,waarschijnlijk inwendig ook een drama zoals je nu heb.😝;)
_O-_O-
Ik heb dan ook maar de duurdere maar zeker de goede versie gekocht. Komt van een lopende motor en is gereinigd ( voor wat dat waard is).
Ik ga ze wel even op de werkbank nalopen, sproeiers, kanaaltjes e.d. doorblazen ( wel heel voorzichtig bij demontage...:'))
En ff met brandstof op de werkbank testen op lekkage voor montage.
 
_O-_O-
Ik heb dan ook maar de duurdere maar zeker de goede versie gekocht. Komt van een lopende motor en is gereinigd ( voor wat dat waard is).
Ik ga ze wel even op de werkbank nalopen, sproeiers, kanaaltjes e.d. doorblazen ( wel heel voorzichtig bij demontage...:'))
En ff met brandstof op de werkbank testen op lekkage voor montage.

Als ik een setje carbs open haal, vervang ik sowieso alle O-ringen.
 
He VFAndre, nog steeds aan de pruts zie ik. :t

Tip: neem een twin, dan hebbie nog maar de helft van de problemen....})
 
Zo'n ding sloop je niet, alleen al als je naar de km-stand kijkt. 59k is natuurlijk helemaal niets voor een FJ. De mijne staat op 85k, en dat loopt nog steeds zonder rammeltje of wat dan ook.
Het blok is wel rammelvrij, maar degene die verzonnen heeft dat er gewichten in de spiegels moeten....... en goedkope lijm heeft gebruikt......
 
Gaatje in de onderkant boren, purspuit er in, volpurren en als het droog is afsnijden en met een viltstift netjes zwart maken.

Vier jaar geleden gedaan en zit nog steeds perfect!

Anders VFR spiegels er op. Beter zicht en minder trillingen!
 
Gaatje in de onderkant boren, purspuit er in, volpurren en als het droog is afsnijden en met een viltstift netjes zwart maken.

Vier jaar geleden gedaan en zit nog steeds perfect!

Anders VFR spiegels er op. Beter zicht en minder trillingen!

Zeker weten dat de VFR spiegels de juiste bevestigingsmaat hebben? Zo ja, dan bestel ik op Ali een setje van die dingen.
Ik heb er nu de eerste de beste Ali express spiegels op zitten maar moest wel een adaptorplaatje maken omdat de hoh bevestigingsmaat anders was. Het zicht is inderdaad uitstekend.

Ipv Pur zou ik siliconenkit gebruiken. Dan loop je niet het risico dat je spiegel onder de druk van de pur bezwijkt..
 
Zo'n idee had ik ook al, alleen eerst even een bout scoren van de spiegelbevestiging. Die moet ik uitboren ofzo want hij heeft geen kruis meer in zijn kop :(
 
Zeker weten dat de VFR spiegels de juiste bevestigingsmaat hebben? Zo ja, dan bestel ik op Ali een setje van die dingen.
Ik heb er nu de eerste de beste Ali express spiegels op zitten maar moest wel een adaptorplaatje maken omdat de hoh bevestigingsmaat anders was. Het zicht is inderdaad uitstekend.

Ipv Pur zou ik siliconenkit gebruiken. Dan loop je niet het risico dat je spiegel onder de druk van de pur bezwijkt..

Het past sowieso niet :+ Hart op hart afstand is anders. Ik heb de achterkant van het houdertje er uit gezaagd met een dremel. Tips gevolgd via het FJ forum.
 
Ik heb dezelfde, alleen dan uit NL voor lagere prijs :+ 8)7

Ik heb uit de achterkant een stukje gehaald zodat de bout past. Heb je een foto van jouw oplossing? Kan ook verder per pb, om zo André z'n topic niet te vervuilen O-)
 
Ik heb dezelfde, alleen dan uit NL voor lagere prijs :+ 8)7

Ik heb uit de achterkant een stukje gehaald zodat de bout past. Heb je een foto van jouw oplossing? Kan ook verder per pb, om zo André z'n topic niet te vervuilen O-)
Och, ik ben toch voor de baas op pad deze week, dus heb weinig toe te voegen aan mijn eigen verhaal. Ik wil trouwens ook wel de spiegels gaan vervangen als de brommert eenmaal loopt en een beurtje gehad heeft. Maar goed, er zitten iig spiegels op, dus heeft geen haast..
 
Ik mag mijn foto's vast wel plaatsen als tip voor André ;)
Ik heb een plaatje gemaakt wat eigenlijk net zo groot als het rubber had moeten zijn, dat is deze niet, deze is puur om snel te kijken of het werkt.
In het plaatje moeten 3 gaten komen (het 2e gat van rechts zat er toevallig in en ik heb er geen last van).

Het meest links gat is 6,5 of 7 mm, verzonken zodat deze schroef mooi vlak komt te liggen. Deze schroef zit in het kuipframe. Het 2e gat van links heeft M6 schroefdraad, de schroef die hier in komt mag niet door het plaatje heen steken want dan vernield ie je rubber. 2e gat van rechts is dus overbodig. Het meest linkse gat is ook 6,5 of 7 mm en hiermee komt zowel het plaatje als de spiegel vast te zitten.
IMG_20200819_221339.jpg

Met de spiegel erop :
IMG_20200819_221053.jpg

Komende winter maak ik wel eens 2 plaatjes die precies net zo groot als het rubber zijn, dan ziet alles er weer netjes uit.
 
Mooie plaatjes! :Y altijd handig om te weten /zien. Mooie spiegels, ik heb bij mijn vorige FJ CBR spiegels gemonteerd, die met die hoezen. Dit ziet er wel mooi slank uit.
 
He VFAndre, nog steeds aan de pruts zie ik. :t

Tip: neem een twin, dan hebbie nog maar de helft van de problemen....})
Ja Gijs, das ff geleden ja, maar het gepruts blijft leuk hè. En een 2 pitter geeft natuurlijk maar de helft van de problemen, logisch! })

Maar gisteren en vandaag verder met de brommert:
Carburateurs op de werkbank gehad en opengemaakt. Brandschoon van binnen, alles lekker gangbaar. 1 inbusje was gaar, maar na een inbusbitje (nope), erin gemept torxbitje (nope), zaagsnede gezaagd (nope) de verf föhn erop (ja...) kwam ie los.
Alles was idd prima in orde, schoon en niets verstopt. Wel prettig na de originele set.
Vannacht vol met benzine in een teiltje gezet, vanmorgen mooi droog en toen gemonteerd.
360.jpg

Ik was wel benieuwd of ie dan wel wilde starten,
Zie het resultaat:
De orginele set:
Verder een 2e poging om met Bison 2 componenten metaallijm de boel te lijmen. Voorlopig lijkt de boel goed vast te zitten. Ik ga deze set uit elkaar halen en in een ultrasoon reiniger doen. Binnenkort jarig, dus ik weet mijn cadeau al.. :-D
De gelijmde delen:
360.jpg

Als ze uit elkaar zijn een 2,5 mm boortje erdoorheen, er is wat lijm tussenuit geperst en in het asgat gekomen.
Verder met koppeling (doet helemaal niets) en dan remmen ( in te trekken tot aan het gashendel.)
Wordt weer vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ja Gijs, das ff geleden ja, maar het gepruts blijft leuk hè. En een 2 pitter geeft natuurlijk maar de helft van de problemen, logisch! })

Maar gisteren en vandaag verder met de brommert:
Carburateurs op de werkbank gehad en opengemaakt. Brandschoon van binnen, alles lekker gangbaar. 1 inbusje was gaar, maar na een inbusbitje (nope), erin gemept torxbitje (nope), zaagsnede gezaagd (nope) de verf föhn erop (ja...) kwam ie los.
Alles was idd prima in orde, schoon en niets verstopt. Wel prettig na de originele set.
Vannacht vol met benzine in een teiltje gezet, vanmorgen mooi droog en toen gemonteerd.
360.jpg

Ik was wel benieuwd of ie dan wel wilde starten,
Zie het resultaat:
De orginele set:
Verder een 2e poging om met Bison 2 componenten metaallijm de boel te lijmen. Voorlopig lijkt de boel goed vast te zitten. Ik ga deze set uit elkaar halen en in een ultrasoon reiniger doen. Binnenkort jarig, dus ik weet mijn cadeau al.. :-D
De gelijmde delen:
360.jpg

Als ze uit elkaar zijn een 2,5 mm boortje erdoorheen, er is wat lijm tussenuit geperst en in het asgat gekomen.
Verder met koppeling (doet helemaal niets) en dan remmen ( in te trekken tot aan het gashendel.)
Wordt weer vervolgd.
Mooi dat hij loopt,maar zo te zien lust deze wel een slok olie,het lijkt wel een 2 takt zo als hij rookt,waarschijnlijk niet voor niets naar de sloop gebracht.😬
 
Mooi dat hij loopt,maar zo te zien lust deze wel een slok olie,het lijkt wel een 2 takt zo als hij rookt,waarschijnlijk niet voor niets naar de sloop gebracht.😬
Nou, dat is verwacht ik de siliconen spray en carbreiniger die ik bij de montage ruim gebruikt heb. Het blok begon al te roken en te stinken naar dat spul, dus als de eerste proefrit gemaakt wordt weet ik meer. Vaak is na een kort stukje dat roken weg.
En anders heb ik nog wat meer te doen... -O- :')
 
Nou, dat is verwacht ik de siliconen spray en carbreiniger die ik bij de montage ruim gebruikt heb. Het blok begon al te roken en te stinken naar dat spul, dus als de eerste proefrit gemaakt wordt weet ik meer. Vaak is na een kort stukje dat roken weg.
En anders heb ik nog wat meer te doen... -O- :')
ik help het je hopen, maar als je het filmpje kijkt zie je dat het roken niet helemaal vanaf het begin is. Dat zou je wel verwachten als het van de sprays etc is zou ik denken.
Denk dat het aannemelijker is dat het olie is die na een tijdje goed op druk is en overal aanwezig.

Maar eigenlijk kan je het pas echt zeggen na een ritje en dat hij warm is...

Enne een beetje olie zuipen doet bijna elke oude Yamaha wel :P
 
ik help het je hopen, maar als je het filmpje kijkt zie je dat het roken niet helemaal vanaf het begin is. Dat zou je wel verwachten als het van de sprays etc is zou ik denken.
Denk dat het aannemelijker is dat het olie is die na een tijdje goed op druk is en overal aanwezig.

Maar eigenlijk kan je het pas echt zeggen na een ritje en dat hij warm is...

Enne een beetje olie zuipen doet bijna elke oude Yamaha wel :P
Nou, ik kon het natuurlijk ook ruiken, en dat was geen motorolie volgens mij. Maar hopelijk komt van de week mijn tank binnen, als die meteen inzetbaar is en de koppeling en rem weer operationeel zijn, ga ik het zien met het proefritje.
 
Ik rijdt hier in frankrijk ook een FJ1200, en in NL woon ik vlak bij de grens...
Ik zoek onderdelen meestal op Quoka.de of Ebay-kleinanzeigen, en het is gebruikelijk om een motor die je gaat slopen aan te bieden als SLACHTFEST, beetje zoeken , beetje onderhandelen, en je hebt dan voor vaak weinig de onderdelen die je nodig hebt
 
Nou, ik kon het natuurlijk ook ruiken, en dat was geen motorolie volgens mij. Maar hopelijk komt van de week mijn tank binnen, als die meteen inzetbaar is en de koppeling en rem weer operationeel zijn, ga ik het zien met het proefritje.
De tijd zal het leren,goed het oliepeil in de gaten houden,mijn stoomboot rookt ook ff als hij een tijd heeft stilgestaan,maar verbruikt
tussen de beurten geen olie die meetbaar is op de peilstok.
 
Ach een motor die al een paar jaar stil staat opstarten gaat eigenlijk altijd wel gepaard met wat rook he. Beetje plakkende zuigerveren, het kan best nog goed komen..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan