Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Allroadmap.nl - navigeren over onverharde wegen

openmtbmap heeft toch geen website waar je een route op kunt maken?

Kaart heeft weer een update gekregen en de niet-legale wegen komen er voor de duidelijkheid nu iets later in.
Nee, die zul je eerst moeten downloaden en installeren voor je er iets mee kan inderdaad.

Gisteren de allroadmap aan gehad om vanaf Antwerpen naar Zoetermeer te rijden. Wat een lol heb ik gehad! Bedankt Komkommer, de kaart maakt er een mooie route van

Dat is leuk om te horen! .

Zelf heb ik heb nog niet echt gebruikt voor langere routes, terwijl ik 'm daar juist voor bedoeld heb

Afgelopen weekend geprobeerd van Eindhoven naar huis te rijden, maar hij pakt erg veel woonwijken

Cool zeg, alleen al die groene paden hier in de duinen ga ik maar even niet proberen :-)

Afgelopen weekend geprobeerd van Eindhoven naar huis te rijden, maar hij pakt erg veel woonwijken
Hmm, dat weet ik ja.

Ook dat heeft te maken met de kwalificatie van wegen. Op het moment hebben wegen in veel woonwijken de zelfde tag als verharde wegen in het buitengebied. (highway=unclassified, terwijl het in woonwijken eigenlijk highway=residential moet zijn).

Dat is in principe wel te omzeilen door bepaalde delen van de openstreetmap-database te combineren, maar daar komt zo'n complexe sql-query aan te pas, dat dat mijn petje te boven gaat.

Ik zag dat er weer een aantal mensen wat wijzigingen hadden doorgegeven. Op de site staat een nieuwe kaart.

Ik heb ook een nieuwe garmin-kaart op HostMonster - Web hosting gezet. Deze is door de laatste versie van de kaartenmaaksoftware gegenereerd en zou verbeteringen moeten bevatten wat betreft de adressen.

komkommer is het een optie om jou plaatjes toe te sturen van complete gebieden waar je niet mag komen zodat jij die kunt verwerken?

Ik ga volgende week een week naar de veluwe om daar o.a. onverhard te gaan rijden. Mijn netbook gaat ook mee dus hopelijk nog wat groene wegen controleren. De allroadmap op de zumo 550 zou wel tof zijn. Ik ben nu de laatste garmin file van 20 aug aan het downloaden.
Kan je me een beetje op weg helpen wat ik met de file moet doen om hem op de garmin te krijgen?

Als je de exe uitvoert, dan opent een mooie installer waar je bijna alleen maar op "next" hoeft te drukken.

De kaart installeert dan automatisch in Mapsource, waarvan je de kaartdelen kan selecteren die je op de Garmin wil zetten.

Bedankt voor de linkjes. Die workshop heb ik opgeslagen voor later. Ik heb een zumo 550 met midden centraal europa in het geheugen van de zumo. De 8gb sd kaart is leeg dus dat gaat wel goed komen.

@komkommer. Ik snap hem en zie meteen het eerste probleem. Jouw bestand staat op mijn netbook en mapsource op de desktop. Even kijken of ik mapsource op de netbook kan zetten.

Okay ik zie de kaart in mapsource. Hoe krijg ik hem om mijn zumo? Alvast bedankt voor je hulp en geduld tot nu toe.

Het is nu later, je mag nu de workshop lezen pagina 9

Ik heb er zelf nou ook een tijdje mee gereden, maar vooral bij grote steden is het toch wel erg hinderlijk. Ik ga nog eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

Van de week nog een rondje gereden en er zijn weer een paar van mijn paadjes afgesloten

Ik heb net uitgevonden hoe ik de allroadmap op de zumo kan zien. Sleuteltje, kaart, kaartinfo en de normale kaart uitzetten.

Ik ben vanmiddag op de veluwe gaan offroaden met de allroadmap op de zumo. In het noorden van de veluwe in de buurt van de kazerne valt het tegen. Ik ben door het gebied op de kaart wat rood omcirkelt is gereden. Dat zijn allemaal wandelpaden van staatsbosbeheer, priveterrein, ruiterpaden, waterwingebied etc dus verboden toegang.

Ik ben wel over wat ruiterpaden gereden maar overal kom je bordjes tegen dat je er niet in mag. Het hele gebied in de cirkel is helaas verboden toegang. Wel gaaf rijden daar.

Allemaal afgesloten? Dat is wel een boel zeg! Ook die paar paadjes rechtsonder?

Waterwingebied betekent volgens mij niet dat je er niet mag komen.

Allemaal afgesloten? Dat is wel een boel zeg! Ook die paar paadjes rechtsonder?

Waterwingebied betekent volgens mij niet dat je er niet mag komen.

Waar de meeste groene paadjes zijn, dat heb ik in 3 delen gehakt. Eerst bovenin in het midden van dat gebied proberen te komen. Lukte het niet, toen via wat andere paden proberen om te rijden. Dat ging alleen via een ruiterpad, er stond dan een rond klein paaltje met schuine kop met daarop een rond plaatje met een paardenkop en een wagenwiel. Kan me niet voorstellen dat ik daar met een motorvoertuig mag komen.

Toen naar het 2de stuk gereden daar legaal proberen in het midden te komen. Aantal keren omgereden maar weer overal bordjes. Derde stuk onderaan weer het zelfde verhaal, overal bordjes.

Ik heb idd niet alle wegen gecontroleerd maar wel een hele goed indruk van het overgrote deel. Op de waterwingebied bordjes stond: vrij wandelen, hond aan de lijn, verder verboden toegang. De paadjes rechtsonder idd niet gecontroleerd. mar dat zijn maar kleine stukjes.

Ik wil van de week nog in de buurt van putten en apeldoorn gaan rijden, moet daar nog naar gekeken worden?