Allroadmap.nl - navigeren over onverharde wegen

Zo, ik heb je wat te doen gegeven :)

edit: jij was sneller dan ik :P

Laatst bewerkt:
hey komkommer,
is het ook mogelijk om de grens tussen Duitsland en Nederland aan te geven / zetten?
naar mijn weten is alles in Duitsland wat onverhard is per definitie illegaal.

hey komkommer,
is het ook mogelijk om de grens tussen Duitsland en Nederland aan te geven / zetten?
Ja ik zag het ook. Tot voor kort had ik echt alleen Nederland, dus waren grenzen niet nodig. Ik zal het nu duidelijker maken.

Goed zeg, er zijn nog een heel aantal mensen geweest die fouten hebben doorgegeven, ik heb er al een hoop verwerkt en ik zal morgen of overmorgen weer een update draaien.

ik ben ook even bezig geweest.
maar is het mogelijk om een heel gebied aan te geven?
zoals parken e.d?

Ben je zelf aan het bewerken? Ik gebruik JOSM en daar zit een handige zoekfunctie bij. Dan selecteer je een gebied en dan kan je zoeken op highway=track in dat geselecteerde gebied.

Laatst bewerkt:

De grens ligt altijd onder de weg, dus als de weg op de grens of net paralel aan de grens ligt laat allroadmap of mapsource de weg het beste zien. En dan lijkt het of de grens er niet ligt.

Duitsland, je kan niet zomaar elk weg onverhard als gesloten verklaren, moet je er eerst toch geweest zijn. Er zijn meedere wegen toch open voor verkeer, die als track geboekt staan. Allroad rondje is dan toch mogelijk. Niet heftig, maar toch.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de kaart geupdate en een grens er bij gezet. Volgende keer maak ik hem toch anders, ik vind hem niet mooi zo. Je kan nu wel goed zien dat er veel wegen precies op/over de grens lopen.

Ik had ook bedacht om de paden waar we niet overheen mogen (de gestippelde), pas op een later zoomniveau tevoorschijn te laten komen. Dat komt volgende keer ook pas, want daar heb ik ook een fout in gemaakt.

Probleem is, dat het renderen van deze kaart zomaar 24 uur in beslag neemt. Dus even iets wijzigen zit er niet in.

valt me op dat hier in de omgeving veel 'groene' paden zijn die gewoon verhard of zelfs gewoon de stoep zijn naast een weg zijn.
blijkbaar zijn er recreanten die elk stukje dat ze lopen/fietsen loggen en op opensourcemap gooien.
is het een idee om de door ons gecontroleerde en berijdbare paden een andere kleur te geven?
voorstel: groen voor de gecontroleerde okee paden, geel voor de paden waarvan we het nog niet weten en dan rood voor het gecontroleerde niet toegestane deel.
en dan de routering de voor keer geven aan groen dan geel en niet rood.
(ik weet het, de beste stuurman zit achter de pc ) ;)

Nouja, tagging laat ook nogal wat interpretatie over.Je zou je er voor de grap eens in kunnen verdiepen: Key:highway - OpenStreetMap Wiki

In het begin is er overwogen om een eigen tag te gebruiken, maar het is netter om tags te gebruiken waar alle openstreetmapgebruikers wat aan hebben. Dat maakt het ook veel bruikbaarder, zodat 4x4-rijders makkelijk hun eigen kaart zouden kunnen maken (waar wij ook weer op mee zouden kunnen liften). Daarbij kloppen al wel veel wegen en ik denk dat mensen het eerder melden als er een fout op staat, dan dat ze aangeven dat het goed is.

Laatst bewerkt:
Heel vet, zodra m'n fiets up & running is zal ik mijn steentje bijdragen voor mijn omgeving!

Aaah, de golfbaan is verboden zie ik?? Jammer... -O- O-)

Geweldig initiatief! Zodra ik de kans heb, ga ik de kaart eens uitproberen.

Ik heb een route gevolgd zaterdag, maar de correcties nog niet doorgevoerd. Rijden kan ik steeds beter. Ik blijf echter slecht in computeren.

Ik heb een track opgenomen. Waypoints, kan ik die later toevoegen in mapsource?

Ik ben trouwens een hoop irritante bordjes tegengekomen die ik bij eerdere ritten nog niet heb gezien :(
Als ik iets niet goed gedaan heb moet ik helaas nog een keer op pad *O* .

Heb zelf al een paar dingen hier in de buurt "gerapporteerd".

Zal (hopelijk binnenkort) de kaart eens in de navi zetten en eens zien hoe die het doet!

Hoi, ik zat dat je mijn fouten aangepast had maar ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest in welke stuk weg/pad ik bedoelde. Ik zal er binnenkort eens opnieuw naar kijken en het aangeven met vb punt 1A en punt 1B en alles daartussen is het stuk pad wat ik bedoel. :)

ik heb met DE allroadmap in combinatie met google maps en streetview (kun je vaak de vervelende bordjes al spotten) al aardig wat leuke paadjes kunnen vindne en zowaar complete routes er van kunnen maken. nog belangrijker gereden ook :)
mijn dank is groot Komkommer.

Gave site :D

Een paar vrienden van mij met mountainbikes vinden het ook erg cool, maar balen wel dat het ZO sterk op motoren gericht is.

Is het mogelijk om een optie erbij te zetten voor als je een route met de fiets wilt plaatsen?
snelwegen vermijden en alle offroad wegen toestaan ofzow ?

dan kan je tevens een NOG grotere userbase aan de gang krijgen :D

Gave site :D

Een paar vrienden van mij met mountainbikes vinden het ook erg cool, maar balen wel dat het ZO sterk op motoren gericht is.

Is het mogelijk om een optie erbij te zetten voor als je een route met de fiets wilt plaatsen?
snelwegen vermijden en alle offroad wegen toestaan ofzow ?

dan kan je tevens een NOG grotere userbase aan de gang krijgen :D
Als mountainbiker (MTB zelf ook), kun je beter op Openmtbmap.org - Mountainbike and Hiking Maps based on Openstreetmap - Routable Maps for Garmin GPS for outdoor sports kijken ;)

Terug
Bovenaan Onderaan