Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Allroadmap.nl - navigeren over onverharde wegen

Er waren ook veel mensen die moeite hadden met het maken van routes. Dat is nu hopelijk simpeler. Elke keer als er op de kaart wordt geklikt, dan wordt een waypoint aan de route toegevoegd. Dit kan je uitproberen op: www.allroadmap.nl

Laatst bewerkt:
Ook ben ik bang dat overheden deze kaarten ook wel eens erg interesant
\kunnen gaan vinden.
De overheid heeft deze kaarten ook. Waar denk je dat het basismateriaal vandaan komt. Vergis je niet, maar de overheid (gemeenten bv) kunnen gewoon 'vragen' stellen aan hun GIS (Geografisch Informatie Systeem) dus ze hebben écht geen sites van ons nodig om te weten waar de opengestelde bospaadjes staan. Dus dat argument kun je in de prullenbak gooien. Als ze willen, vragen ze aan het systeem om te tonen welke paadjes voor motorvoertuigen toegankelijk zijn (of juist niet). Dit systemen zijn behoorlijk geavanceerd en elke gemeente heeft ze. Heel Nederland is gedigitaliseerd.

En als men het graag wil weten, komen ze ook wel achter onze bronnen. Zo ingewikkeld is het niet, en binnen een dag of wat heeft iemand die een beetje thuis is op internet in de gaten waar alles te vinden is. Voor jezelf houden is erg 1980 en werkt niet meer in 2011.

@Komkommer: geweldig initiatief, Jouke. De lichtgroene lijntjes zijn paadjes die toegankelijk zouden moeten zijn voor motoren? Want ik zie bij de Drunense duinen een heleboel lichtgroene lijntjes, maar bij eentje staat er MTB Route...

Laatst bewerkt:
Ja, lichtgroen zou legaal moeten zijn en gestippeld gesloten voor motoren.

Veel wegen en paden zijn ingevoerd door wandelaars en fietsers, die geven niet de extra informatie voor motoren mee.

Veel wegen en paden zijn ingevoerd door wandelaars en fietsers, die geven niet de extra informatie voor motoren mee.
Mooi! Ik ga het eens een keer proberen. Ogen goed open houden en dan moet het lukken.

Ik vind het een leuk initiatief en wil best hier in de omgeving kijken of het klopt. Alleen ik zit eens goed naar de omgeving van boskoop te kijken en hier klopt er niet veel van.
Er zijn een aantal groene wegen die 100% zeker een wandelpadbordje hebben van staats bosbeheer of verboden in te rijden voor motorvoertuigen. En de rest van de groene paden zijn 99% zeker allemaal paden op kwekerijen en boerderijen dus bedrijfsterrein. En als je inzoomt op de kaart kan je zien dat veel paden ook doodlopen.

Ik ben ook goed bekend in reeuwijk en gouda, daar klopt de kaart prima. Daar valt namelijk niks te offroaden. Reeuwijk tussen de plassen is natuurgebied dus daar staat overal wel een bordje dat je er niet in mag.

Ik zal beginnen met de wandelpaden waar ik zeker van weet dat er bordjes staan van staatsbosbeheer etc te markeren op de kaart hier in de buurt.

Laatst bewerkt:
Bijna automatisch. (ik en coomputers)
Norton antivirus is iets te aanwezig.

Mapsource versie ziet er goed uit! Top idee van je om zoiets op te zetten!

Firefox versie werkt hier niet, hij vraagt eerst om mijn locatie. Maar vervolgens kan ik alleen adressen invoeren maar krijg geen map te zien. Alleen de waypoints.

Zal binnenkort even kijken of ik nog wat nieuwe tracks heb liggen die erop kunnen.

Oh, ik heb per abuis het verkeerde kaartmateriaal weggegooid , ik heb even snel ander kaartmateriaal er op gezet, die is nog niet helemaal compleet maar wel werkbaar.

Edit: ohnee, ik heb de routing-informatie ook weggegooid, over een paar uurtjes kan je weer een route maken

Laatst bewerkt:
Onder welke benaming hoort deze kaartenset te vallen onder Mapsource?

Grappig, zat al een tijd te knoeien om m'n Onroute aan de praat te krijgen, lukte nooit, maar die werkt nu wel wonderbaarlijke wijze, maar kan nergens de allroadmap vinden . Ik ga even verder kijken, bedankt voor de info

Laatst bewerkt:
Als je de exe uitvoert dan komt als het goed is de kaart automatisch in de lijst te staan. Had je mapsource open tijdens de installatie?

Als je de exe uitvoert dan komt als het goed is de kaart automatisch in de lijst te staan. Had je mapsource open tijdens de installatie?

Ja, dat wel, foutje . Maar geluk bij een ongeluk dat de OnRoute kaart wel tot leven is gekomen op wonderbaarlijke wijze . Maar de allroadmap werkt nu ook

Is het uiteindelijk wel gelukt om te installeren?

Ja tuurlijk.
Het duurde alleen twee keer zo lang.

Ik vond dat ik het alleen hoefte te instaleren.(dus niet opslaan)
Bij het instaleren begon de virusscanner te iriteren.
kwestie van tijdelijk uitschakelen en nog een keer proberen.

Ik moet de kaart alleen nog een keer in de zumo laden.

Ok, ik ben erg benieuwd hoe dat werkt op een zumo. Ik heb zelf een Oregon.

De routing op Allroadmap werkt weer en de kaart is nu voor de hele benelux

Ok, ik ben erg benieuwd hoe dat werkt op een zumo. Ik heb zelf een Oregon.

De routing op Allroadmap werkt weer en de kaart is nu voor de hele benelux

Ik heb een zumo 550 met lifetime updates. Ik wil dat best uitproberen. Ben hem nu aan het binnenhalen.

Heb je er al aan gedacht om op het forum van de bmw gs club om hulp te vragen voor je allroad kaart. Daar zijn veel allroad rijders te vinden die allemaal baat hebben bij een goede kaart.

Ja, dat heb ik overwogen, maar ik heb toch maar besloten om het bij de algemene fora te houden. Anders kan ik ook bij de Transalpclub en de Tenereclub enz enz. gaan aanmelden. Ik ga er maar van uit dat een hoop GSers ook op motor-forum zitten .

Kleuren op de kaart ook duidelijk? Zie je als je uitzoomt snel waar onverharde paden liggen?

Hey jouke, hoe worden de groene stukjes eigenlijk toegevoegd?

oh:

Dat verklaard een hoop. Ik zie hier in Rotterdam bv dat je "legaal" door een parkje kan, maar dat kijkt mij die zo'n goed idee Ik zal na mijn vakantie de XT es meenemen voor een verkenningsroute. Ff kijken of ik wel op het groen mag komen, ben bang dat veel groen-bruin gestippeld gaat worden.