Voor dit topic, waar gelinkt wordt naar de eigen website, is vooraf toestemming gevraagd, en na intern overleg is deze ook verleend.
Alleen de tijd zal het leren. Ik heb het idee dat men vooral hun complete route's willen beschermen, omdat ze bang zijn dat de druk op die wegen te groot wordt.Mooi idee! Denk je dat dit aan gaat slaan? Ik bedoel, volgens mij houden mensen legale wegen liever voor zichzelf...
een aantal onverharde wegen misschien, maar zeker niet alleAls je 100% zeker legaal onverhard wilt rijden , kan je ook gewoon
mapsource city navigator aanzetten.
inzoomen op 200mtr en alle onverharde wegen staan erop.
een aantal onverharde wegen misschien, maar zeker niet alle
Ik mis in mijn buurt een hele hoop legale wegen in City Navigator. Daarbij is City Navigator voor auto's en die hebben vaak weer andere beperkingen dan motoren.Als je 100% zeker legaal onverhard wilt rijden , kan je ook gewoon
mapsource city navigator aanzetten.
inzoomen op 200mtr en alle onverharde wegen staan erop.
Rene, ik ben het met je eens. Als je een route hebt gekregen dan vind ik niet dat je die op internet mag zetten.De discussie over wel of niet vrijgeven van routes is op diverse fora al
ettelijke keren gevoerd, en wil ik hier niet opnieuw oprakelen (ik ben
er iig niet kinderachtig mee) VRIJGEVEN MAG MAAR OP INTERNET ZETTEN NIET.
En dat is precies wat ik bedoel. Als we met zijn allen die plaatselijke mogelijkheden in kaart brengen, dan hoeven we geen dubbel werk doen. Zo hebben we in plaats van allemaal een paar paadjes in de omgeving, een complete kaart waar je kan rijden. Dan hoef niet elke keer over de zelfde weg te rijden.Wie echt off/allroad wil rijden heeft imo keuze zat met bestaande ritten, en
wil je die niet rijden ga dan lekker zelf op pad om jouw mogelijkheden te
ontdekken
alle onverharde wegen die erop staan zijn idd legaal (vermoed ik), maar niet alle legale onverharde wegen staan erop is mijn ervaringja je hebt gelijk!
maar wel alle legale onverharde wegen.
en zover ik het begreep ging het jouke darom.
p.s printscreen staat er
alle onverharde wegen die erop staan zijn idd legaal (vermoed ik), maar niet alle legale onverharde wegen staan erop is mijn ervaring
Ja, hij zal eerder omrijden over onverharde paden, dan dat hij over een verharde weg zou gaan, zie dit voorbeeld.Klopt, in City Navigator, (maar niet overal legaal). Ik zie wel dat de allroadmap anders routeert dan City Navigator, meer landelijk. Vanwege aangepaste weg snelheden.
Zie ook dat in allroadmap een aantal wegen niet legaal zijn, maar dat schreef komkommer ook. De kaart is nog incompleet. Dus een route kan wegen bevatten die niet legaal zijn, dus even omrijden!!!!!. Het is dan wel verstandig om aan te geven waar het niet klopt.
blijf ik bij mijn standpunt dat deze map/kaart voor bepaalde
overheids/beleids medewerkers ook erg aantrekkelijk is.
rene
Nou. Je ziet dus dat de overheid ook al een aantal geo-databases openbaar heeft gemaakt. Als je die over onze kaart heen legt, dan kom ik een heel aantal wegen tegen die volgens de overheid openbaar zou moeten zijn, terwijl dat in het echt niet het geval is.Wat is dan het verschil met deze kaart en de door de overheid zelf verkochte TOPO NL kaart.
Goed, deze kaart is nog niet kompleet, naar het uiterlijk kijkend zit er geen verschil tussen het ene onverharde pad en het andere.
Wat is dan het verschil met deze kaart en de door de overheid zelf verkochte TOPO NL kaart.
Goed, deze kaart is nog niet kompleet, naar het uiterlijk kijkend zit er geen verschil tussen het ene onverharde pad en het andere.
.
beetje duidelijk nu wat het verschil is?
MVGR RENE