Africa Twin 1995 reviseren

Super, xal het topic blijven stalken ^^

vind zelf no 3 erg cool, vooral omdat ik het nog nergens gezien heb ^^ al een idee over de kleurstelling?

Kleuren zijn eigenlijk wel zeker. Wit voor het voorspatbord, tank, zijkappen en achterspatbord.
Kuip, afdekplaat voor het luchtfilter en hitteschild uitlaat in naturel kevlar/carbon.
Frame en naven laat ik poedercoaten in de rode kleur die lijkt op her rood van de R1 en de velgen laat ik zwart poedercoaten.
Voor het ontwerp laat ik dan de negatieve stickers maken en die spuit ik in de zelfde kleur als het frame en de naven.

Hé Willem,

Hoe is het verder afgelopen met je voorkuip?

Verder nog iets gehoord van Pharao of Boano?

Groeten,

Donny

Hey ouwe ;)

Ik weet zekere dat je de goede samenstelling van kleuren en stickers gaat kiezen. Schiet het een beetje op nu? Heb je al bericht van Buono of niet?
Ik ben drukker met huis maar dat is logisch. Vandaag de twintalker-setjes in de helmen gezet, nu nog even testen :] .
Ben ervan overtuigd dat de remmerij aan de voorkant niet helemaal werkt zoals hoort, hij blijft hangen in het begin, vreselijk irritant :X . Pas als je doorremt komt ie weer vrij,...
Ik hou het forum wel in de gaten! natuurlijk ook nog even een plaatje van mijn eigen paard:

full

Leuk topic. Ik heb ook een groen-oranje Twin uit '95. Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien.

Gisteren een dag op het circuit wezen rijden. Dingen gedaan waarvan ik dacht ze nooit te durven. De hele morgen op een enduro en crosser, trappen op en af, over rioolbuizen ed. De middag allerlei trucjes van slalom om pionen, alleen staan deze op een stoeprand, tot het leren rijden van ideale lijnen op snelheid.

Morgen een dag vrij dus hoop ik al het kuipwerk in de grond te krijgen en mijn voorframe af te lassen.

full

Laatst bewerkt:
Voorframe

full

Laatst bewerkt:
Gisteren een dag op het sircuit wezen rijden. Dingen gedaan waarvan ik dacht ze nooit te durven. De hele morgen op een enduro en crosser, trappen op en af, over rioolbuizen ed. De middag allerlei trucjes van slalom om pionen alleen staan deze op een stoeprand, tot het leren rijden van ideale lijnen op snelheid.

Morgen een dag vrij dus hoop ik al het kuipwerk in de grond te krijgen en mijn voorframe af te lassen.
[afbeelding]
klinkt erg gaaf :}

waar kan je zo'n "cursus" doen?

Voorframe afgebouwd, zat toch weer even tegen, wilde gelijk ook een plekje voor mijn Xenon verlichting maken en dat was toch wel even passen en meten.
Alles zit nu toch redelijk berijkbaar en mijn Garmin zit mooi boven in mijn ruitje.

full

Laatst bewerkt:
Tank en voorspatbord in de witte grond gezet. Zwarte zweem die er over heen zit is controle spray zodat je beter kunt zien of je elk plekje glad hebt geschuurd.
full

Laatst bewerkt:
Van daag mijn frame, naven en velgen naar de poedercoater gebracht.
Velgen en montage deeltjes worden zwart, de rest rood.
Rode delen moeten daarna nog wel in een UV beschermende lak gespoten worden om verkrijten van het rood te voorkomen.

Hoop alles begin volgende week terug te hebben en kan dan beginnen met spaken.

Pakjes avond!!!!:):):)
Alle gepoedercoate onderdelen vandaag opgehaald.
Ziet er goed uit. Op aanraden van de coater ga ik op alle rode onderdelen nog een laag blank spuiten om het verkrijten van de coating te voorkomen.
full

Rode naven, RVS spaken en zwarte velgen:9
full

Vandaag alles gescotcht en in de blanke lak gezet. Dus de komende avonden met veel geduld mijn wielen spaken.

Ook nieuwe voetsteuntjes besteld, die waren ook krom.
Heb geen orginele, maar Pivot Pegz besteld.
full

Vandaag alles gescotcht en in de blanke lak gezet. Dus de komende avonden met veel geduld mijn wielen spaken.

Ook nieuwe voetsteuntjes besteld, die waren ook krom.
Heb geen orginele, maar Pivot Pegz besteld. [afbeelding]

Hoi Willem,

De voetstepjes zien er goed uit. Ik ga die ook bestellen :)

Niet zo veel tijd gehad afgelopen week, maar toch mijn voorwiel even gespaakt.

full

Laatst bewerkt:
Jong geleerd is oud gedaan.
Achterwiel gespaakt samen met mijn zoon Chris.

Laatst bewerkt:
Tussendoor nog even mijn tripmaster aangepast.
Had op het Africa Twin forum een aanpassing gezien om ook nog de snelheid op je tripmaster af te kunnen lezen.
Heb daar zelf nog een modificatie op toegepast en kan nu omschakelen van kilometer naar miles.
Niet alleen handig mocht je een keer naar Engeleland gaan met de motor, maar ook gewoon fun om het voor elkaar te krijgen.
full

Terug
Bovenaan Onderaan