afgekeurd

4 sep 2023
10
10
Beste , vanmorgen naar de herkeuring geweest in Alken en daar is de moto bmw rt 1100 opnieuw afgekeurd omdat de uitlaatgassen te hoog aangeven.Ik ben nu op zoek naar iemand die de uitlaatgassen kan afstellen. Wie kan mij helpen en heeft daar ook ervaring mee.

Alvast dank
 
Voor welk jaar, welk voertuig? Ik zit op een Faceboek protestgroep tegen deze keuringen en het is verbijsterend wat een vreselijk amateurisme er voorbij komt. En gewoon een rode kaart geven voor iets lulligs of onterecht. Het lijkt wel of er keurmeesters zijn die gewoon een hekel aan motoren hebben. Keuring gekeurd | Facebook
De meesten in die groep met de beheerder op kop hebben blijkbaar weinig idee waarover ze praten. Maak je dan een opmerking dan wordt je opmerking genegeerd, ontwijken ze de vraag of verwijdert hij z'n bericht. Wel lachen daar...
 
Ik lees daar idiote dingen. Dat meisje dat 5x terug moet omdat ze een sticker op haar frame moet hebben, het is niet te geloven. En mensen met een Sidebike Kyrnos zijspan die afgekeurd worden omdat het een Yamaha is. Maar het beheer is inderdaad "bijzonder".
 
een kennis had een 1200 cc viercylinder in zijn mehari geschroefd ( standaard 600 cc tweecylinder) , dat is 5 jaar goed gegaan totdat een apk keurmeester wakker was en bougies ging tellen.
kenteken in beslag genomen en voor herkeuring naar de RDW in leliestad gemoeten, dik in de zenuwen.
alle keurmeesters hebben er een rondje mee gereden op de testbaan, ze vonden het prachtig, en hij werd goedgekeurd.

Een apk keurmeester kan geen kentekens in beslag nemen.
Dan ben je wel een erge niet-klant gerichte garage als je door de rdw het kenteken laat innemen.
Ik zou daar nooit meer binnen komen.
 
Een apk keurmeester kan geen kentekens in beslag nemen.
Dan ben je wel een erge niet-klant gerichte garage als je door de rdw het kenteken laat innemen.
Ik zou daar nooit meer binnen komen.
Dat hoeft dan ook niet mee, je mag dan toch al niet meer rijden. On topic: APK wordt getoetst aan normen. De keurmeester beoordeeld of t voertuig daar aan voldoet. Hij/zij kan wel n advies geven tav wegveiligheid. Dat is zijn werk, er van afwijken (bijv. iets niet afkeuren terwijl t duidelijk onveilig is) kost hem zijn licentie, nog los van de willekeurige steekproef.
Bij een ombouw als genoemd, beter eerst contact maken met RDW. Er kan best veel, als je hun advies/voorwaarden tav veilige uitvoering opvolgt. Het is lang niet zo rigide als in DE en dit topic lezend, in BE.
 
Dat hoeft dan ook niet mee, je mag dan toch al niet meer rijden. On topic: APK wordt getoetst aan normen. De keurmeester beoordeeld of t voertuig daar aan voldoet. Hij/zij kan wel n advies geven tav wegveiligheid. Dat is zijn werk, er van afwijken (bijv. iets niet afkeuren terwijl t duidelijk onveilig is) kost hem zijn licentie, nog los van de willekeurige steekproef.
Bij een ombouw als genoemd, beter eerst contact maken met RDW. Er kan best veel, als je hun advies/voorwaarden tav veilige uitvoering opvolgt. Het is lang niet zo rigide als in DE en dit topic lezend, in BE.

Er niet mee mogen rijden met geldig kenteken is voor mij heel iets anders dan kenteken innemen en dus ineens geen kenteken meer hebben.

Dat hij de auto niet goedkeurt is niet meer dan logisch.
 
Een apk keurmeester kan geen kentekens in beslag nemen.
Dan ben je wel een erge niet-klant gerichte garage als je door de rdw het kenteken laat innemen.
Ik zou daar nooit meer binnen komen.
in dit geval werd de RDW er bij gehaald.
gevalletje jammer.
ik weet niet wat er gebeurt als je hem afgekeurd meldt bij de RDW vanwege een ombouw?
kan je dan nog vrolijk naar een ander APK station?
nooit bij de hand gehad , en mijn enige omgebouwde auto (andere motor) is god zij dank bijna 50 jaar oud
 
in dit geval werd de RDW er bij gehaald.
gevalletje jammer.
ik weet niet wat er gebeurt als je hem afgekeurd meldt bij de RDW vanwege een ombouw?
kan je dan nog vrolijk naar een ander APK station?
nooit bij de hand gehad , en mijn enige omgebouwde auto (andere motor) is god zij dank bijna 50 jaar oud

Je kunt dan naar een ander apk station, maar dan is er 100% kans op steekproef.

De garage heeft altijd de keuze om hem niet af te melden. Dus ik zou er nooit meer naar terug gaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan