Wat je nu krijgt... is de mening van anderen. Wat hun mooi, fijn en prettig vinden.
Je geeft zelf al 2 uiteenlopende voorbeelden. Versys versus een MT07.
Allebij mooie apparaten. Proefrijden. Meer kun je niet doen.
Alles kan, maar ze zijn direct afgeveerd achter dus je moet dan de veer laten aanpassen in plaats van wat plaatjes te kunnen wisselen.En het is niet mogelijk deze te verlagen?
Motorocassion kende ik gelukkig al, maar misschien heb ik iets gemist of verkeerd ingevoerd.Wel, d'r is veel keus, dus wellicht hoopt TS (zoals vele anderen) dat er een model geopperd wordt waar 'ie zelf nog niet aan heeft gedacht.
Ik zou zeggen; voer je voorkeuren in op de grootste in nieuwe en tweedehands motoren (je krijgt ook resultaten van nieuwe modellen, niet alleen occasions) en kijk wat er boven komt drijven. Google verder op de modellen die je interesse vangen. Op Motorcycle Ergonomics krijg je een aardig idee of een motor met jouw lengte een beetje haalbaar is.
En koop daarna een MT-03 660cc want die heb ik zelf, of een rode hayabusa want die zijn sneller.
Maar even serieus; je zoekt eigenlijk gewoon een middengewicht tourmotor? Omdat je comfort en een windscherm nogal belangrijk lijkt te vinden. Misschien zijn een V-strom 650 of CB500X het waard om naar te kijken naast de Versys. En anders kun je natuurlijk altijd gewoon een aftermarket windscherm op een naked zetten, hè.
Hey,Even vanuit eigen ervaring: een Honda NC750 (s of x) is wellicht wat voor je. De S is niet al te hoog (die had m'n vriendin). Hele degelijke fiets en de tank (zgn frunk -> front trunk) die voor opslag kan worden gebruikt is echt briljant. Na de NC is ze overgestapt op een KTM 390 Duke. En heeft ze wel stukken meer lol in het rijden.
Zo'n 390 is namelijk pure fun, super licht en heerlijk (speels) om te sturen (en redelijk laag).Ook zeer goed om als beginner ervaring op te doen (ik pak de 390 ook nog regelmatig gewoon vanwege het simpele plezier dat de motor geeft, ook al vs mijn 790 Duke). Maar als je heel veel snelweg wilt gaan doen is deze wellicht niet zo geschikt.
Ik zou je wel aanraden om bijvoorbeeld op deze twee modellen eens proef te rijden. Dan voel je echt het verschil tussen de type motoren.
Mijn ervaring is trouwens dat een winschermpje die de wind tot schouderhoogte brengt het beste is op een naked (je wilt je helm net uit de turbulentie houden). En anders moet je voor een windscherm gaan die behoorlijk hoog is, anders heb je super veel turbulentie op je kop; herrie en heen en weer bewegen met wat pech. Dus die windschermen zijn ook niet zaligmakend, gewoon een stierennek ontwikkelen tegen de wind
De zadel is bij je benen best nauw waardoor je beter de grond kunt bereiken. Gewoon uitproberen. Verder kun je ook kijken naar de ER-6n en de Suzuki SV650. Worden ook vaak als lesmotor gebruikt. SuccesEn het is niet mogelijk deze te verlagen?
Hey,De zadel is bij je benen best nauw waardoor je beter de grond kunt bereiken. Gewoon uitproberen. Verder kun je ook kijken naar de ER-6n en de Suzuki SV650. Worden ook vaak als lesmotor gebruikt. Succes
Hoe belangrijk vermogen voor je is kan ik natuurlijk niet bepalen. Door alle motoren heen ben ik er wel achter gekomen dat vermogen een leuk ding erbij is, maar de overige zaken bepalen écht hoe je de motor vindt (zeker op lange termijn). En vermogen went.. heel snelHey,
Ik heb inderdaad wel eens gekeken naar de NC750 S en X. Het leek me visueel gezien een zware motor, fysiek dan. Maar weegt maar iets meer dan 200kg als ik het me goed herinner, dus dat valt wel mee. Echter is dit model wel op het randje van mijn minimale vermogen, 35kW. Ik heb een MT-07 met 35kW gereden en dit was helemaal prima, maar mijn lesmotor was toch 55kW en ik denk dat ik het uiteindelijk wel jammer zou vinden als ik een zwakkere motor zou kopen ondanks dat ik gewoon op een zware mag rijden.
Dit ben ik wel vergeten in mijn beschrijving te zetten. Mijn excuses hiervoor.
Afgezaagd zelfs, jeetje.Mocht lengte een dingetje worden, kijk dan eens naar Daytona laarzen. Er is een variant (ook een heren-variant) met een verhoogde hak en zool. Kosten een paar centen, maar dan heb je absolute top-laarzen. Verlagen van een motor is duurder en je loopt tegen dingen aan, zoals het opbokken.
(ik heb met mijn 1.63 én mijn motor verlaagd én deze laarzen en ik heb dus de middenbok moeten laten verbouwen).
Overigens moet je je niet teveel blind staren op een lage ruit. Dat kan toch verrassend veel effect hebben, terwijl een hogere ruit weer turbulentieproblemen kan geven. Ik heb om die reden mijn ruit zelfs afgezaagd.Bekijk bijlage 1396647
Dat is heel vriendelijk van je, maar jouw woonplaats is nogal een eind rijden vanuit Zeeland haha. Het is een heel aardig aanbod, maar helaas zal ik op zoek moeten gaan naar iets dichterbij.Je hebt netjes je woonplaats ingevuld zie ik, dus als je wilt, mag je best in overleg een stukje met mijn Vstrom rijden zolang je m terugbrengt zonder dat ie in elkaar zit
Afgezaagd zelfs, jeetje.
Ja ik merkte bij het rijden van de MT-07 bijvoorbeeld dat ondanks het kleine schermpje, mijn hoofd nog wel wat klappen kreeg in de wind. Daarom ben ik een beetje huiverig. Realistisch gezien zou ik op dit moment vooral rijden op wegen van maximaal 100km/h, dus opzich zal het wel meevallen. Ik wil alleen niet na 1 of 2 jaar een andere situatie hebben waarbij ik wel langer moet reizen op hogere snelheid.
Maar er zijn dus veel opties. B edankt!
Dat is heel vriendelijk van je, maar jouw woonplaats is nogal een eind rijden vanuit Zeeland haha. Het is een heel aardig aanbod, maar helaas zal ik op zoek moeten gaan naar iets dichterbij.
Oh oops, dacht dat ie erin stond. Bedankt haha!Het was een hint om je woonplaats in je profiel te zetten, zodat iemand dichterbij het je aan kan bieden.
Zoals MooMoo al zegt, wind went. Over een paar maanden lach je om die 100km/u. Ruitjes hebben bijna alleen maar irritante bijeffecten (turbulentie), het fijnste is echt naked. Schone wind. Je nek went daar gewoon aan, tenzij je hem altijd maar probeert te ontzien en je denkt dat die turbulentie er gewoon bij hoort, dat hoeft dus helemaal niet. Turbulentie veroorzaakt herrie en je hoofd wordt letterlijk een beetje heen en weer gerammeld.Afgezaagd zelfs, jeetje.
Ja ik merkte bij het rijden van de MT-07 bijvoorbeeld dat ondanks het kleine schermpje, mijn hoofd nog wel wat klappen kreeg in de wind. Daarom ben ik een beetje huiverig. Realistisch gezien zou ik op dit moment vooral rijden op wegen van maximaal 100km/h, dus opzich zal het wel meevallen. Ik wil alleen niet na 1 of 2 jaar een andere situatie hebben waarbij ik wel langer moet reizen op hogere snelheid.
Maar er zijn dus veel opties. Bedankt!