Activeren AGM accu, hoeverlheid zuur?

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ik ben mijn nieuwe AGM accu aan het activeren, maar de handleiding erbij is werkelijk fenomenaal slecht.
Er zitten namelijk 2 zuurpaketten bij de accu, en ik heb geen flauw idee of ik ze allebei moet gebruiken of maar 1 en dat ze per ongeluk een 2e pakket in de doos hebben gestopt. Nergens staat iets vermeld over de inhoud.

De pakketten bestaan uit 6 flacons van 67,5ml ieder. Iemand een idee of 1 zuurpakket voldoende is?
 
Ik heb vorige week nog een accu gevuld, een ytx9-bs van yuasa. Daarbij stond op het zuurpakket dezelfde naam op de accu, en stond er in de handleiding dat je die van te voren moest vergelijken. Dat was ook maar 1 zuurpakket.
 
Landport_MB_YTX20CH-BS_MF_accu_12_V_18_Ah_ALA00133_large.jpg
 
tis wel een fikse knaap he, op deze site zie je bij de grotere modellen ook 2 zuurpakketten staan : LANDPORT AGM 12V 13Ah
ik heb nog niet groter dan ytx16 geplaatst, op guzzi en bmw's na dan, maar als hij onderhoudsvrij was zat er een passend zuurpakket bij, maar dat is vrijwel altijd yuasa.
het lijkt logisch dat beiden er in moeten, of wachten en bellen of zelf de inschatting/berekening maken of ze beiden er in passen/horen.
 
Met de gedachte dat het 2e pakket er hopelijk niet voor niets bij zit heb ik de 2e er inmiddels opgezet. Voor de zekerheid het zaakje maar in een plastic emmer gezet.
 
Ik ben mijn nieuwe AGM accu aan het activeren, maar de handleiding erbij is werkelijk fenomenaal slecht.
Er zitten namelijk 2 zuurpaketten bij de accu, en ik heb geen flauw idee of ik ze allebei moet gebruiken of maar 1 en dat ze per ongeluk een 2e pakket in de doos hebben gestopt. Nergens staat iets vermeld over de inhoud.

De pakketten bestaan uit 6 flacons van 67,5ml ieder. Iemand een idee of 1 zuurpakket voldoende is?

informeer even aan jouw leverancier, ik vermoed een internet aankoop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan