Nee natuurlijk nietCynisme.
10W40, zelfde als Castrol RS die ik nu gebruik. Een andere viscositeit geeft misschien andere resultaten, en ik wil het wel zuiver houden.
En als de olie niet goed werkt, heb ik voldoende reserve nokkenassen en slepers liggen, het zijn alleen deze onderdelen die een risico lopen bij een test van 1000 km.
[afbeelding]
Boven een bepaald vermogen per zuigeroppervlak (kW/cm2) heb je zuigerkoeling nodig. Veel vermogen geeft hoge thermische belasting, ook als het mengsel perfect is....
Overigens hoeft bij een goede mengselvorming de zuiger niet te heet te worden.
...
Niet slecht bedoeld, maar veel Rolls-Royce auto's rijden ook nog rond of zijn in perfecte staat. Dat heeft meer met de zin tot restauratie te maken en het verantwoorde gebruik.Nee natuurlijk niet
Hoeveel motoren uit die jaren rijden er nog rond, alleen de HD's
Dus jij vind werkelijk dat het topmodel van Moto Guzzi in 1961, De Lodola 235, 1 cylinder, 232,4 cc, en maar liefst 11 pk (bij 6500 rpm) leverende door stoter stangen gedreven kopklepper zonder startmotor technisch superieur was aan de CB72, twin, 250 cc, 24 pk (bij 8000 rpm) leverende door OHC aangedreven kleppen met startmotor (en voorzien van de voor en achter dubbel oplopende remmen) ?
Dat vind jij werkelijk ? en dan noem je mij naïef ? Ik dacht dat je mij liep te trollen, maar blijkbaar meen je het echt ?
btw, gebruik jij Action olie in je Laverda en je XT ?
Dat heb ik niet gezegd. Dat je geen respect zou hebben.Respect heeft niets te maken met hetgeen we bediscussiëren. Ik vind het dan ook niet netjes dat je schijnt te weten waar ik wel en geen respect voor heb.
Een verdere discussie kost veel tijd en leidt allen maar af, daar stop ik dus mee.
.