5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten)
Dat staat erop: volsynthetische motorfietsolie van bekend merk, grote voorraad gratis gekregen van een vertegenwoordiger.Laat ik de vraag anders stellen.
Hoe weet je dat je met andere olie geen gok neemt?
Laat ik de vraag anders stellen.
Dat jij het ook niet weet.Wat denk je zelf ?
Dat jij het ook niet weet.
Volgens mij stelde ik een vraag en gaf jij geen antwoordTypische vdv reactie weer... geef nou zelf eens antwoord in plaats van alleen maar commentaar op anderen te leveren.....
Je probeert hier een heer / knechtsituatie te scheppen.Laat ik de vraag anders stellen.
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.Je probeert hier een heer / knechtsituatie te scheppen.
Volgens mij stelde ik een vraag en gaf jij geen antwoord
Excuus, die vraag was niet aan jou.lees effe terug
Kan je mij uitleggen waarom dat bij een ander merk anders is?
Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.Wat denk jezelf ? En het heeft niets met her merk te maken,
Bij mij is het vermoeden dat het slippen met welke (auto)olie dan ook wel zal meevallen.Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.
Ik heb nog van niemand gehoord dat de koppeling ging slippen na gebruik van action olie dus die gok is nagenoeg nihil.
Die post of reactie is wel geweest hoor.Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.
Ik heb nog van niemand gehoord dat de koppeling ging slippen na gebruik van action olie dus die gok is nagenoeg nihil.
Ik heb toch al wat motortjes achter de rug, die ophielden met slippen toen de Action olie werd vervangen door motorfiets olie.
Maar dat kan toeval zijn
Zoals al heel erg vaak uitgelegd, reageert elke motor anders op de verschillende olieën, merken en types.
Het feit dat veel mensen geen enkele probleem hebben ondervonden met Actionolie, wil niet zeggen dat het bij elke motor ook goed gaat.
Ik zou het risico bij de motor van een ander niet durven lopen. Anderen hebben er geen enkele moeite mee.
Volgens mij was het buiten jou alleen bouwmarkt olie van de Gamma.Die post of reactie is wel geweest hoor.
Er wordt alleen liefkozend overheen gelezen. Of tis vergeten of zo
Zo kun je natuurlijk alles goedpratenVolgens mij was het buiten jou alleen bouwmarkt olie van de Gamma.
En de staat van de motor is vaak verwaarloost en onbekend.
Verder worden er wel vaker slippende koppelingen gemeld na het verversen.
Vooral en ook met olie speciaal voor motorfietsen.
Want die speciale olie wordt nog steeds het meest gebruikt door motorfans en garage.
Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.
Ik neem aan dat je enige bedoeld.Weet je dan niet dat dat niet het enigste verschil is ?
Ik neem aan dat je enige bedoeld.
Enigste heeft een heel andere betekenis
Soms denkt men, er komt geen eind aan.OMG
klopt
Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 ACTION !
Het is een feit.Zo kun je natuurlijk alles goedpraten
Zoek het eens op.Ja in tukkerland in de bewoonde wereld niet hoor,
Maar geef nou eens antwoord.
Het is een feit.
Ik heb het vaak gelezen in mijn elf jaar Motor-Forum ervaring.
Er zijn in het verleden zelfs topics geweest over JASO MA olie en 'rapporteer hier uw ervaring (niet slippen) met volsynthetische motorfietsolie'.
Ook over het wel slippen met Castrol en na overstappen niet met Motul.
En andersom..
Waar is de zere vinger te leggen..
Een slippende koppeling maakt blijkbaar nog geen slechte olie.