Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Waarderingsscore
1
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!

Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.
Ik heb nog van niemand gehoord dat de koppeling ging slippen na gebruik van action olie dus die gok is nagenoeg nihil.
Bij mij is het vermoeden dat het slippen met welke (auto)olie dan ook wel zal meevallen.
Misschien is het meer een kwestie bij een lage viscociteit zoals 0W30..

Ik heb na enkele motorfietsen en Action nu eens Shell 5W40 API SN bij de Action gekocht.
De koppeling slipt net zo goed als met de Castrol 10W40 die de vorige eigenaar erin had.
Niet eens met stevig optrekken, wel met ineens vol het gas erop bij reeds rollende hoge snelheid. De koppelingsveren zijn recent vervangen volgens de oude eigenaar.
Zodra de back torque limiter en de koppeling vervangen zijn van de TL1000S meld ik mij weer. :P

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je weer doelt op het feit dat het geen olie is specifiek voor een motorfiets.
Ik heb nog van niemand gehoord dat de koppeling ging slippen na gebruik van action olie dus die gok is nagenoeg nihil.
Die post of reactie is wel geweest hoor.

Er wordt alleen liefkozend overheen gelezen. Of tis vergeten of zo :)

Ik heb toch al wat motortjes achter de rug, die ophielden met slippen toen de Action olie werd vervangen door motorfiets olie.

Maar dat kan toeval zijn :Y

Zoals al heel erg vaak uitgelegd, reageert elke motor anders op de verschillende olieën, merken en types.

Het feit dat veel mensen geen enkele probleem hebben ondervonden met Actionolie, wil niet zeggen dat het bij elke motor ook goed gaat.

Ik zou het risico bij de motor van een ander niet durven lopen. Anderen hebben er geen enkele moeite mee. :)

Gevonden ;)

Laatst bewerkt:
Die post of reactie is wel geweest hoor.

Er wordt alleen liefkozend overheen gelezen. Of tis vergeten of zo :)
Volgens mij was het buiten jou alleen bouwmarkt olie van de Gamma.
En de staat van de motor is vaak verwaarloost en onbekend.

Verder worden er wel vaker slippende koppelingen gemeld na het verversen.
Vooral en ook met olie speciaal voor motorfietsen.
Want die speciale olie wordt nog steeds het meest gebruikt door motorfans en garage. ;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij was het buiten jou alleen bouwmarkt olie van de Gamma.
En de staat van de motor is vaak verwaarloost en onbekend.

Verder worden er wel vaker slippende koppelingen gemeld na het verversen.
Vooral en ook met olie speciaal voor motorfietsen.
Want die speciale olie wordt nog steeds het meest gebruikt door motorfans en garage. ;)
Zo kun je natuurlijk alles goedpraten

Zo kun je natuurlijk alles goedpraten
Het is een feit.

Ik heb het vaak gelezen in mijn elf jaar Motor-Forum ervaring.
Er zijn in het verleden zelfs topics geweest over JASO MA olie en 'rapporteer hier uw ervaring (niet slippen) met volsynthetische motorfietsolie'.
Ook over het wel slippen met Castrol en na overstappen niet met Motul.
En andersom..

Waar is de zere vinger te leggen..
Een slippende koppeling maakt blijkbaar nog geen slechte olie.

Laatst bewerkt:
Het is een feit.

Ik heb het vaak gelezen in mijn elf jaar Motor-Forum ervaring.
Er zijn in het verleden zelfs topics geweest over JASO MA olie en 'rapporteer hier uw ervaring (niet slippen) met volsynthetische motorfietsolie'.
Ook over het wel slippen met Castrol en na overstappen niet met Motul.
En andersom..

Waar is de zere vinger te leggen..
Een slippende koppeling maakt blijkbaar nog geen slechte olie.

Maar maakt slechte olie een slippende koppeling?
Of is het juist de truc om de olie zo goed te maken dat de koppeling net niet slipt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan