Action camera, welke zijn nu hot?

Kan hieruit veronderstellen dat je er één hebt?
Nu was ik niet van plan om met voorspelde regen te rijden, maar mocht de camera aangesloten zitten aan de powerbank en het mocht dan gaan druppelen, is die dan nog waterproof? Aangezien je volgens mij een klepje moet openzetten om op te laden.

Twijfel in ieder geval tussen de DJI Osmo Action 3 en Drift XL 4k Pro
Ik heb eentje, waterproof.....heb ik hier geen last van in Spanje.
Maar of die connectie in NL bij zeikweer stand houd betwijfel ik.
Er is een rubber connecter verkrijgbaar...op ali die wel waterdicht zou zijn
Kijk wel of je met die drift kentekens kunt aflezen.

Hoi allen,
Betreft de DJI Mimo app.
Ik ben sinds kort eigenaar van een DJI Osmo action 3 en heb afgelopen weekend wat gefilmd.
Moet zeggen beeld en stabilisatie voldoen geheel aan m'n wens.
Nu heeft de DJI Mimo app, een AL Editor, wat heel leuk werkt, zie het filmpje.
Maar de templates hebben allerlei tekst opmaak, wat leuk is voor een keertje, maar niet voor ieder filmpje..
Ik moet zeggen, de AL editor met deze templates werken wel heel makkelijk. Vooral s'avonds aan de bar even wat filmmateriaal online gooien, zonder dat je hier nuchter voor hoeft te blijven:)
Heeft iemand een idee, om in DJI Mimo AL editor, dit te kunnen doen zonder Graphics?
Of is er een andere app met een AL editor die hier beter voor geschikt is.
Ik hoef vooralsnog geen hele speelfilms te editten, maar gewoon wat korte filmpjes van de dag.

Bijlagen

• dji_export 6-7-24.mp4
    9,3 MB
Inmiddels ben ik op motorvakantie in de Appenjjnen en je raad het al de camera stopt weer automatisch. De camera is nu gemonteerd met een ram mount. Dus 1 bol op het stuur en de camera geomteerd middels een bal met go pro aansluiting. Eerst was het star gemonteerd maar hier zit dus wel wat speling op.

Ook kreeg ik de camera op enig moment niet ingeschakeld. Ik kreeg de melding van de foto. Hierop de accu er uit en er weer in en hij deed het weer.

Ik ben dus nog steeds geen fan van de dji. De beelden zijn super maar het ding werkt gewoon niet. Ik ga weer terug maar wil eigenlijk wel wat anders.

Welke camera raden jullie aan? Ik wil wel een overlay in het filmpje kunnen knallen van snelheid en afgelegd traject.

Ik heb weer een nieuwe camera gekregen en deze heb ik niet geaccepteerd. Dit zou namelijk de vierde camera worden. Als er al 3 naar de knoppen zijn gegaan heb ik daar dus geen vertrouwen in.

Ik heb gezegd dat ik graag een andere camera wilde van een andere merk en dat ik compensatie wilde voor alle aangeschafte goederen. Zoals afstandsbediening, houders, tasje en ga zo verder. Het bedrijf waar ik de camera had gekocht zou de afstandsbediening wel kunnen leveren maar als ik een mail van ze kreeg dat ie op voorraad was bleek ie er toch niet te zijn. Derhalve bij een andere bedrijf gekocht en nog in het bezit van de doos. Ik heb hierbij nog niet gesproken over alle tijd en kosten om de camera iedere keer in te leveren en op te halen en het gemis van filmpjes van meerdere vakanties. Ik snap dat ik niet alle kosten vergoed krijg maar ik had gehoopt dat ze bij de aanschaf van een andere camera wat korting gaven. Waarde van de accesoires is iets van 150 euro waar ik nu niets mee kan. Nogmaals een euro of 75 lijkt mij dan netjes als korting. Kost hun misschien de helft.

De medewerker ging in overleg en ik kon mijn geld terug krijgen. Dat vonden ze al heel wat. Ik heb direct gezegd dat wel het minste was en ik hier ook recht op had daar men geen deugdelijk product had verkocht. Ik vind dit geen goede oplossing en gaf ook aan jullie verkopen die camera zo weer op de website en kost jullie niets. Dus een sigaar uit eigen doos.

Ik heb vervolgens een hele uitgebreide mail gemaakt daar mijn klacht telefonisch niet werd geaccepteerd. Hier kreeg ik de reactie op dat ze begrepen dat ik compensatie wilde maar dat men dit niet kon doen. Nogmaals gezegd dat ik het hier niet mee eens was. Maar men hielt zijn poot stijf. Na een mail te hebben gestuurd waarin ik mijn rechten uitlegde kon ik het gedeelte van de camera wat ik middels de bank had voldaan terug krijgen.

Ik had de camera gekocht met waardebonnen van 200 euro en de rest bijbetaald. Nu heb ik het cash gedeelte terug. Alleen zit ik nog met 200 euro aan kadobonnen. Waar ik niets mee kan want ik wil geen zaken doen met dit bedrijf. Probeer deze wel te slijten aan kennisen.

De camera is gekocht bij coolblue. Ik wilde dit toch met jullie delen. Ter zijner tijd ga ik denk ik een gopro 11 halen.

In het ´wat heb je gekocht topic had ik enkele dagen geleden gepost over de Kuus C1 micro camera.
full

Mn go-pro (of eigenlijk goedkope imitatie) zat altijd op een klein statief op mn tank.
En hoewel dat tot dusver ook goed voldeed, wilde ik een cameraatje erbij om achterwaarts te plaatsen, en ook in de regen kon gebruiken.
De go-pro kwam weliswaar met een waterdichte extra behuizing, maar vaak ontstond er condens tussen de bol in de behuizing en de camera lens.
Maar eenmaal bezorgd bleek de C1 klein genoeg om in een helm ingebouwd te worden
full

Eerlijk gezegd had ik wel wat meer verwacht van de beeldkwaliteit, maar voor wat het koste is het best een aardig apparaatje.
Net iets meer dan anderhalf uur nonstop opnemen, en zit veilig achter mn vizier weggewerkt zonder mij of het zonvizier in de weg te zitten :)
Maar ik snap nu ook waarom niemand eerder al een camera IN zn helm had: het vizier kan het beeld goed verstieren i.c.m. stand van de zon (witte waas).

Het lijkt me ook meer te functioneren als dashcam, en niet zozeer als een actioncam. En voor 40 euro is het best wel een leuk ding.

Hee das bij Wijk :);)
Maarrehhh ik vind het nog wel meevallen dat beeld zeker voor dat geld *D
Alleen doordat hij in je helm zit beweegt het beeld nogal veel, ik zou hem zelf op de motor vastmaken denk ik.

Hee das bij Wijk :);)
klopt :Y
Alleen doordat hij in je helm zit beweegt het beeld nogal veel, ik zou hem zelf op de motor vastmaken denk ik.
nou... daar wilde ik eerlijk gezegd ook wel vanaf, gezien de trillingen zoals in onderstaand filmpje van mn oude cam:
Bekijk media item 1359656maar deze tank-camera gaat met pensioen (microfoon is al kapot getrilt).
maar je hebt gelijk; qua stabiliteit moet er nog e.e.a. worden verbeterd :)

Zorgt de positie van je camera niet voor een enorme dode hoek aan de linkse kant.

Ik heb jaren met de tomtom bandit gewerkt en dat was idioot proof en lekker simpel. Ik had alleen op het circuit wat te veel trillingen in het beeld. Mogelijk kwam dit door de houder keuze. Ik had wat kado bonnen liggen dus dacht ik koop een nieuw speeltje maar dat bevalt me voor geen meter zo. Morgen ga ik hier op vakantie weer met de bandit rijden. Denk dat de techniek 10 jaar oud is maar doet het prima buiten wat trilling soms.
Even terugkomend hier op. Bij mijn orientatie naar de DJI Osmo Action 3 lees ik behoorlijk wat issues op fora over het oververhitten.
Voornamelijk na een firmware update die is uitgebracht vanuit DJI naar EU gebruikers. Schijnbaar is er een regelgeving vanuit de EU dat de interne temperatuur van de camera niet meer mag zijn dan 48 graden Celcius. Wat dus resulteert in het zeer snel uitvallen van de camera.

Nu worden hier ook oplossingen voor gegeven, er schijnt een crack in omloop te zijn (geweest) welke de temperatuur limiet van de camera eraf haalt, maar ben je nog verder gekomen met je zoektocht?

Hierbij onder andere een link naar het topic waar ik het over heb:

Even terugkomend hier op. Bij mijn orientatie naar de DJI Osmo Action 3 lees ik behoorlijk wat issues op fora over het oververhitten.
Voornamelijk na een firmware update die is uitgebracht vanuit DJI naar EU gebruikers. Schijnbaar is er een regelgeving vanuit de EU dat de interne temperatuur van de camera niet meer mag zijn dan 48 graden Celcius. Wat dus resulteert in het zeer snel uitvallen van de camera.

Nu worden hier ook oplossingen voor gegeven, er schijnt een crack in omloop te zijn (geweest) welke de temperatuur limiet van de camera eraf haalt, maar ben je nog verder gekomen met je zoektocht?

Hierbij onder andere een link naar het topic waar ik het over heb:
Bedankt voor het delen maar ik ben helamaal klaar met deze firma. Ik heb dit weekend weer op het circuit gereden met de bandit. Ik moet het materiaal nog bekijken. Heb de camera nu anders gemonteerd. Ben benieuwd naar de beelden maar voorlopig geen tijd om dit te bekijken.

Bedankt voor het delen maar ik ben helamaal klaar met deze firma. Ik heb dit weekend weer op het circuit gereden met de bandit. Ik moet het materiaal nog bekijken. Heb de camera nu anders gemonteerd. Ben benieuwd naar de beelden maar voorlopig geen tijd om dit te bekijken.
Bandit is niet meer te koop toch? Is een relatieve oude camera als ik het mij goed herinner. Eigenlijk hadden ze daar een update van moeten maken, want hun recept was al prima en kon groot worden.

Maar als ik de standaard reacties lees van DJI is het elke keer hetzelfde verhaal, maar jammer genoeg lees je dat over de GoPro en Insta ook :')

Bandit is niet meer te koop toch? Is een relatieve oude camera als ik het mij goed herinner. Eigenlijk hadden ze daar een update van moeten maken, want hun recept was al prima en kon groot worden.

Maar als ik de standaard reacties lees van DJI is het elke keer hetzelfde verhaal, maar jammer genoeg lees je dat over de GoPro en Insta ook :')
Niet meer nieuw te koop idd maar ik heb er nog 2. Dus ik kan even vooruit en ik heb ook meer dan voldoende steuntjes voor de bandit.

Dji osmo action 3.
super tevreden, geen enkel issue. Warm worden...nergens last van en woon / rij in Spanje costa Calida en Blanca bij 36 graden.
Accuduur, de DJI is permanent aangesloten op de USB poort van mijn motor.
Ik gebruik de cam zelfs als dashcam, ook dat gaat prima.
EN hoeveel tevreden mensen hebben geen trek in om uren welles nietes postings te doen, of discussies te voeren gebasseerd op frustratie.

Laatst bewerkt:
Mijn GoPro 7 zilver is stervende (wil niet meer laden). Graag wil ik wel weer een gopro vanwege alle accessoires, app en dat ik er aan gewend ben.
Nieuw of 2e hands.

Welke generatie/versie is het meeste waar voor geld? Ik zou graag een wat langere accuduur hebben zodat ik een 2 uur wedstrijd in 4K kan filmen. Wisselbare accu zou ook een mooie bonus zijn.

Volgens mij kom je dan steeds bij de laatste versie uit.. Bij elke nieuwe versie is de opname tijd toegenomen. Al heb ik wel twijfels of 2 uur in 4k lukt zonder accu wissel.

Heb je gps nodig? Ik meen dat die optie niet meer op de GoPro 12 zit. Wel op,de 11

Volgens mij heeft GoPro ook een actie , had vorige week een mail gehad als je je oude GoPro of een ander merk type action camera in leverde/ruil kreeg je extra korting op een nieuwe GoPro.
Mail heb ik niet meer maar vast wel ergens terug te vinden.

Volgens mij heeft GoPro ook een actie , had vorige week een mail gehad als je je oude GoPro of een ander merk type action camera in leverde/ruil kreeg je extra korting op een nieuwe GoPro.
Mail heb ik niet meer maar vast wel ergens terug te vinden.
Heeft GoPro niet mega veel problemen met uitvallen, oververhitting, foutbestand e.d.?
Scheen dit toch op een hoop plekken gezien te hebben.

Zelf ben ik eigenaar van een Insta360 x3, bevalt me prima alleen is het bewerken nog wel iets wat ik moet leren en mee moet oefenen.
Verder merk ik dat ik daar maar 29 minuten aan 1 stuk door kan filmen, en dan stopt die met filmen.

Ga binnenkort denk ik een DJI Osmo Action 4 kopen + chinmount, vind POV beelden erg gaaf en lijkt mij leuk om deze te kunnen delen, plus het hebben van een scherpe dashcam is ook een fijn gevoel.

Ik moet het afkloppen, tot nu toe nog geen problemen gehad met het uitvallen , warmte problemen.
Heb wel 1x een probleem gehad met sd kaartjes maar was mijn eigen fout , via Ali bekend merk sd kaartjes gekocht want schol in de prijs tegen over hier en mensen waren er tevreden over in de reviews maar bij mij lag deze al snel in de kliko .
Mooie imitaties vermoed ik , of kaartjes die niet volgens het merk door de eisen kwamen en goedkoop worden op gekocht.
Lekker filmen en meerdere opnames waren corrupt ook in de gopro zelf geformatteerd maar maakte allemaal niets uit , nu haal ik ze gewoon uit eigen land en nooit geen problemen meer gehad.
Maar al je op google zoekt zie je eigenlijk bij elke camera wel problemen , tis ook een heel klein apparaatje waar zoveel mogelijk uitgehaald moet worden.

Ik moet het afkloppen, tot nu toe nog geen problemen gehad met het uitvallen , warmte problemen.
Heb wel 1x een probleem gehad met sd kaartjes maar was mijn eigen fout , via Ali bekend merk sd kaartjes gekocht want schol in de prijs tegen over hier en mensen waren er tevreden over in de reviews maar bij mij lag deze al snel in de kliko .
Mooie imitaties vermoed ik , of kaartjes die niet volgens het merk door de eisen kwamen en goedkoop worden op gekocht.
Lekker filmen en meerdere opnames waren corrupt ook in de gopro zelf geformatteerd maar maakte allemaal niets uit , nu haal ik ze gewoon uit eigen land en nooit geen problemen meer gehad.
Maar al je op google zoekt zie je eigenlijk bij elke camera wel problemen , tis ook een heel klein apparaatje waar zoveel mogelijk uitgehaald moet worden.
Dat is inderdaad zeker waar! Je ziet ondertussen door het bomen het bos niet meer. En helaas zijn er op youtube een hoop recensies betaalde advertenties waardoor ik mij soms afvraag in hoeverre die betrouw maar zijn.

Ik zit een beetje te puzzelen over het volgende:

Laatste vakantie heeft mijn vriendin wat gefilmd met haar telefoon over mijn schouder van mooie wegen in Noorwegen. Maar een telefoon in je hand is niet ideaal, kans op laten vallen, en handschoenen moeten eigenlijk uit.

Toen dachten we, misschien een (simpele / betaalbare) GoPro oid te kopen met een accesoire als dit:
1722851565040.png

Maar waar doe ik goed aan, gewoon voor wat simpele vakantie filmpjes. Evt tweedehands kopen is ook een optie.

Of, misschien helemaal geen goPro nodig maar een dergelijke houder als hierboven waar de telefoon in kan? Alleen bestaat dat? Waar moet ik dan op zoeken?

De GoPro 8 die ik had die viel altijd uit na een bepaalde tijd. Was dan ook een aantal uren niet meer aan te krijgen. Scheen een bekend probleem te zijn met deze versie, en heb mijn geld er toen voor teruggekregen. Toen was net de 11 in de aanbieding en heb ik die gekocht. Daar heb ik nooit problemen mee gehad

Ik zit een beetje te puzzelen over het volgende:

Laatste vakantie heeft mijn vriendin wat gefilmd met haar telefoon over mijn schouder van mooie wegen in Noorwegen. Maar een telefoon in je hand is niet ideaal, kans op laten vallen, en handschoenen moeten eigenlijk uit.

Toen dachten we, misschien een (simpele / betaalbare) GoPro oid te kopen met een accesoire als dit:
Bekijk bijlage 2036442

Maar waar doe ik goed aan, gewoon voor wat simpele vakantie filmpjes. Evt tweedehands kopen is ook een optie.

Of, misschien helemaal geen goPro nodig maar een dergelijke houder als hierboven waar de telefoon in kan? Alleen bestaat dat? Waar moet ik dan op zoeken?
Je hebt volgens mij wel van die stokken waarin je je telefoon kan vastzetten, maar of dat blijft zitten tijdens het motor rijden betwijfel ik.

Terug
Bovenaan Onderaan