achterbrug verlengen

anth0ny

Die hard MF'er
3 aug 2007
471
1
dordrecht
Al wat topics afgezocht alleen wat verouderd helaas..
Dus nog maals de vraag.
Is er iemand bekend met het verlengen van een achterbrug? Dit voor een fireblade sc28. Waarom? Dragracen en feever (driften)

Zie bijlage als voorbeeld.


Evt adressen zijn ook welkom.
full
 
Ik zie geen verlengde brug op die kawa?.. :P

Was meer als waarschuwing, bijna iedereen heeft wel eens een ritje gemaakt waarbij niet alles helemaal in orde is, maar als het dan fout gaat. Kan het ook echt fout gaan.

Die persoon had beter een tijdelijke motor kunnen kopen en die kunnen rijden tot de ZX9r helemaal af, gekeurd en verzekerd was. En dan de tijdelijke motor verkopen. Dan had ie meer geld overgehouden als nu. Blijft natuurlijk bestaan dat als je niet crasht/ongeluk hebt er niks aan de hand is. Het is een afweging tussen geld en een risico nemen dat iets je veel meer geld kan kosten. Het blijft iedereen zijn eigen keuze (al kan een agent daar anders over denken)
 
Laatst bewerkt:
Was meer als waarschuwing, bijna iedereen heeft wel eens een ritje gemaakt waarbij niet alles helemaal in orde is, maar als het dan fout gaat. Kan het ook echt fout gaan.

Die persoon had beter een tijdelijke motor kunnen kopen en die kunnen rijden tot de ZX9r helemaal af, gekeurd en verzekerd was. En dan de tijdelijke motor verkopen. Dan had ie meer geld overgehouden als nu. Blijft natuurlijk bestaan dat als je niet crasht/ongeluk hebt er niks aan de hand is. Het is een afweging tussen geld en een risico nemen dat iets je veel meer geld kan kosten. Het blijft iedereen zijn eigen keuze (al kan een agent daar anders over denken)

Klopt als een bus. Maar het blijft lastig 3 maanden moeten wachten zonder te "mogen" rijden.

Vooral als je weet dat hij technisch in orde is. Ik heb juist alles aangepast waar ik mijn twijfels in had. (Vering, remmerij etc alle bouten en moeren geborgd met loctite etc..)

Dan is het een questie van gewoon je boeren verstand gebruiken. En normaal als een oud omaatje rijden. En geen gekke dingen doen (driften b.v :P) en dat pas te doen na de rdw keuring...

We doen allemaal wel eens wat niet "mag" :P

En ik zou voornamelijk alleen naar mijn werk a 10km van huis N3 op en af gaan. Dus veel controle zal er niet zijn. Puur om de blade met name de remmerij in te rijden..

Ik ga er natuurlijk niet mee naar Scheveningen op een mooie zomerse dag. Dan is het zeker vragen om aandacht.

Ik hou het ieder geval in me achterhoofd!
 
Kun je 'm niet "even "naar origineel terug bouwen ,kun je gewoon rijden en voor de keuring weer de lange brug erin en klaar.

Kan wel. Maar heb ik "even" geen zin in. Niet te vergeten dat de vering en demping aangepast is op langere brug!met normale brug zou die veel te stug zijn denk ik en Ketting langer is dan normale ketting...
 
Laatst bewerkt:
Wat kan je niet voorstellen (http://www.112hm.nl/2015/12/07/motorrijder-raakt-zwaargewond-bij-eenzijdig-ongeval-op-de-koningin-wilhelminaweg-in-gouda/)

Motor was niet verzekerd :X

Een motor die simpelweg niet verzekerd is zou zomaar eens een ander verhaal kunnen zijn dan een motor die wel verzekerd is maar waarvan de achterbrug langer dan standaard is, nietwaar?
 
Een motor die simpelweg niet verzekerd is zou zomaar eens een ander verhaal kunnen zijn dan een motor die wel verzekerd is maar waarvan de achterbrug langer dan standaard is, nietwaar?

Verschilt per verzekering, sommige vinden een aanpassing genoeg om jou voor de kosten te laten opdraaien.

In welke andere gevallen biedt de verzekering geen dekking?

De verzekering biedt geen dekking als:
• uw motor technisch is aangepast op een manier die wettelijk niet is toegestaan.


(https://www.zlm.nl/11889/motor.pdf) als de overheid hem wil keuren is het tot die tijd geen toegestaan aanpassing. Wielbasis is niet meer correct, na herkeuring is het wel goed. Deze eis verschilt ook weer per verzekeraar.

Wou hem alleen waarschuwen dat het een probleem kan zijn. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje ;)
 
Laatst bewerkt:
Verschilt per verzekering, sommige vinden een aanpassing genoeg om jou voor de kosten te laten opdraaien.

In welke andere gevallen biedt de verzekering geen dekking?

De verzekering biedt geen dekking als:
• uw motor technisch is aangepast op een manier die wettelijk niet is toegestaan.


(https://www.zlm.nl/11889/motor.pdf) als de overheid hem wil keuren is het tot die tijd geen toegestaan aanpassing. Wielbasis is niet meer correct, na herkeuring is het wel goed. Deze eis verschilt ook weer per verzekeraar.

Wou hem alleen waarschuwen dat het een probleem kan zijn. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje ;)

Begrijp ik en niets mis mee, het is echter zeer zeer zeldzaam dat er daadwerkelijk niet wordt uitgekeerd als het ongeval niet te wijten is aan de technische aanpassing in kwestie denk ik.
 
Verschilt per verzekering, sommige vinden een aanpassing genoeg om jou voor de kosten te laten opdraaien.

In welke andere gevallen biedt de verzekering geen dekking?

De verzekering biedt geen dekking als:
• uw motor technisch is aangepast op een manier die wettelijk niet is toegestaan.


(https://www.zlm.nl/11889/motor.pdf) als de overheid hem wil keuren is het tot die tijd geen toegestaan aanpassing. Wielbasis is niet meer correct, na herkeuring is het wel goed. Deze eis verschilt ook weer per verzekeraar.

Wou hem alleen waarschuwen dat het een probleem kan zijn. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje ;)

Komt allemaal goed. Hopelijk straks toch van dat rdw gezeik af en dan lekker legaal rijden.

Vraag me alleen af hoe het zit als er een sportuitlaat op zit?.... dus een uitlaat die niet orgineel is vanaf datum eerste toelating. ;)
 
Vandaag sprak ik met iemand die een yamaha tunderrace heeft en verlengd op kenteken.

Die beweerde 6 maanden geleden de motor gekeurd te hebben bij de rdw in utrecht.. kosten 55 euro..

Ik heb mijn mail contact laten lezen waarop die aardig verbaas was..en het vreemd vond dat ze me direct naar tcl sturen..

Hij had dus gewoon gebeld naar de lokale station en een afspraak gemaakt voor een "keuring" en daar hebben ze de motor dus "gekeurd" zonder enige testen etc. Wielbasis 181cm op kenteken dus..

Vind het maar een apart verhaal eigenlijk aangezien ik telefonisch en via de mail door kreeg dat ik naar tlc in Lelystad moet. Volgens mij maar net een questie van een relaxte keurmeester hebben die visueel de motor goedkeurt.

Maandag ga ik nog maar eens bellen en proberen of ik een keurmeester van station Zwijndrecht te pakken kan krijgen. Desnoods een keer met de motor langs te mogen komen voor een "beoordeling" zelfde geld is het een keurmeester die hem wel goedkeurt dan is een ritje naar tcl niet meer nodig. En anders sturen ze me toch door in geval van twijfel.. afspraak staat toch al gepland.. dus tijd zat.
 
Zojuist de afspraak gemaakt bij lokaal station in Zwijndrecht.

Ik ga het toch proberen. En moeten we naar tcl in Lelystad dan is het maar zo.. die staat toch gepland op 6okt..

Orderdatum 11-07-2016
Afspraakdatum 24-08-2016
Tijdstip aanwezig 13:10
Tijdstip keuring 13:25
Keuringsstation Keuringsstation Zwijndrecht
Zoutverkopersstraat 4
3334 KJ Zwijndrecht
Prijsindicatie € 55,00
 
Ja ik ook wel

Puur omdat het nu gewoon een onduidelijke zaak is.... ene zegt wel andere zegt niet.

Ben wel benieuwd wat een keurmeester zijn oordeel gaat zijn. Vooral omdat ik zaterdag met iemand sprak die zijn motor 6 maanden geleden bij een lokaal station gekeurd had.

Ook hij gaf aan. Alles zo orgineel mogelijk dus ekeur,kentekenverlichting, verlichting oké,claxon, bouw van brug etc,orginele uitlaat etc.. en was binnen een uurtje geregeld.
 
Ben bang dat het niet gaat lukken want volgens mij hebben ze ergens in dit jaar de eisen aangepast en wat je waar moet laten keuren. Dit ivm dat een gewone keurmeester niet over de juiste kennis beschikt om te kunnen bepalen of een ombouw wel of niet goed uit gevoerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat het niet gaat lukken want volgens mij hebben ze ergens in dit jaar de eisen aangepast en wat je waar moet laten keuren. Dit ivm dat een gewone keurmeester niet over de juiste kennis beschikt op te kunnen bepalen of een ombouw wel of niet goed uit gevoerd is.
Ik heb er weinig hoop op. Het zou alleen lukken bij een keurmeester die echt van toeten noch blazen weet. Zodra de wielbasis veranderd sturen ze je naar lelijkstad.
 
Ik heb er weinig hoop op. Het zou alleen lukken bij een keurmeester die echt van toeten noch blazen weet. Zodra de wielbasis veranderd sturen ze je naar lelijkstad.

Klopt ook maar toch ga ik het proberen. Puur omdat het bij de 1 wel lukt op een lokaal station en de ander niet. Ze kunnen me alsnog naar tcl sturen bij twijfel die afspraak staat natuurlijk al geplant voor 6okt dat is verder geen probleem.

Ik doe dit puur op de gok. Voor mij is Lelystad allang duidelijk. Je weet maar nooit.
 
Vreemd dat het zo loopt. Ik zit straks in het zelfde schuitje (33cm verlengen) volg het topic de hele tijd als stille lezer.

Ik hoor ook steeds verschillende verhalen en vind het raar dat er niet 1 lijn getrokken word. Dan is het voor iedereen duidelijk.
 
Vreemd dat het zo loopt. Ik zit straks in het zelfde schuitje (33cm verlengen) volg het topic de hele tijd als stille lezer.

Ik hoor ook steeds verschillende verhalen en vind het raar dat er niet 1 lijn getrokken word. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Ja dat heb ik dus nu ook. Bij de 1 is het lokaal geregeld paar tientjes en klaar. En de ander moet naar Lelystad.

Ik geloof best dat de "regel" bij wielbasis verandering naar Lelystad is maar echter staat dit niet beschreven in de artikel op de overheid.nl en die de rdw dus hanteren...

Ik heb echt alles door zitten spitten en enigste wat er staat in de bijlage voor de betreffende artikel staat dat de voertuig op een vlakke ondergrond moet staan en daarbij de wielbasis gemeten wordt van as tot as... nergens staat in de artikelen een weggedragtest noodzakelijk is..

Alleen puur als de keurmeester er twijfels over heeft kan je door gestuurd worden... dus bij "twijfel" maar dat is natuurlijk een ruim begrip bij de rdw haha.

Heb ook al begrepen dat de een makkelijker is dan de andere. Is maar net geluk hebben denk ik dat het iemand is die er verstand van heeft. Visueel kan zien dat het goed zit dan valt het wel mee denk ik.. tenzij het iemand is die bij de eerste indruk al denk daar begin ik niet aan.. dan wordt het idd Lelystad..

We wachten het gewoon af. Ik wil gewoon puur weten uit nieuwsgierigheid wat ze in Zwijndrecht gaan zeggen. Daar heb ik die 55 euro wel voor over.

Hopelijk kan ik daar straks wel wat duidelijkheid over krijgen en ondervinden.

En al bezig met de verbouwing?
 
Ik ben in de fase van het ontwerpen/ uittekenen. Ik moet in augustus en september nog dragracen op Drachten en daarna is het seizoen klaar. Het is dan de planning dat ik meteen kan gaan bouwen. Ik heb en 2de achterbrug klaar liggen om die te verbouwen maar we zijn er nog niet helemaal uit ivm grondspeling aan de start van de run. We zijn nu telkens de start aan het filmen om te kijken wat het beste is. Als we daar uit zijn gaan we alvast beginnen aan de brug zodat ik hem al klaar heb in september.
 
Ik ben in de fase van het ontwerpen/ uittekenen. Ik moet in augustus en september nog dragracen op Drachten en daarna is het seizoen klaar. Het is dan de planning dat ik meteen kan gaan bouwen. Ik heb en 2de achterbrug klaar liggen om die te verbouwen maar we zijn er nog niet helemaal uit ivm grondspeling aan de start van de run. We zijn nu telkens de start aan het filmen om te kijken wat het beste is. Als we daar uit zijn gaan we alvast beginnen aan de brug zodat ik hem al klaar heb in september.

Oké netjes. Ben benieuwd. Wat voor bike rij je?

Als de mijne ook klaar is met de rdw gedoe wil ik ook een keer op drachten gaan rijden. Puur om het een keer mee te maken voor de fun.

En wordt jou bike ook gewoon streetlegal of alleen gebruik voor op de strip?
 
Ik rij een Zx12R met kenteken en is verzekerd.

Echter rij ik niet veel meer op de straat vanwege de grondspeling en de afstelling van de motor.
Het hebben van bijna geen vering en geen zadel maken het niet comfortabel!
Soms om wat te testen rij ik wel eens op straat maar dat is het dan ook.

Hier staan wat video's en foto's van mijn project.

http://www.facebook.com/Kawazooka


Nice man! Heb hem vaker voorbij zien komen bij speshi racing tussen de foto's.

Maar in jou geval zou ik dan haast geen wielbasis verlenging op kenteken laten doen? Kijk ik rij dan natuurlijk vaker op de weg dus moet het wel. In jou geval die paar keer op de straat?

Denk dat je bike wel vet zou zijn met een langere achterbrug! 8-)

Rij je trouwens ook met zo'n drag achterband? Weet ff het.merk en type niet maar kom ze soms op straat ook tegen onder busa's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan