Accu goed, start niet en volladen weer wel.

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Ik rij tamelijk korte stukje met een Kymco Agility 50. En laatst liet hij meer weer staan/lopen.
- Startmotor en krukas draaien rond, kan zeker 5 minuten starten met een over gedimensioneerde accu ; YTX7A-BS (specs 105 CCA), gemeten 166 CCA. maar slaat niet aan.
- Heb het gevoel dat startmotor -snelheid te laag is.
- Ook niet met starthulp van mn GS niet aan de praat te krijgen
Thuis na 1 dag op de genius noko lader aangesloten op "small/cold" laadt de lader van 75% naar 100% in 1 nacht. Dan start hij wel in 1 keer.
( DE GS-accu was voor 50% leeg getrokken)
Het bijladen nadat ik ermee gereden heb , heb ik een paar keer gedaan, maar daar de lader binnen 5 minuten op 100% staat , vond ik dat onnodig.
Is dit een startmotor probleem?
( Ik heb die euvel namelijk met mij D4D Toyota ook gehad = snelheid te laag)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk. Steeds als we vanaf de zijlijn weten wat het is, kom jij met bewijs dat dat aspect zeker goed is.
Ach het kan van alles zijn. Met een vers opgeladen accu start hij wel. Als hij loopt, dan is de boordspanning nog iets hoger vanuit de dynamo/spanningsregelaar.
Het lijkt dus spanningsgerelateerd.
Dan kan het aan het startmotor circuit liggen (draait net niet snel genoeg), maar het zou ook aan de ontsteking kunnen liggen (vonk net te zwak).
Succes met je verdere onderzoek.

Ik heb nu eens gemeten met de DHC Gys BT 282 en de handleiding eens erbij gepakt.
Blijkbaar moet je de oppervlakte lading na het opladen eerst eraf halen, door 20 seconden de lampen te laten branden,
20190217_210037.jpg

Heb maar een nieuwe accu gekocht Motobatt , maar er zit nog een ergens een slecht contact in , want laatst viel hij uit, en wilde niet starten.
En dat met een nieuwe kabelboom , startslot
 
Terug
Bovenaan Onderaan