Acceleratie verschil brommer vs. motor

Laat ik het zo stellen, merk al een duidelijk verschil tussen mn opgevoerde motorhispania met 74cc en met mn 20KW 125cc mito :)

Dus de vergelijking TSX -- 600cc soes. :S

filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
Voor de enkelen die wat moeite hebben met lezen: :X :+ ;)

Op woensdag 21 mei 2003 14:08 schreef Desmo het volgende:hoe ziet dat eruit?en na 3 km is het blokje op. versleten. sloesh. basta.
&
Op woensdag 21 mei 2003 14:07 schreef TerrorMax het volgende:vaag hoor heb vaak bij stoplichten gehad dat zo'n scooter knultje een sprintje wilde trekken maar die kwamen niet eens in de buurt
:X ;)

filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
Doet me denken aan een oud fimpje van Urbanus waar een piano uit de lucht komt vallen. "Echt waar, in Belgie kan dat!" :+

Ik weet er nog 1 en dat is dat koeien kunnen vliegen.

Mijn Soes is een F uitvoering en gaat al naar de 100 in 3,8 sec.
Met mijn rijkunsten doe ik er 4,5 seconden over.
1e versnelling naar de 10.000 toeren is al 80km/uur
Laat staan een R1, die haalt toch wel de 100 in zijn 1e versnelling.

Hooguit de eerste 5 meter is een scooter sneller, daarna ruikt ie alleen nog rubber en ziet een achterlichtje heel snel kleiner worden.

Hetzelfde heb je met een oud dafje variometic, die wint het ook van een Porsche de eerste 5 meter, daarna is het over.

Al heel wat scootertjes op hun op plaats gezet, en dat was ver achter me.
Terwijl ik toen nog op een simpele Kawa 500 gpz reed.

Wat wel heel leuk is, is een sprint tussen een vrachtauto trekker en een personenauto.
dat geeft pas een echte verrassing.

:P ik denk het ook ja, LOL.

Ps. ik heb een keer aan het stoplicht gestaan naast Joop Zoetemelk in zijn wielrenpak, nou niet normaal zeg!!! Die wheeliet de eerste 8 versnellingen van zijn Gazelle, hij stond op SuperCorsa Qualifiers om het vermogen kwijt te kunnen en desondanks kwam er nog de rook vanaf!!! Bij het volgende stoplicht gaf hij wel toe extra dikke Extran en 4 (!!) Danoontjes op te hebben, maar dan nog......

:Z :Z

En toen werd ik wakker.

Heb net mijn nieuwe R6 ingeruild
vanaf nu ben ik SC(urt)TER
gelukkig moest ik niet te veel opleggen :)

maar nu nog een vraagje :

van 0-25 gaat ie gigantisch maar dan ?????
heb al een kleiner tandiel geprobeerd maar dan wil ie ni meer vooruit

ben ik misschien gekloot en moest ik voor de 50km/h versie gaan ? |(

Op woensdag 21 mei 2003 14:46 schreef Haga-San het volgende:...hij stond op SuperCorsa Qualifiers om het vermogen kwijt te kunnen en desondanks kwam er nog de rook vanaf!!! Bij het volgende stoplicht gaf hij wel toe extra dikke Extran en 4 (!!) Danoontjes op te hebben, maar dan nog......

LOL, iedereen zit me hier aan te kijken omdat ik grinnikend achter de PC zit... :)

:P ik denk het ook ja, LOL.

Ps. ik heb een keer aan het stoplicht gestaan naast Joop Zoetemelk in zijn wielrenpak, nou niet normaal zeg!!! Die wheeliet de eerste 8 versnellingen van zijn Gazelle, hij stond op SuperCorsa Qualifiers om het vermogen kwijt te kunnen en desondanks kwam er nog de rook vanaf!!! Bij het volgende stoplicht gaf hij wel toe extra dikke Extran en 4 (!!) Danoontjes op te hebben, maar dan nog......
Daar geloof ik helemaal niks van!!!!

:+

voor de variomatic van die skoeters eindelijk denkt ik ga maar is aangrijpen,schakel ik zoon bietje naar z'n 2e.

waaar gaat dit over |(

verschil tussen een motor en scooter/brommer:

scooter / brommer maakt meer herrie dan ze hard gaan, motor gaat harder dan het geluid (maakt) :P

:r
Zo goed als elke sportieve motor zit binnen de 4 seconden op de 100. En nee, er zijn geen scooters die een R1 eruit trekken. Ik word hier zo moe van hé.
de eerste paar meters wel hoor , maarja alsof die iets uitmake voor de rest

de eerste paar meters wel hoor , maarja alsof die iets uitmake voor de rest

:z :z :z :z :z Zelf droom ik altijd dat iemand mij verwisseld voor Valentino Rossi waarna ik op zijn RCV in eens alle ronderecordes aan flarden rijd,maarja ik word toch weer wakker na verloop van tijd...

WHOOEEHAHAHAHAHAHAH...........

Wat een GILLER.... !!!

Heb zelf 2 jaar Bandit 600 gereden (waarvan 1 jaar 25kw)....

Heb never ever een brommer/scootah of auto (in bbk dan) gezien die ook maar in de buurt komt van iemand op een moto die ook een beetje kan /durft op te trekken... !!!

:Z met 1 handje aan t stuur.

BB heeft zich overigens wel eens verbaast over de "snelheid" van opgefokte scootahs maar als ik er ook voor ga ... NO WAY........

Dat je op de openbare weg niet snel een snelle scooter ziet is natuurlijk niet zo raar niet iedereen wil gepakt worden door de wouten. En natuurlijk is normaal gesproken een motor veel sneller.Maar de scooter van twins tuning is erg snel
het was ook maar een sprint van 100m. De man op de r1 kon niet rijden. Dat de scooter sneller was vind ik niet zo raar met de r1 moet je voorzichtig zijn met de kopeling anders lig je op je rug daar heeft de scooter geen last van. Als de sprint langer was geweest dan was de scooter nergens geweest want zoals jullie al eerder zeiden er is geen scooter die in 3sec naar de 100gaat. Maar het kan weel in de buurt komen.

Met 25kw ben je de eerste paar meters echt niet sneller. Mijn broertje op de scooter houdt me bij tot de 60. Nou is zijn scooter ook wel vrij snel (voor een scooter).

Ik heb zelf ook een Suzuki TSX gehad met een 75cc cilinder eronder en een wat grotere carburateur. Dan loopt ie goed afgesteld ruim 100 of zelfs harder. Mijne was niet geheel goed afgesteld dus die liep iets van 90 of 95.
Heb voor de gein eens gekeken of ik een hele oude KTM LC4 610 (enduro) kon bijhouden.. nou, ECHT niet he ;)

En dat scooterverhaal is inderdaad bullshit. Geen scooter kan zelfs mijn GSX600F eruit rijden, laat staan de NX250 van mn jongere broer. Ik heb het filmpje niet gezien van die scooter vs. R1, maar die R1 rijder hield echt z'n gas in, net zoals ik dat wel eens doe als snelle auto's wedstrijdje willen doen. Die winnen het namelijk ook nooit.

Met 25kw ben je de eerste paar meters echt niet sneller. Mijn broertje op de scooter houdt me bij tot de 60. Nou is zijn scooter ook wel vrij snel (voor een scooter).

Zeg er dan wel eventjes bij dat jij op een 2 takt rijd, die zijn inderdaad niet krachtiger onderin het toerengebied. Een 4 takt dus wel. Laat je broertje maar eens wedstrijdje doen met een 25kw 4 takt motor (1-pitter of twin.. leuk resultaat dan) :)

stukkie vergeten.........................en ze leefden nog lang en gelukkig 0-)

Reactie van een vriend van mij:

"Waarom zou een scooter een motor niet op de 100 meter kunnen pakken? In het filmpje van die zip tegen die r1, legd die zip het wel af.
Maar er zijn ook een stuk slomere motoren als een r1
Dus waarom zou een scooter sommige motoren op de 100meter niet kunnen pakken?"

:} Mooi verhaal :}

Heb eens naast een rs gestaan, stoplicht-sprintje. Nou dat is geen sport, ik won het makkelijk. Ik win het juist van auto`s & scooters van de eerste meters!

Het heeft gewoon te maken wie er op dat schakel apparaat zit ;)

Ik bied me vrij-willig aan aan te racen tegen een scooter met m`n 25 kW

Reactie van een vriend van mij:

"Waarom zou een scooter een motor niet op de 100 meter kunnen pakken? In het filmpje van die zip tegen die r1, legd die zip het wel af.
Maar er zijn ook een stuk slomere motoren als een r1
Dus waarom zou een scooter sommige motoren op de 100meter niet kunnen pakken?"
Als scootermannetjes dat filmpje zien denken ze dat die kerel op z'n R1 die scooter eruit probeert te trekken, echter dit probeert 'ie helemaal niet (of hij kan niet overweg met z'n R1).

waaahahahahaha, wat een topic zeg!..waar hebben we het over...hahaha...are you kidding me?...lol...wel leuke verhalen trouwens...gehehehe :9

Terug
Bovenaan Onderaan