afhankelijk van hoe ver hij opgevoerd is, en welke motor/brommer vergelijking je hebt, kan ik je zeggen dat een motor vaak wat sneller is, dus iets meer gedoseerd gas los trekken :D
d'r zijn natuurlijk scooter (bah) die een r1 eruit trekken, mja.
uit eigen ervaring (rij zelf opgefokt brommertje) weet ik dat een motor echt wel een stukkie sneller is. hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
het koppel verschil ook per motor, en dus is het moeilijk te zeggen.
Beetje motor in een seconde of 3.....Op woensdag 21 mei 2003 13:42 schreef Elroy het volgende:
....hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
d'r zijn natuurlijk scooter (bah) die een r1 eruit trekken, mja.
uit eigen ervaring (rij zelf opgefokt brommertje) weet ik dat een motor echt wel een stukkie sneller is. hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
het koppel verschil ook per motor, en dus is het moeilijk te zeggen.
lol dat d8 ik dus ook toen iemand het me zei, tot ik d'r een filmpie van gezien heb. levensgevaarlijk. ik heb zowieso een "hekel" aan scooters. mja
idd.. als ik um vol los trek, en mun broertje ook, dan is d'r dus duidelijk wel verschil. zelfs met een 25 kw, en mijn brommer is d'r verschil. zei al over het algemeen is een motor sneller afhankelijk van gewicht/koppel :D en rijder :D
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.flimpje zien... dan geloven we het... misschien
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
Op woensdag 21 mei 2003 13:57 schreef B2 het volgende:
...een Porsche 911 GTI ...
(volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
Ben zelf ook aan het sparen voor een brommer; ik ben die vernederingen zat! Als ze bij de supermarkt staan ben ik meteen weer weg, ik durf er dan niet langs.......Bovendien zijn ze ook nog jonger en aantrekkelijker waardoor ze altijd aan de lekkerste Breezah-girlz kunnen komen.