Aanpassen voorspatbord

DT125

MF veteraan
21 okt 2006
1.358
72
Via Internet heb ik een nieuw imitatie voorspatbord gescoord voor mijn DT. De pasvorm is niet geheel perfect waardoor deze tegen het frame, uitlaat en radiator komt. Zijn er mogelijkheden deze in het "verticale" deel, dus na het balhoofd, wat te verbuigen. Het spatbord is gemaakt uit Polypropyleen, een thermoplast, die volgens de boeken week wordt bij verwarming. Kan ik hier met een brander of fohn aan de slag, of transformeert het spatbord terug naar zijn uitgangsvorm? Met andere woorden hoe en waarmee kan het spatbord wat aanpassen. Het gaat ong. om 1cm wat het teruggezet moet worden.
 
Ringen tussen T-stuk en spatbord (alleen achterzijde spatbord) dan kantelt het iets naar voren.
Ga niet met een "Feun" liggen emmeren
 
Water is maximaal 100graden. Ik heb mijn twijfels of het spatbord bij deze temperatuur te buigen valt. Heb wat gegoogled op de smelttemperatuur van polypropyleen en deze ligt ergens bij 165 graden.
Op dit moment heb ik het spatbord met de extra ringetjes, onder de achterste bevestigingsgaten, vastgezet. Hierdoor ligt het spatbord niet vlak aan tegen de kroonplaat. Mocht buigen van het spatbord niet mogelijk zijn, dan ga ik de extra ringetjes monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan