A
En toch vind ik het wel goed om iemand geen hypotheek te geven als hij een K schuld open heb staan....
Niet om te pesten maar om te beschermen.
De bescherming zit er al in het kader van de zorgplicht... Er wordt namelijk al getoetst op de meest dure hypotheekvorm die je maar kunt krijgen. Daarnaast wordt ieder openstaand krediet weer in mindering gebrengt op het bedrag wat je kunt lenen...
Dus jij stelt gewoon voor dat iedereen met een visa card, krediet op betaalrekening, etc geen hypotheek mee mag krijgen??
Of waarom zou iemand met een inkomen van 80.000 per jaar geen primeline kredietje mogen hebben van 5.000 omdat hij een hypotheekje aanvraagt?
Tja.... probleem zit 'm natuurlijk in het gegeven dat bijna iedereen die hypotheek kreeg toen de bomen nog tot aan de hemel groeiden.
Toen speelde die heilige zorgplicht ook niet zo'n rol. Kijk maar naar de manier waarop de DSB z'n klanten aan torenhoge kosten hielp...... maar de DSB was daar zeker niet uniek in. Niemand keek naar die zorgplicht. Daar hebben de banken het systeem bijna mee om zeep geholpen.
In die tijd weigerden bepaalde banken, zoals de ABN, ook hun hypotheken via bemiddelaars aan de man te brengen. Dat geld staken ze liever in hun eigen zak en klanten waren er toch genoeg......
Natuurlijk zit er ook aan de kant van de hypotheekvrager een probleem. Mensen kijken vaak alleen naar rentepercentages en nettobedragen, zonder zich af te vragen waar ze nou precies voor betalen.....
Waarom zou je met een primeline credietje beginnen als je 80k pj verdient?
ik zeg niet dat ik het voorstel het is lijkt me een stukkie veiligheid.
Jij bent de adviseur ik niet dus je zal wel gelijk hebben in die zin.
Ik heb igg negatieve ervaringen gehad met oude credietjes enz enz vandaar dat ik het nooit meer zou doen.
Ja leuk, wordt het toch nog een radar-forum.
Joh, hou ff lekker op, ik werk al 18 jaar voor mezelf als zelfstandig hypotheekadviseur, niet voor een bank, maar voor mijn klanten en als ik zin heb om over hypotheken te kletsen of een hoop bagger over me heen te krijgen omdat ik toch alleen maar een zakkenvullende mavo-er in een mercedes ben ga ik wel naar andere fora.
Dit is een Motorforum!!!
REACTIE van verkoper ARJAN BROUWER.
"Ik wens H.B nog veel motorplezier toe maar hoop hem nooit meer tegen te komen, want deze mensen verpesten de sfeer in motorzaken voor kopers en verkopers en hebben ook geen enkel verstand van motoren wat ons aller passie is en wat ook de basis van dit forum is."
"Wegscheuren" is nogal algemeen en heeft niets met een eventuele crash te maken.Ik lees dat TS het olielampje heeft zien branden en daar uit geconcludeerd heeft dat het blok lekt (terwijl het wel vaker voorkomt dat een olielampje brandt, als de motor nog niet gestart is).
Ook lees ik dat TS kwaad wegscheurde terwijl hij net zijn rijbewijs heeft en wellicht daarom gevallen is.....
dus vooralsnog is het verhaal van TS volledig weerlegd en aangezien hij niet meer reageert ook volledig terecht weerlegd!...
het hele verhaal gelezen,puffff kwam geen eind aan.
mijn mening veranderde ook aan het eind. wel jammer dat de koper niet meer gereageert heeft na het verhaal van brouwer uit nijkerk.
ook opmerkingen over zijn vrouw zijn niet gepast, zij heeft er niks mee temaken.
zelf een keer in nijkerk geweest, een gewone zaak , vrij positief. wel oudere modellen.
Putten.
Nou ja, ook een hoop details over de spiegels, de aanhanger, het boos in de auto gaan zitten, dat soort details, of hij is een pathologisch leugenaar, maar zo'n verhaal met dat soort details zuig je niet uit je duim.Details over de vrouw van de koper ja..
Ik vind btw niet dat de TS gelijk heeft hoor.... Beide gewoon gelul
Dat is wel allemaal in zijn voordeel in zijn verhaal. Als je nog geen aanhanger kan lenen aan je klantenNou ja, ook een hoop details over de spiegels, de aanhanger, het boos in de auto gaan zitten, dat soort details, of hij is een pathologisch leugenaar, maar zo'n verhaal met dat soort details zuig je niet uit je duim.
Ik vraag me inderdaad wel af waarom de vrouw van TS zou expliciet genoemd wordt door ABT, ik voel haast een dubbele bodem, alsof hij daar iets mee wilde zeggen.
Maar idd, wat swisstool zegt, reacties als deze hebben gewoon helemaal geen nut. Het gedram en gezever van TS niet, maar ook de reactie van ABT "ik trap je de winkel uit" (vrij vertaald), is niet echt professioneel. Maar goed, ik geef hem toch eerder het voordeel van de twijfel, op een gegeven moment houdt het gewoon op als een klant blijft drammen.