Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
type 920 bouwjaar 1982Wat voor type virago is het?, en welk bouwjaar?
Emiel, ik heb Kalsbeek gebeld maar die konden mij niet helpen, wisten niets van bepaalde setjes. Bedankt, maar helaasis een typisch xv 750/1100/920 (ja die oude) probleem. Daar zijn bepaalde setjes voor te koop. Bel maar eens met Kalsbeek in Zwolle, die hebben mij toen geholpen met mijn eerste fiets (xv920 uit 84, geen virago maar zelfde probleem)
succes, Emiel
ja Gerard, je hebt gelijk het is een oudje, ik heb er een nieuwe startmotor op zitten en ook het kleine tandwiel heb ik al vervangen, de veren ook maar het probleem blijft bestaan. zijn er nog andere mogelijkheden.Als het een oude Virago is, is het kleine starttandwiel waarschijnlijk versleten (tanden zijn schuin afgesleten van het starten).
Het is verstandig om tevens de twee haarspeldveren te vervangen.
Wat heb je nodig :
nieuwe pakking, nieuwd starttandwiel,2 haarspeldveren verschillende diameters.
Motor op de middenbok zetten, schuin zetten zodat er de olie niet uitloopt met imbussleutel 5 kan alles gemaakt worden.
sorry Joris je zat er naast, het is een 920Laat me raden? XV1100?
ja Gerard, je hebt gelijk het is een oudje, ik heb er een nieuwe startmotor op zitten en ook het kleine tandwiel heb ik al vervangen, de veren ook maar het probleem blijft bestaan. zijn er nog andere mogelijkheden.
toch bedankt voor je reactie
groetjes Pret
Dat meen je niet... heb daar ook een 920 gekocht, uit 84. Starte moeilijk en daar hebben ze toen wat tussen gezet ofzo (claimde ze toen ik betalen moest)...Emiel, ik heb Kalsbeek gebeld maar die konden mij niet helpen, wisten niets van bepaalde setjes. Bedankt, maar helaas
Tweede Virago 1100 hier ...... en de eerste rijdt ook nog probleemloos rond. Geen problemen hoor! Startmotor doet het prima, niks mis mee. Aan de startmotor is niks gedaan, bij beide bikes niet.
Neem contact op met de VSCN voor adviezen. Er zijn flink wat adresjes waar je de startmotor kan laten aanpassen, reviseren of vervangen. Ook heb ik ergens nog ene link liggen naar een dhz-zite voor de startmotor.
Uit welk jaar komen die?
Mijn broer heeft hier een XV920 staan (ik dacht \'85) die klinkt als een betonmolen bij het starten. Na openhalen bleek dat er een bepaald onderdeel (klemveer aan tandwiel startmotor) gewoon niet in zat. Nieuwe onderdelen hebben we maar het moet alleen nog in elkaar gebouwd worden.
Uit welk jaar komen die?
Mijn broer heeft hier een XV920 staan (ik dacht \'85) die klinkt als een betonmolen bij het starten. Na openhalen bleek dat er een bepaald onderdeel (klemveer aan tandwiel startmotor) gewoon niet in zat. Nieuwe onderdelen hebben we maar het moet alleen nog in elkaar gebouwd worden.
Heb jullie het probleem nog op kunnen lossen?
Een tweedehands startmotor kun je misschien op de motorsloop vinden. Maar je zou ook je startmotor kunnen laten reviseren. In de buurt van Utrect weet ik wel een adresje. Is dat een beetje in de buurt?jullie hebben het allemaal wel over "ik heb een nieuwe startmotor kunnen vinden" maar WAAR vind je die dan?? mijn broer heeft een 920 maar die hele verrekte startmotor ligt uit elkaar kunnen jullie mij een paar adressen geven ???
alvast bedankt en als ik een goed adres heb kan ik weer