Zoals eerder aangegeven heppik de nodige probleempjes met de ouwe Yam:
zo heeft ze niet meer het vermogen zoals moet (haar compressie is dan ook niet helemaal meer zoals ze hoort te zijn),en heeft ze de nodige versnellingsbakperikelen (wow,herken je dat woord nog? -> http://www.motor-forum.nl/forum/topic/43715?highlight=selector)
Nou dondert het me niet dat ze geen 200 meer doet,en dat de fut er met 150 wel uit is (probeer dat maar eens lang op een naakte fiets uit te houden!).
Ach,daar kan ik wel mee leven.
Ze is altijd een prima starter en gek genoeg verbruikt ze ook nauwelijks olie.
En ach; dat zo nu en dan backfire-en in het luchtfilter bij gaslos/terugschakelen draagt alleen maar bij aan het 'tegen me praten',niet?!
Nee,het stoort me meer dat ik dan wel dan geen eerste versnelling heb.
Na begin dit jaar de beruchte tweede versnelling te hebben aangepakt (zowel de drie- alsook de viercylinders van de Yamma XS-reeks hebben er last van..),was overigens een fluitje van een cent,moet nu de hele bak uiteen voor een grondige inspectie/revisie.
En als het spul dan toch losligt,pakken we meteen de rest an (lagerschalen,zuigers en -veren,nieuwe kleppen;the works).
Pakkingen hadden een levertijd van 12(!) weken (let op Mickie!)
Tevens wordt hier en daar wat aan het kleurschema veranderd.
Zoals afgesproken maak ik van het geheel een uitgebreide fotorepotage,zoals dat desdtijds ook gebeurd is met mijn bovengenoemde versnellingsbak-aanpak.
OBT 9 (int Fryske,weet u nog?) was voor mij de aftrap voor de revisie.
Na de tank te hebben gedemonteerd,alle bekabeling (electrisch en bediening) te hebben ontkoppeld, de cardan te hebben gedisconnect,carb's en uitlaat dito,is het blok klaar om op te werktafel te worden gehezen.
Foto's volgen zodra ik de kans krijg bij fatsoenlijk daglicht kiekjes te schieten
zo heeft ze niet meer het vermogen zoals moet (haar compressie is dan ook niet helemaal meer zoals ze hoort te zijn),en heeft ze de nodige versnellingsbakperikelen (wow,herken je dat woord nog? -> http://www.motor-forum.nl/forum/topic/43715?highlight=selector)
Nou dondert het me niet dat ze geen 200 meer doet,en dat de fut er met 150 wel uit is (probeer dat maar eens lang op een naakte fiets uit te houden!).
Ach,daar kan ik wel mee leven.
Ze is altijd een prima starter en gek genoeg verbruikt ze ook nauwelijks olie.
En ach; dat zo nu en dan backfire-en in het luchtfilter bij gaslos/terugschakelen draagt alleen maar bij aan het 'tegen me praten',niet?!
Nee,het stoort me meer dat ik dan wel dan geen eerste versnelling heb.
Na begin dit jaar de beruchte tweede versnelling te hebben aangepakt (zowel de drie- alsook de viercylinders van de Yamma XS-reeks hebben er last van..),was overigens een fluitje van een cent,moet nu de hele bak uiteen voor een grondige inspectie/revisie.
En als het spul dan toch losligt,pakken we meteen de rest an (lagerschalen,zuigers en -veren,nieuwe kleppen;the works).
Pakkingen hadden een levertijd van 12(!) weken (let op Mickie!)
Tevens wordt hier en daar wat aan het kleurschema veranderd.
Zoals afgesproken maak ik van het geheel een uitgebreide fotorepotage,zoals dat desdtijds ook gebeurd is met mijn bovengenoemde versnellingsbak-aanpak.
OBT 9 (int Fryske,weet u nog?) was voor mij de aftrap voor de revisie.
Na de tank te hebben gedemonteerd,alle bekabeling (electrisch en bediening) te hebben ontkoppeld, de cardan te hebben gedisconnect,carb's en uitlaat dito,is het blok klaar om op te werktafel te worden gehezen.
Foto's volgen zodra ik de kans krijg bij fatsoenlijk daglicht kiekjes te schieten
Laatst bewerkt: