500 Euro Challenge 2024: Alles kump goed!

Ik had een paar dagen geleden bijna een tweede FJ1200 gekocht, voor 100 Euro (mijn bod) of 125 Euro (laatste tegenbod van verkoper). Voorspatbord was nog behoorlijk goed.
Ik werd alleen ziek en vergat de verkoper op tijd terug te antwoorden, nu gaat de motor naar iemand anders.
Ah wel, heeft geen haast en het scheelt veel ruimte in de garage.
En ik heb nog genoeg werk liggen ...

Screenshot_20231014_174712_Marktplaats.jpg
 
Tja, voor mij moet een challenge bike optisch al redelijk zijn. Als dat niet zo is dan wil ik geen half werk doen en dan is het al snel een veel groter project dan waar ik nu zin in heb 😅

Remmen reviseren, nieuwe remleidingen, kettingset, etc. is zo gepiept. Maar optisch is in mijn ogen altijd veel tijdsrovender.
Ik heb mijn eisen ook wat hoger gelegd voor deze challenge. Hoewel ik aanvoelde komen dat de Virago technisch niet zo top was als men deed voormomen (advertentie: rijdt prima, praktijk: wou amper starten) zag’ie er nog best knap uit. Dat is dan toch gewoon fijn dat er na alle moeite iets staat dat ook een beetje leuk oogt.
 
Ik heb mijn eisen ook wat hoger gelegd voor deze challenge. Hoewel ik aanvoelde komen dat de Virago technisch niet zo top was als men deed voormomen (advertentie: rijdt prima, praktijk: wou amper starten) zag’ie er nog best knap uit. Dat is dan toch gewoon fijn dat er na alle moeite iets staat dat ook een beetje leuk oogt.
Zeker.

Toch heb ik liever iets dat lelijk, maar technisch in orde is, dan een pareltje met allerlei dure ellende.
 
Was bijna al aan een MFér vergeven bovenstaande FZR:

FZR, het enige echte, volledige topic
Meer als 1, dat is het probleem.
(dat rijmt)
Het is jammer dat er een bedrijf tussen moet komen, ik vind het leuker om de originele verkopers te beloven dat de motor de weg weer op gaat.
Daar wil ik meer moeite voor doen als een bedrijf die de tuinslang over een motor haalt en een leuk praatje erbij maakt.

Goed, ik dwaal af, ik volg dit al een paar jaar en waardeer heel erg de instelling dat je met zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk lol hebt en de uitspraak; er is niks zo permanent als een tijdelijke oplossing die werkt, is mij persoonlijk bij mijn eigen motoren op het lijf geschreven.

tl;dr ik waardeer dit, blijf bezig.
 
Nah ja,valt onder cao bouw. Dus verplicht bouwverlof.
Max 5 vakantiedagen over.
1 week onbetaald verlof dus.
 
Nah ja,valt onder cao bouw. Dus verplicht bouwverlof.
Max 5 vakantiedagen over.
1 week onbetaald verlof dus.
In Nederland zijn ze tegenwoordig niet zo streng meer. Zit zelf in de wegenbouw, daar kan ook doorgewerkt worden in de bouwvak, de kerstvakantie staat wel redelijk vast.
 
In Nederland zijn ze tegenwoordig niet zo streng meer. Zit zelf in de wegenbouw, daar kan ook doorgewerkt worden in de bouwvak, de kerstvakantie staat wel redelijk vast.
In be is het arbeidstelsel nog uit de 50er jaren.

Daarbij bepaalt het bedrijf zelf ook hoe en wat he :) ze gaan niet voor mij de kiet een week openhouden.

Even wat voorbeelden. 20 dgn wettelijke vakantie wordt uitbetaald door een externe organisatie. 1x per jaar, samen met het vakantiegeld. Je moet zelf uitsmeren. Want wettelijke vakantiedagen worden dus niet door de wg betaald. 3 weken vakantie is dus drie weken geen loon.
Compensatieverlof, 40 uur werken in een 38 uur cao levert comprnsatie op. Krijg je formuliertje voor, inleveren bij vakbond die regelt de betaling. Achteraf.

Bouwzegels. Echt waar. 1x pj een formulier invullrn en je krijgt geld van een externe organisatie.
Verletzegels. Is Compensatie voor niet kunnrn werken door slecht weer (wg betaald geen loon!). Formuliertje naar externe organisatie.

Ik ga dit jaar inkomen ontvangen uit 8 verschillende bronnen.... :?
 
In be is het arbeidstelsel nog uit de 50er jaren.

Daarbij bepaalt het bedrijf zelf ook hoe en wat he :) ze gaan niet voor mij de kiet een week openhouden.

Even wat voorbeelden. 20 dgn wettelijke vakantie wordt uitbetaald door een externe organisatie. 1x per jaar, samen met het vakantiegeld. Je moet zelf uitsmeren. Want wettelijke vakantiedagen worden dus niet door de wg betaald. 3 weken vakantie is dus drie weken geen loon.
Compensatieverlof, 40 uur werken in een 38 uur cao levert comprnsatie op. Krijg je formuliertje voor, inleveren bij vakbond die regelt de betaling. Achteraf.

Bouwzegels. Echt waar. 1x pj een formulier invullrn en je krijgt geld van een externe organisatie.
Verletzegels. Is Compensatie voor niet kunnrn werken door slecht weer (wg betaald geen loon!). Formuliertje naar externe organisatie.

Ik ga dit jaar inkomen ontvangen uit 8 verschillende bronnen.... :?
Als ik dit zo lees ben ik heel blij met m'n saaie werkgever en 36 vakantiedagen per jaar.....
 
Als ik dit zo lees ben ik heel blij met m'n saaie werkgever en 36 vakantiedagen per jaar.....
20 wettelijk verplichte

Dan nog een paar vanuit cao.

En natuurlijk compensatiedagen, maar das adv.

Tja, in nl zijn arbeidsvoorwaarden echt beterder :Y
 
20 wettelijk verplichte

Dan nog een paar vanuit cao.

En natuurlijk compensatiedagen, maar das adv.

Tja, in nl zijn arbeidsvoorwaarden echt beterder :Y
Voor bepaalde sectoren... Vriend van mij 'zit in de chemie' en die hebben 65 vakantiedagen of iets dergelijks. Dan begint het zelfs op werk te lijken als je je vakanties moet inplannen 😅
 
Ik zit ‘maar’ op 50 dagen p/jr. Blijft een gevecht die allemaal op te krijgen, al spaar ik vanaf dit jaar er 10 p/jr op.
Planning is om 2030 een motor te verschepen naar de usa en daar een week of 8 tot 12 rond te snorren. Die voor volgend jaar zijn overigens in Juni ‘24 al grotendeels op, aangezien ik heel juni vrij heb en op de motor zit🤣🤣
 
Schijnt gewoon te lopen. Iets voor jullie?
 

Bijlagen

  • IMG_8744.png
    IMG_8744.png
    125,6 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan