Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet de deur uit geweest vandaag, dus niks meegemaakt. Behalve dat het topic vol was.

Ik doe mee aan de griepepidemie, dus niets meegemaakt onderweg. 😢

Nieuwsgierig

Laatst bewerkt:
Vandaag was ik niet op de motor :(
Morgen wel :Y

Het meest enerverende dat ik vandaag meemaakte was de bestuurder van een Camper die niet begrijpt hoe driebaanswegen werken.

Gisteren prakte er bijna iemand z'n auto in m'n motor trouwens. Ik ging linksaf richting een parkeerterrein situatie, waar éénrichtingsverkeer geldt en men dus niet eruit mag waar ik erin ging. Komt er een vent met z'n mode-SUV eruit knallen. Beide hard geremd, je hoorde zijn wielen nog schuiven. Mafkees. Het ging wel goed, maar als ik niet had geremd had het bijzonder nauw geweest...

Ook ik lees mee en maakte vanavond (rijdend op mijn motorscooter) mee dat ik (met dochter achterop) vol in de ankers moest omdat we niet gezien werden. :? Het scheelde een haartje of we hadden een koekblik gezoend. Ik reed even om voor een ziekenbezoek.

Laatst bewerkt:
Het meest enerverende dat ik vandaag meemaakte was de bestuurder van een Camper die niet begrijpt hoe driebaanswegen werken.

Gisteren prakte er bijna iemand z'n auto in m'n motor trouwens. Ik ging linksaf richting een parkeerterrein situatie, waar éénrichtingsverkeer geldt en men dus niet eruit mag waar ik erin ging. Komt er een vent met z'n mode-SUV eruit knallen. Beide hard geremd, je hoorde zijn wielen nog schuiven. Mafkees. Het ging wel goed, maar als ik niet had geremd had het bijzonder nauw geweest...

Dit zijn situaties waar je eigenlijk niks kunt voorkomen. Alleen maar hopen dat de ander er van leert zodat diegene het de volgende keer niet weer doet.

Een hoop zout op de weg vanavond. En een koekblikker voor mij die grandioos door rood reed. :?

Een hoop zout op de weg vanavond. En een koekblikker voor mij die grandioos door rood reed. :?

inderdaad een hop zout op de weg, onderweg naar mijn werk af en toe getwijfeld of het nou zout was of ijs afzetting op de weg vooral bij amsterdam naar de zeeburgertunnel toe vanaf knooppunt watergraafsmeer

Heerlijk gereden vanmorgen, lekker rustig op de weg :]

Mooie zons opgang, geen gezeik met snijdende, niet dode hoek kijkende koek blikkers :P

Er was wel flink gestrooid :)

Als het nou eens even stopt met vriezen, zou dat leuk zijn. En dan ff een goeie regenbui. Lijkt wel alsof ze die hele vrachtwagen over de weg hebben gekieperd :(

Gisteren in Zwanenburg van achter aangereden door 2 meiden op de scooter. Ik moest remmen vanwege een auto die wilde gaan parkeren en ik kon daar niet langs.
Meiden reden tegen mijn uitlaat aan, waardoor ik geen schade had buiten een mini krasje.
Scooter van de meiden was helaas voor ze heel veel plastic verloren. Meisjes leken het niet erg te vinden( "we zijn verzekerd, dus het maakt niks uit") :D

Toen ik even later bij het benzine station aan het tanken was, bleek dat ik mijn standaard niet goed uit had, waardoor de brommert omviel en ik alsnog schade had! Achterkuip stuk, plus uiteraard een deukie in mijn ego....
Raar soort karma??

De hele week al niets bijzonders, maar als er wel wat is (zoals een snel rijdende Opel Zafira) dan horen jullie het meteen!

ofzo.

Ik was gisteren met het koekblik aan het tanken bij de Shell, toen mij een sticker met de 'regels' van het tankstation opviel. Daarop stond o.a. dat je als motorrijder niet mag tanken terwijl je op je motor zit.
Nou zit ik altijd op mijn motor als ik tank zodat ik de tank ook daadwerkelijk vol krijg. Ik heb de twee medewerkers (vriendelijke dames) aangesproken hierover en die vertelde mij dat er wordt verwacht dat ik de motor op de jiffy zet vervolgens tanken ga. De reden hiervoor is dat als je omvalt met je motor, je tankdop al open is en dus de benzine overal terechtkomt.

Leuke toevoeging aan dit verhaal, bij mijn koekblik is ooit eerder benzine gestolen. Hier kwam ik achter door dat ik bij het tanken even drie liter benzine onder mijn auto vandaan zag komen :+ Mocht het wel zelf opruimen..

Ik ben echter te eigenwijs om deze regel daadwerkelijk te gaan volgen. Meen dat ik vaker heb getankt bij deze specifieke Shell (ook bij andere Shells) en ik ben er nog nooit eerder op aangesproken.

Beetje off topic want ik ben niet op de motor vandaag... Maar ik snap niet hoe het kan dat zoveel mensen vergeten(?) om hun lichten aan te doen bij mist. Er hangt hier in de buurt best wel dichte mist, en ik denk dat zeker een kwart van alle auto's geen licht aan heeft.

mmh klopt, hier int Stad is het heel dikke mist (deze ochtend) en idd bijna een kwart vd auto's hebben hun lichten niet aan.

Pfff, hier steken ze de mistlichten bij een beetje mist al aan. En als de mist over is, vergeten ze die uit te zetten...

Pfff, hier steken ze de mistlichten bij een beetje mist al aan. En als de mist over is, vergeten ze die uit te zetten...

Bij een beetje mist? Ik kom elke dag genoeg mensen tegen die onder wat voor omstandigheden dan ook met mislichten rondrijden. Niet te verwarren tegenwoordig met de mistlampen die aangaan (links of rechts) wanneer men een bocht neemt.
Daarnaast heb je natuurlijk ook de spreekwoordelijke petjes die het alleen maar geweldig vinden om stoer de mistlampen aan te hebben staan.

Er zijn in NL nauwelijks situaties dat de mistlampen ingeschakeld mogen worden. Dat komt weinig voor.
Een beetje mist en de mistlampen gaan aan.

< 200 meter voor de voorkant, < 50 meter voor de achter mistlamp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan