[video] slider van mijn maat

VlotoMog

MF'er
29 mei 2014
32
0
Zijn we gisteren even lekker aan het touren, gebeurt er dit. BikerGeek heeft net een week zijn rijbewijs en hier mist het net aan ervaring. Erg sneu dit, zijn motor heeft zoveel schade aan de optische delen dat het waarschijnlijker goedkoper is een andere te halen.

Hier de video, rechtsonder is mijn perspectief..
 
Laatst bewerkt:
Te weinig ervaring? Nou denk ik zomaar, dat bij een wasplaats ook heel veel rommel ligt en vooral olie.
Stel het zat op zijn voorbandje, dan hoef je niet eens je voorrem in te knijpen want zo hard remde hij niet en zijn hellingshoek was helemaal niet groot.
Ik zou het voorbandje eens nakijken op olie, ook voor jouw eigen geruststelling.
 
In een bocht(je) je voorrem gebruiken en dat in combinatie met een nat wegdek en natte banden. Daar hoef je niet hard voor te rijden. Lullig om zo kort na het behalen van je rijbewijs mee te moeten maken. :/
 
Laatst bewerkt:
Tja, dit idd een erg vervelende situatie en niet goed voor zijn zelfvertrouwen. Hoe is het verder afgelopen met zijn hand?
 
Te weinig ervaring? Nou denk ik zomaar, dat bij een wasplaats ook heel veel rommel ligt en vooral olie.
Stel het zat op zijn voorbandje, dan hoef je niet eens je voorrem in te knijpen want zo hard remde hij niet en zijn hellingshoek was helemaal niet groot.
Ik zou het voorbandje eens nakijken op olie, ook voor jouw eigen geruststelling.

Het komt op mij over dat daar het probleem zit. Hij reed zo recht op de aankomende auto af in plaats van rechtsaf te gaan. Veel te weinig hellingshoek dus. Van schrik werd de voorrem abrubt ingeknepen.

Maarja, altijd makkelijk praten vanuit de luie stoel natuurlijk. :Y

Beterschap met jezelf en met de motor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een slider :?

Lullige val, en je dan ook nog pijn doen er bij. Heeft hij iets gebroken ofzo.
 
knee_4f2b67an.png


:?


Dat gezegd hebbende, je ziet hem z'n voorrem in paniek inknijpen. Geen slider schuiver, maar gewoon een beginnersfout. Wel zonde -O-
 
Noemt hij die vrouw die hem komt helpen nou 'bitch'?

Gezicht van gevallen bestuurder komt aan het einde vollop in beeld :+

Verder jammer.. Hij nam de bocht ook wel een beetje lomp maar je motor zo neer moeten leggen is natuurlijk heel vervelend.
 
Bloody brilliant indeed. :P
En mij vertellen ze altijd dat de rijopleiding zo goed is tegenwoordig. :?
 
Zie ik nou net voor de val het neutraallampje gaan branden?

Lijkt op iets van misschakelen, gebrek aan rolsnelheid + voorrem deed de rest.

Wat me ook opviel, ze hebben allebei dezelfde motor.
 
Zie ik nou net voor de val het neutraallampje gaan branden?

Lijkt op iets van misschakelen, gebrek aan rolsnelheid + voorrem deed de rest.

Wat me ook opviel, ze hebben allebei dezelfde motor.

Misschien worden ze 's nachts stiekem omgewisseld door zijn maat.
 
en met weinig rij ervaring een GoPro aan je helm knopen... te druk bezig in je hoofd met het beeld wat je maakt ipv motorrijden

halve concentratie, niet gewend aan de omstandigheden, gebrek aan ervaring/kilometers, en een kleine schrikreactie doet de rest
 
Natte banden
Target fixation tegemoetkomende auto
Voorrem ingeknepen.

Opstappen en rijden.

Shit happens

Freez
 
Zie ik nou net voor de val het neutraallampje gaan branden?

Lijkt op iets van misschakelen, gebrek aan rolsnelheid + voorrem deed de rest.

Wat me ook opviel, ze hebben allebei dezelfde motor.
idd .... neutraal lampje ging branden en fractie daarna zie je hem naar de voorrem grijpen
denk toch gebrek aan ervaring en beetje target fixation op de tegemoet komende auto.

Hij is iig nog heel , gewoon doorgaan ....
 
Kwam het niet door de windvlaag tegen de gopro? Dat ziet er echt niet uit op een helm, wat een uithangbord...
 
1 ding is zeker waar je kameraad op zijn bek is gegaan word je tenminste geholpen *O*
Ik ken het wel anders :X
 
Laatst bewerkt:
Waarom worden de kentekens en hoofden van de heren vloggers allemaal weggeblurd terwijl alle kentekens en gezichten van de hulpvaardige omstanders vol in beeld zijn? Dat had beter andersom gekund lijkt me... beetje laf dit!

Voor de rest lijkt het inderdaad alsof de bestuurder de motor in de neutraal had staan toen ie de bocht in ging... misschien een schakelfoutje en toen in paniek hard de rem in? Die duim zag er op het filmpje niet best uit, beterschap aan de bestuurder en hopen dat dit lullige ongelukje hem niet tegenhoudt om weer motor te gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan