GSX-RR project

Hondac71

Die hard MF'er
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
693
Waarderingsscore
6
Goededag allemaal,

Enthousiast geraakt door al die leuke projecten besloten ook maar eens een topic over het herstel van m'n gsxr750rk te starten.
Heb de motor vorig jaar gekocht, ongeveer zoals op de foto, maar daar zat er nog een 1127 cc motor in, gelukkig zat de originele er los bij.
Heb de motor eerst maar eens volledig gedemonteerd zodat het echte werk nu kan beginnen.

Bij demontage kwam ook de vorige kleur van het frame naar voren, mocht er iemand ooit een RR met een roze :? frame gezien hebben met gele carterdeksels laat het me even weten, ben wel benieuwd naar de geschiedenis van de motor, die pas in 2002 op NL kenteken gezet is..
full
 
Gelijk maar even een fotootje van hoe het frame er nu bij staat
full
 
en nog een, met een stukje van die geweldige vorige kleur...
full
 
Goededag allemaal,

Enthousiast geraakt door al die leuke projecten besloten ook maar eens een topic over het herstel van m'n gsxr750rk te starten.
Heb de motor vorig jaar gekocht, ongeveer zoals op de foto, maar daar zat er nog een 1127 cc motor in, gelukkig zat de originele er los bij.
Heb de motor eerst maar eens volledig gedemonteerd zodat het echte werk nu kan beginnen.

Bij demontage kwam ook de vorige kleur van het frame naar voren, mocht er iemand ooit een RR met een roze :? frame gezien hebben met gele carterdeksels laat het me even weten, ben wel benieuwd naar de geschiedenis van de motor, die pas in 2002 op NL kenteken gezet is..
[afbeelding]

eindelijk een topic! *O* *O* en eindelijk nog eens een RK te zien! :9~ :9~

en ahum... die kleur op het frame.... some people should be shot... B| :X
 
roze met geel?? volgens mij zijn dat oude vance & hynes kleuren...
 
Warempel, in dit filmpje:

wat weliswaar over yamaha's gaat, zijn wel exact dezelfde kleuren te zien...
hmmm, interesting!
 
mooi, heb ik ook gehad *O*

wat zijn de plannen?
 
Gaan we volgen, tank en kuip (gsxr geen rr) zitten op mijn gsxr
 
Omdat origineel toch niet meer echt haalbaar is, wordt het toch wel weer meer een racer.
Aangezien er nog wel een kenteken op zit wil ik er ook nog mee op straat kunnen rijden, dus er gaat wel verlichting op komen.
Het plan is om eerst het rijwielgedeelte op te bouwen, motorblok komt daarna wel.
Er liggen inmiddels ook al aardig wat spullen voor de opbouw op de plank, nl race oliekoelers, yoshimura duplex uitlaat, racekit zuigers en nog eea.
Moet hoedanook wel een "period" racer worden, dus geen upsd vork of avontuurlijk kuipwerk..
 
Omdat origineel toch niet meer echt haalbaar is, wordt het toch wel weer meer een racer.
Aangezien er nog wel een kenteken op zit wil ik er ook nog mee op straat kunnen rijden, dus er gaat wel verlichting op komen.
Het plan is om eerst het rijwielgedeelte op te bouwen, motorblok komt daarna wel.
Er liggen inmiddels ook al aardig wat spullen voor de opbouw op de plank, nl race oliekoelers, yoshimura duplex uitlaat, racekit zuigers en nog eea.
Moet hoedanook wel een "period" racer worden, dus geen upsd vork of avontuurlijk kuipwerk..
^
ik denk dat het niet zoooo moeilijk is om 'm nog origineel, of toch heel dicht erbij te maken hoor... ;)
 
Hangt er vanaf wat het doel precies is natuurlijk, maar origineel kuipwerk is toch echt wel lastig.
daarbij vind ik het wel eens leuk om juist niet voor origineel te gaan zoals bij een vorig project
(okee, echt wel iets heel anders maar toch ook leuk)
full
 
Hangt er vanaf wat het doel precies is natuurlijk, maar origineel kuipwerk is toch echt wel lastig.
daarbij vind ik het wel eens leuk om juist niet voor origineel te gaan zoals bij een vorig project
(okee, echt wel iets heel anders maar toch ook leuk)[afbeelding]

tja, replica RR kuip en zit zijn makkelijk zat, origineel iets moeilijker... er is wel iemand op OST die nog een NOS originele kuip heeft... :o :X :9~ .. maar ik weet niet of die ook te koop is..
 
Een nieuwe originele kuip is natuurlijk prachtig, maar als ik bedenk hoe zuinig ik er dan op zou moeten zijn..Toch maar een replica kuip, van airtech of zo..
en wie weet komt er in de tussentijd iets voorbij (een originele met wat schade misschien)
 
Dit weekeinde de vork maar eens uit elkaar gehaald.
resultaat, een bak met een substantie wat waarschijnlijk vroeger voorvorkolie is geweest, en een kromme vorkpoot ;(
full


oh ja, de 2 clipons kunnen ook de vuilnisbak in, met name links.
 
Dit weekeinde de vork maar eens uit elkaar gehaald.
resultaat, een bak met een substantie wat waarschijnlijk vroeger voorvorkolie is geweest, en een kromme vorkpoot ;(
[afbeelding]

oh ja, de 2 clipons kunnen ook de vuilnisbak in, met name links.

binnenpoot veronderstel ik? die zijn nog wel apart te krijgen..
 
Binnenpoot inderdaad, de andere was ook iets krom, maar deze was nog goed te richten.
Heb een andere gevonden op ebay in duitsland, was wel het goede onderdeelnummer, nu maar hopen dat de vork in z'n geheel nooit door een gewone 750r vork vervangen is.
De lengte lijkt in elk geval aardig overeeen te komen.
 
Weer een kleine update mbt het project, bij gebrek aan spullen de achterrem maar uit elkaar gehaald, weer een treurige boel, maar goed dan zie je straks het verschil met de nieuwe spullen beter ;)
positief is weer dat er een set nieuwe clipons op weg is, en een nieuwe vorkpoot binnen gekregen (binnen 3 dagen, vanuit Duitsland *O* )
full

full
 
Weer een kleine update mbt project, velgen geschuurd en afgeplakt zodat ze gestraald kunnen worden, en wat onlangs gekochte spulletjes bezorgd gekregen *O*
helaas wel weer best wat douanekosten moeten betalen ;( maar ja, meestal gaat het wel goed gelukkig...
full

full

full
 
effe weinig tijd om aan de gsxr (fietsseizoen..) te werken, maar in elk geval weer wat nieuw materiaal binnengekregen...
Begint toch wel meer een soort superbike replica te worden, maar dat maakt het toch wel wat interessanter dan origineel denk ik..
Hoedanook, eindelijk m'n set racekit oliekoelers compleet! (niet op de zooi letten, fietsseizoen..)
ze hangen nu even aan het frame om te zien hoe alles past, ziet er goed uit, heb inmiddels ook de aftakkingen voor op het blok en kleppendeksel.
full
 
ziet er goed uit, superbike plannen; I like.... :Y

inspiratie... :W

full
 
Gelijk ook nog maar een boekie gekocht op ebay, ideaal om wat inspiratie op te doen. ;)
En maar zoeken of er ergens een droge koppeling te vinden is, dat maakt het wel helemaal compleet.
full
 
Gelijk ook nog maar een boekie gekocht op ebay, ideaal om wat inspiratie op te doen. ;)
En maar zoeken of er ergens een droge koppeling te vinden is, dat maakt het wel helemaal compleet.
[afbeelding]

droge koppelingen.. :X

iemand hier op MF heeft zowat alles liggen wat er wereldwijd nog van te vinden is... :')

denk maar in de richting een 3-tal complete gewone gsxr 750's 1989 a prijs voor een complete dry clutch.. als je'm al compleet vind. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan