29 April 2023 Ex-Lessers rit (Noord-Brabant)

Ik denk niet dat alles voorbij komt. Ik denk dat de zware tour motoren uitblijven.
Als ik mij aan zou melden zou ik waarschijnlijk de enige zijn met een zware HD.
Wat betekent dat ik de groep heel erg ophoudt op de stukken dat het voor andere super is om te rijden.
Rijden er meer zwaardere wat loggere tour motoren mee trekt het dit meer naar het gemiddelde.
Dat is de reden dat ik het vraag.
 
Mening aangepast..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat alles voorbij komt. Ik denk dat de zware tour motoren uitblijven.
Als ik mij aan zou melden zou ik waarschijnlijk de enige zijn met een zware HD.
Wat betekent dat ik de groep heel erg ophoudt op de stukken dat het voor andere super is om te rijden.
Rijden er meer zwaardere wat loggere tour motoren mee trekt het dit meer naar het gemiddelde.
Dat is de reden dat ik het vraag.

Als je de "ex-lessers" rit volgt dan denk ik dat het nog wel mee valt met hoeveel je dingen op zou houden....
zeker op 'beginners tempo' (gewoon maximaal vMax)....

Voor zover het een indicatie is
1e stuk: 31Km, 45 minuten (volgens tomtom)
2e stuk: 55Km: 1 uur 16 minuten.
3e stuk: 40Km: 54 minuten
laatste stuk: 47Km : 1 uur 7 minuten.

Gemiddeld ~43,5 Km/u rij je dan O-)
(Het is ook een route die dit keer over ook wat kleinere wegen gaat... )

-edit:
In realiteit, veel 60Km/u wegen.
Hier en daar een 30Km zone, afgezet tegenover een 80Km/u stuk...
 
Duidelijk @Okami_Xci thanks voor je uitgebreide uitleg.
Dit geeft inderdaad wel een aardig beeld.

Voor mij is het vooral te doen om het formatie rijden, ik ben nogal een einzelganger op de motor en vind dat heerlijk.
Deze zomer waarschijnlijk een paar ritten met een groep vrienden, maar allemaal geboren op de motor.
Dit leek mij een uitgelezen kans om in een groep te leren rijden op een wat rustiger tempo dan met die malloten om mij heen.
 
Maatje van @BeRThenn heeft hem de eerste keer ook op een zware Harley meegereden, evenals @botoo. We hebben volgens mij ook al eens een Intruder meegehad, die heeft het ook gewoon uit kunnen rijden. :+ Als ik mijn Dragstar nog had gehad had ik het daarop ook prima aangedurfd. :t
 
Ik wil een vd dagen ook wel meedoen, een jaartje rijbewijs dus moet goedkomen. Nog ff kijken welke dag het wordt
 
@Tig Ik had tijdens de ex-lessers rit niet de indruk dat ik de groep ophield op de Harley en ik reed als laatste man (dus ik mocht zo nu en dan ff wat gas geven).

@Okami_Xci Ik hou het topic in de gaten, Uden op en neer betekent voor mij een extra 250 km maar dat vind ik prima als het maar een beetje goed weer is. Zet mij maar op de 'misschien' .

Uitlaatgeluid is wel een dingetje aangezien ik inmiddels een dikkere Harley heb en die kwam met een luidruchtige pijp, nieuwe E keur pijp is onderweg maar moet uit Italie komen en levertijden zijn dan nogal variabel. Sowieso blijf ik van mening dat de meeste overlast uit je rechterpols komt daar helpt geen E keur tegen.
 
Deze berichten geeft de burger moed @Lert @MBKNLD @botoo

Ik dacht: d’r is geen drol aan voor de rest als alles snel wil en er tuft een Harley mee.
Maar ik ben niet de enige zie ik wel.
Leuk wat gezichten van MF te zien ook.
 
Ik heb een BMW R1200RT. Ook niet de lichtste motor. En aangezien ik deze motor heb ben ik een ouwe lul en zo rij ik meestal ook *D
 
Dan valt het allemaal reuze mee .. lekker tochie tuffen 😎
 
Deze berichten geeft de burger moed @Lert @MBKNLD @botoo

Ik dacht: d’r is geen drol aan voor de rest als alles snel wil en er tuft een Harley mee.
Maar ik ben niet de enige zie ik wel.
Leuk wat gezichten van MF te zien ook.
Precies! Als ik alleen maar snel wou rijden had ik wel een racemonster gekocht in plaats van een dikke cruiser. Ik wil de weg niet aancallen, ik wil ervan genieten.
 
Maatje van @BeRThenn heeft hem de eerste keer ook op een zware Harley meegereden, evenals @botoo. We hebben volgens mij ook al eens een Intruder meegehad, die heeft het ook gewoon uit kunnen rijden. :+ Als ik mijn Dragstar nog had gehad had ik het daarop ook prima aangedurfd. :t
Rijd zelf op een RT en heb deze rit een paar keer mee gedaan.
Moet kijken of het dit keer ook kan want mijn eigen groep gaat ook weer rijden en er staat iig eind mei een duitsland weekend waar ik mee ga.
Ik heb het altijd wel een leuke rit gevonden met de ex-lessers groep dus wie weet maak ik een gaatje vrij;)
 
Ha ha, een vervolg van DTC?
Ik had dit topic nog niet eerder gezien.

Het was idd al een tijdje stil. Voorheen met jullie meegereden.
De nu aangegeven datum 29 april gaat 'm voor mij niet worden. Ik zit dan in Noorwegen.

Voor jullie op 29 april een leuke trip en een fijne motordag gewenst.
Wellicht bij een volgende keer, dat ik me weer ga aanmelden??
 
Terug
Bovenaan Onderaan