Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielmi

MF veteraan
Lid geworden
30 mrt 2003
Berichten
5.094
Waarderingsscore
7
Locatie
Heerenveen
Voor het vorige deel van dit topic, zie:
Het grote Triumph Daytona 6xx topic




Algemene info:

Daytona 600 Motorcycle encyclopedia
Het eerst 6xx model. De 600 (600CC v4-cilinder) werd gebouwd in 2003 en 2004.
Stijf frame, goede geometrie. Fijne zithouding en zeer opvallende looks. De 600 is geleverd in racing yellow, Tornado red en aluminium silver.
Helaas minder koppel en vermogen vergeleken met de 600CC Jappen. Daardoor nooit echt hoog geëindigd in de rijtesten, terwijl de Daytona op alle andere punten zeer goed mee kon komen.
Tweedehands vrij goed te vinden in Nederland, maar zeker in Duitsland.


Daytona 650 Motorcycle encyclopedia
De 650 is een door ontwikkeling op de Daytona 600. De 650 (650CC 4-cilinder) werd alleen in 2005 gebouwd. In Nederland zijn er <50 van verkocht. Kleuren waren racing yellow en tornado red.
Door een iets grotere slag nu 50CC meer. Daardoor duidelijk merkbaar meer koppel en vermogen, meer dan de 600CC Jappen. Daarnaast paar kleine wijzigingen (kleur demper, passagier voetsteunen).
Zeldzame zwaar onderschatte motor, in Nederland tweedehands vrijwel onvindbaar. In Duitsland staan er enkele te koop.


Daytona 675 Motorcycle encyclopedia
Volledig nieuw ontwikkelde motorfiets met een 675CC 3-cilinder blok. Het frame, 3-cilinder motorblok en alle overige onderdelen werden nieuw ontwikkeld. De 675 werd gebouwd van 2006 tot heden.

2006 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey
2007 kleuren: Scorched yellow, Tornado red, Graphite Grey, Jet black
2008 kleuren: Tornado red, Neon blue, Jet black, Phantom black (SE)
Daarnaast is er in 2008 een gelimiteerd aantal Neon blue SWA motoren gebouwd.

Veruit de populairste motor in de 6xx reeks. Rij eigenschappen gedeeltelijk vergelijkbaar met de 650 (feedback, scherp insturen), maar wel sterk verbeterd. Geometrie gewijzigd waardoor de motor een stuk smaller en wat hoger is geworden. Redelijk extreme zitpositie, maar tijdens het rijden "klopt" de zitpositie exact!
Betrouwbare motor, eigenlijk geen echte / structurele problemen mee bekend. Winnaar van eigenlijk alle 600CC vergelijkingstesten in 2006 en 2007.

Daytona 675 bouwjaar 2009
Licht gewijzigd model voor 2009. Nieuwe topkuip, nieuwe vorkpoten met high en lowspeed demping, monobloque remmen. Paar kg minder zwaar (demper en wielen), 3 pk winst door hogere toerenbegrenzer.




Handige links:

Daytona600.org Forum met veel info over de Daytona 600 en de Daytona 650

Triumph675.net Groot forum met veel leden en veel informatie over de Daytona 675 en de Street triple

Onderdelen Exploded views met alle 675 onderdelen. Kunnen direct besteld worden, of handig om het onderdeelnr op te zoeken

Triumph VIN check Op deze pagina kun je controleren of er nog openstaande recalls zijn voor je Triumph




Testverslagen:

Motormaniacs Daytona 675

Motormaniacs Daytona 650

Duurtest van de Daytona 675 na 50.000 km




Frequent visitors:

Annanas Daytona 675 addict :+

Bart. Daytona 675
full


Black Thunder Daytona 675
large


Captain675 Daytona 675

Catwezel Daytona 675
DCR_zoom.jpg


Chielmi Daytona 675 2009
full


-David- Daytona 675
full


DaytonaDavid Daytona 675

De spijker Daytona 675
20080517-DSC_0280.jpg


florisj Daytona 675
flows_daytona675118.jpg


gertt Daytona 675
full


HinZu_86 Daytona 675
full


Joep XL Daytona 675
full


kawamenneke Daytona 675
full


Knaapie Daytona 675
full


Mayocity Daytona 675
full


Motje-Knotje Daytona 675

murk675 Daytona 675
386428589_5_f1ut.jpeg


Nice weather Daytona 675
full


Onderkruipsel Daytona 675
full


Patriot Daytona 675

Peepie Daytona 675

Penguin Daytona 650
2bros.jpg


RandyDaytona600 Daytona 600
Daytona_600_Silver_RHF_1024.jpg


Rassie Daytona 675 2009
full


samurainx Daytona 675
full


t_captain Daytona 675
full


Victor'83 Daytona 675
1zfm0z5.jpg


VTR Jeroen Daytona 675
full


XKB Daytona 675
DSCF1021_small-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb maar van een paar 6xx rijders een foto kunnen vinden voor de startpost. Als je wilt dat ik een foto erbij plaats (of juist een foto weghaal ;)), laat het me dan even weten in dit topic of via pb :).
Ik heb de laatste pagina's van het 6xx topic doorgelezen voor de lijst met frequent visitors. Als je er bij wilt staan laat het me dan maar weten ;)
 
Laatst bewerkt:
*D nieuwe motor, nieuw deel......ik zal binnekort is even een leuke plaat schieten voor in de op.

Klein mierenneuqdetail: mag er nog een puntje achter mijn naam O-)
 
Laatst bewerkt:
Heel erg mooie demper. Helaas zonder e-keur... Anders had ik zeker getwijfeld tussen m'n huidige Bodis en deze 2 broers ;)
 
En zonder DB killer (als je dat "tuutje een DB killer mag noemen :o )

Volgens de site scheelt het 2 a 3 decibel..

full
 
Heel erg mooie demper. Helaas zonder e-keur... Anders had ik zeker getwijfeld tussen m'n huidige Bodis en deze 2 broers ;)

Ik vind dit ook de mooiste demper om te zien en te horen, Hij is maar 2 keer gebruikt en ook helemaal krasvrij/schadevrij etc.

Ik heb hem op het circuit in Beuvardes/ Frankrijk in het echt gehoord onder de 675 Daytona van mijn maatje en het was om kippevel van te krijgen :Y

Nu nog ff een plaats voor de kentekenplaat en de achterknippers verzinnen..
Toen ik het vorige topic door had gelezen is er hier nog iemand met een two brothers onder zijn daytona, maar ik weet ff niet meer wie ??

Misschien dat hij mij wat piccies wil sturen hoe het bij hem zit ??
 
en nog een plaatje, wat meer close-up.
Was net ná een pontje over de Weser bij de buren

full
 
Motorvakanties zijn zooooo ontzettend gaaf :Y

Zwitserland en Frankrijk zijn erg mooi met de motor. Vind zelf Italië (vooral Dolomieten) nog een stukje mooier. Vanaf Zwitserland is dat maar een klein stukje ;)

Komend voorjaar weer naar de TT races op het Isle of Man. Heb daar nu al zo vreselijk veel zin in :P
 
deze van mij mag in de OP


vakantie en stoere rij piccies laten nog even op zich wachten :+
full
 
Motorvakanties zijn zooooo ontzettend gaaf :Y

Zwitserland en Frankrijk zijn erg mooi met de motor. Vind zelf Italië (vooral Dolomieten) nog een stukje mooier. Vanaf Zwitserland is dat maar een klein stukje ;)

Komend voorjaar weer naar de TT races op het Isle of Man. Heb daar nu al zo vreselijk veel zin in :P

:Y echt wel, ik heb de smaak ook flink te pakken, ben een maand in noorwegen geweest, alleen die km ernaartoe vond ik een drama :r naar zwitserland gaat dat dan ook echt anders

past er eigenlijk een routerol op de 675? weet iemand dat toevallig?
 
:Y echt wel, ik heb de smaak ook flink te pakken, ben een maand in noorwegen geweest, alleen die km ernaartoe vond ik een drama :r naar zwitserland gaat dat dan ook echt anders

past er eigenlijk een routerol op de 675? weet iemand dat toevallig?

Ik vind motorvakanties echt het allergaafste van het hele motorrijden. Van de 80.000 km die ik tot nu toe op supersports heb gereden is meer dan de helft in het buitenland geweest.

Rit naar vakantiebestemming toe is niet altijd even leuk inderdaad. Ik moet bekennen dat ik voor verre bestemmingen (Dolomieten enzo) vaak de motoraanhanger neem. Heerlijk relaxed om en om met z'n tweeën rijden, op bestemming motoren van de kar en knallen :P

Routerol heb ik niet... Wel een Tomtom one als ik in een grote stad moet navigeren. Past mooi in kaartenhoes van tanktas. Heb wel een 12V aansluiting gemaakt net naast het display bij de achterkant van de rechter koplamp.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind motorvakanties echt het allergaafste van het hele motorrijden. Van de 80.000 km die ik tot nu toe op supersports heb gereden is meer dan de helft in het buitenland geweest.

Rit naar vakantiebestemming toe is niet altijd even leuk inderdaad. Ik moet bekennen dat ik voor verre bestemmingen (Dolomieten enzo) vaak de motoraanhanger neem. Heerlijk relaxed om en om met z'n tweeën rijden, op bestemming motoren van de kar en knallen :P

Routerol heb ik niet... Wel een Tomtom one als ik in een grote stad moet navigeren. Past mooi in kaartenhoes van tanktas. Heb wel een 12V aansluiting gemaakt net naast het display bij de achterkant van de rechter koplamp.


handig :Y , ik wil eigenlijk ook nog een 12v aansluiting, heb namelijk een batterij oplader gevonden, dus dan kan ik piccies blijven maken :P

ik zat zelf iets meer aan een trein te denken :P 1100 km snelweg kwam echt mn neus uit, op de heen weg is t te doen, omdat het land het dan weer goed maakt, maar die terugweg :N niet meer voor mij dus
en daar komt bij dat ik niet kan autorijden :+ dus dat gaat wat lastig :P

aan een tom tom heb ik ook zitten denken, maar eigenlijk wil ik dat niet uit principe, en ik verdwaal toch wel :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan